Mmf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. september 2009

tascia

Står snart og skal igang med en kage og skal have lavet noget mmf. mit spørgsmål går på om en portion er nok til overtræk og lidt pynt på kagen? og når nu ikke alt sammen skal have samme farve, kan jeg så vente til bagefter med at putte farven i MMF (mener at opskriften anbefaler at det skal i undervejs)

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2009

kiroo

tascia skriver:

Står snart og skal igang med en kage og skal have lavet noget mmf. mit spørgsmål går på om en portion er nok til overtræk og lidt pynt på kagen? og når nu ikke alt sammen skal have samme farve, kan jeg så vente til bagefter med at putte farven i MMF (mener at opskriften anbefaler at det skal i undervejs)

//Natascia

hvis du laver en hvid fondant, kan du ælte farven i bag efter.. men hvilken slags farve skal du bruge..? den opskrift her inde skal have mere melis i..

Anmeld

11. september 2009

tascia

kiroo skriver:

hvis du laver en hvid fondant, kan du ælte farven i bag efter.. men hvilken slags farve skal du bruge..? den opskrift her inde skal have mere melis i..

hvis det når at komme frem, så skulle det gerne være pasta farver fra den engelske kagebutik, men ellers bliver det alm. frugtfarve!

opskriften har jeg fundet på en eller anden hjemmeside, og om det er den samme som her inde ved jeg ikke?!?!

Anmeld

11. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tascia skriver:

hvis det når at komme frem, så skulle det gerne være pasta farver fra den engelske kagebutik, men ellers bliver det alm. frugtfarve!

opskriften har jeg fundet på en eller anden hjemmeside, og om det er den samme som her inde ved jeg ikke?!?!

Jeg ville bruge en af de opskrifter herinde fra  Dem er der jo nogen der har prøvet og anmeldt

Jeg har haft held med at blande flydende farve i, i stedet for vand. Det blev rigtig flot! 

Jeg er ikke så super til det med pastafarver endnu.

Anmeld

11. september 2009

kiroo

ned hos speicel købmanden kan man købe farve og det er meget nemmere, end frugt farve fandt jeg ud af i går. men skal bare putte lidt farve i med en lille tandstik... ien lille klump det ældtes ind i, hvor efter man putter den lille klump ind i den store og ælter igen.. han farver hedder Wilson og er rigtig flotte..

Anmeld

11. september 2009

mariamiss6

tascia skriver:

Må vi se din opskrift på MMF?

Den jeg bruger er

100 g skum
1 spsk vand
1 spsk olie
30 sekunder i microovnen
400 g flormelis....

Jeg er begyndt at dele den smeltede masse op i mindre portioner, inden jeg putter flormelis i, for så kan jeg lave flere forskellige farver, og blande det i inden jeg putter flormelis.

Jeg ville sige at hvis du skal både betrække og pynte så skal du nok lave 2 protioner, hvis mængden er den samme som man får ud af denne opskrift...

Anmeld

11. september 2009

tascia

Må vi se din opskrift på MMF?

Den jeg bruger er

100 g skum
1 spsk vand
1 spsk olie
30 sekunder i microovnen
400 g flormelis....

Jeg er begyndt at dele den smeltede masse op i mindre portioner, inden jeg putter flormelis i, for så kan jeg lave flere forskellige farver, og blande det i inden jeg putter flormelis.

Jeg ville sige at hvis du skal både betrække og pynte så skal du nok lave 2 protioner, hvis mængden er den samme som man får ud af denne opskrift...

1 portion rækker til en alm str lagkage, skal der være pynt på så anbefaler jeg en dobbelt

15 skumfiduser ( dem fra Netto er bedst, men ellers skal det være dem der kan "grilles")

2 spsk. vand

1 spsk olie smags neutral ( jeg har dog brugt alm. og det funger fint )

ca 350 g. flormelis

skumfiduser + vand og olie kommes i en skål, varmes i mikro-ovn ( eller vandbad ) i indtil fiduser er smeltet ( omrøres ca. hvert 30 sek ) det må endelig ikke buller koge, og så er det ellers bare at tilsætte flormelis lidt ad gangen indtil det her konsistens så det kan modeleres, kan opbevares på køl i en pose, så skal det dog lige en tur i mikro i ca 10-15 sek når det skal bruges.

Skal MMF´en farves med frugt farve så er det nemmeste at komme det i inden flormelis, er det pastafarve så skal det æltes i tilsidst.

Brug flormelis eller maizena til at rulle ud med, jeg bruger ren maizena, mens andre foretrækker at bruge halvt af hver, her er det nok noget hvor man prøver sig frem.

Anmeld

11. september 2009

tascia

Zafir skriver:

Jeg ville bruge en af de opskrifter herinde fra  Dem er der jo nogen der har prøvet og anmeldt

Jeg har haft held med at blande flydende farve i, i stedet for vand. Det blev rigtig flot! 

Jeg er ikke så super til det med pastafarver endnu.

men så bliver det hele vel samme farve? det var netop det jeg gerne ville undgå da noget af det skulle bruges til pynt...

Anmeld

11. september 2009

kiroo

hvis du bruger frugt farve skal du nok også have mere flormelis i..

et lille fif.. tag en skum vaskeklud og put merizena melet i midten og bind den sammen lidt lige som når man lave ris poser til bryllupper. så kan man nemmere banke lidt mel ud på bordet når man ruller ud.

Anmeld

11. september 2009

mariamiss6

tascia skriver:

men så bliver det hele vel samme farve? det var netop det jeg gerne ville undgå da noget af det skulle bruges til pynt...

Jeg tror du skal lave 2 portioner....

Jeg prøvede den der opskrift første gang og det gik helt i kage for mig... jeg tror bestemt også du skal bruge meget mere flormelis end de 350 g. Der er næsten dobbelt så meget væde i den der opskrift end der er i den jeg skrev højere oppe...

Når du har smeltet din fiduser, kan du med en ske øse det over i flere skåle. Det fungerer fint, og du kan sagtens styre at putte den rette mængde flormelis i alligevel.... Det er sådan jeg gør... så kan du stadig putte frugtfarven i før du putter flormelis i, og det er klart den nemmeste måde at farve det på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.