Hjælp til at søge fuld forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
15 svar
3 synes godt om
25. april 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden, og jeg skal søge fuld forældremyndighed. 

Som jeg læser det, er ophævelse når man er enig, og det samme med overførsel. 

Hvordan skal jeg søge fuld? 

Grunden til at søge fuld er personlig, så lad være med at spørge ind til det. 

Siden til at søge ser sådanne ud:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2015

lineog4

Hvis I er enige skal I blot udfylde det skema som der er linket til på denne side:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4681

hvis I er uenige er det en helt anden procedure.

Anmeld Citér

25. april 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis I er enige skal I blot udfylde det skema som der er linket til på denne side:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4681

hvis I er uenige er det en helt anden procedure.

Vi er ikke enige. 

Derfor kan jeg ikke hitte ud af, hvordan jeg gør. 

Anmeld Citér

25. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Vi er ikke enige. 

Derfor kan jeg ikke hitte ud af, hvordan jeg gør. 

Så skal du udfylde blanketten som der linkes til her. Du kan læse om proceduren og hurtigt se det absolut ikke er nemt at få ene forældre myndighed uden man er enige. Ja statsforvaltningen kan endda vælge slet ikke at gå videre  med sagen.

pøj pøj 

Anmeld Citér

25. april 2015

SandraXOXO

Har du en virkelig virkelig god grund til at søge den fulde forældremyndighed? Selv med en god grund er det nemlig nærmest umuligt. Så hvis det feks bare er fordi i er gået fra hinanden er det spild af tid at prøve. 

Anmeld Citér

25. april 2015

LinLin

Jeg har fuld forældremyndighed over min ældste og der skulle keg bare udfylde et skema på nettet og så skulle far skrive under med nem id - men det var jo frivilligt.

jeg tror slet ikke statsforvaltningen vil gøre en sag ud af det med mindre man har en virkeligt god grund som misbrug, vanrøgt o.l.

Anmeld Citér

25. april 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden, og jeg skal søge fuld forældremyndighed. 

Enig, der skal være være enormt tungtvejende grunde, før du har en chance, grundene skal ene og alene handle om, at far skaber et usundt miljø for barnet og altså ikke varetager barnets tarv - grundene kan på ingen måde involvere dig eller din holdning til, hvordan han skal opføre sig.

Anmeld Citér

26. april 2015

LouiseEm

Anonym skriver:

Du skal have ekstremt god grund til, at søge fuld forældremyndighed, før statsforvaltningen så meget som vil KIGGE på din ansøgning. Snakker alkohol- eller narkotikamisbrug eller voldelig adfærd (over før børnene vel at mærke, statsforvaltningen er pisse ligeglade med om fædrene er voldelige over for andre).. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Bshizzle

Jeg har lige været hele turen igennem.. 

Som de andre skriver, så skal du udfylde den blanket og så skal du virkelig ha en ekstrem god grund! 

Det er meget svært at få den fulde myndighed, så vil anbefale at du osse kigger efter en Advokat som kan guide dig og ta dig med i retten hvis det ender der. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

Det er fuldt ud for mit barns skyld, jeg vil søge fuld. 

Far bor i en campingvogn på sit arbejde, drikker og tager narko på daglig basis. 
Han vil søge fuld + bopæl, og mener jeg kun skal se vores barn hver anden weekend. 

Tak for svar til alle. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.