Mmf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2009

mariamiss6

du kan i øvrigt også bruge kartoffelmel til at rulle ud med.... det virker fint synes jeg, og kan pensles væk uden brug af vand, så kagen forbliver mat i stedet for blank...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

kiroo

mariamiss6 skriver:

Jeg tror du skal lave 2 portioner....

Jeg prøvede den der opskrift første gang og det gik helt i kage for mig... jeg tror bestemt også du skal bruge meget mere flormelis end de 350 g. Der er næsten dobbelt så meget væde i den der opskrift end der er i den jeg skrev højere oppe...

Når du har smeltet din fiduser, kan du med en ske øse det over i flere skåle. Det fungerer fint, og du kan sagtens styre at putte den rette mængde flormelis i alligevel.... Det er sådan jeg gør... så kan du stadig putte frugtfarven i før du putter flormelis i, og det er klart den nemmeste måde at farve det på...

ja hvis man bruger frugt farve, men det er meget nemmere med de rigtige farver..

Anmeld

11. september 2009

mariamiss6

kiroo skriver:

ja hvis man bruger frugt farve, men det er meget nemmere med de rigtige farver..

ja... men ind til videre har hun jo kun frugtfarver at bruge....

hvis det er er pastafarverne, er det lettest at ælte det i når massen er færdigblandet..

Anmeld

11. september 2009

tascia

mariamiss6 skriver:

Må vi se din opskrift på MMF?

Den jeg bruger er

100 g skum
1 spsk vand
1 spsk olie
30 sekunder i microovnen
400 g flormelis....

Jeg er begyndt at dele den smeltede masse op i mindre portioner, inden jeg putter flormelis i, for så kan jeg lave flere forskellige farver, og blande det i inden jeg putter flormelis.

Jeg ville sige at hvis du skal både betrække og pynte så skal du nok lave 2 protioner, hvis mængden er den samme som man får ud af denne opskrift...

var det bare på slum du hældte op, tænker også i forhold til flormelisen

Anmeld

11. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tascia skriver:

men så bliver det hele vel samme farve? det var netop det jeg gerne ville undgå da noget af det skulle bruges til pynt...

Ja, så blir hele portionen samme farve, på den måde. Så skal du lave flere portioner.

Anmeld

11. september 2009

mariamiss6

tascia skriver:

var det bare på slum du hældte op, tænker også i forhold til flormelisen

jeps.... bare sådan på slump....

hvis du nu måler flormelisen af, i den rigtige mængde, så fordeler du den bare bagefter, ud i de forskellige portioner smeltede fiduser..

Anmeld

12. september 2009

linemus

Hvis du bruger frugtfarve, skal det i inden du kommer flormelis i.

Hvis du bruger pastafarver, skal det æltes i den færdige mmf.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.