Han vælger vennerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Haha, enig :-)

Min mand er en meget maskulin mand - både af udseende, statur og væremåde - men han elsker sin familie. Han prioriterer os, praler af os, kysser og knuser os, hygger om os, romancer sin kone, fjoller med sin søn og snakker om problemerne.

En rigtig mand lever op til sit ansvar som kæreste, partner, far og menneske. Og jeg kommer aldrig til at forstå at man gider at finde sig i mindre ;-)

Jeg, tråd starter, "finder mig" bestemt heller ikke i mindre. Min kæreste er også sød, sjov, kærlig og elsker mig højere end livet selv - men han prioriterede lidt forkort i 1 (!!!!) uge. Der er INGEN her der har sagt hvordan en rigtig man skal være - nogle er på den ene måde og nogle på en anden og begge dele er fint. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Arg rolig nu, vi behøver ikke blive sarkastiske og tage ting personligt. Hun skrev "NOGLE MÆND KAN GODT..." - altså ikke forstået at din mand og alle andre er på samme måde. Mænd er forskellige jo. Så tror bestemt ikke den var ment negativt som du desværre så den som  

Og jeg er ikke 2-3-4-5 prioritet hos min kæreste, så har du misforstået, jeg er self prioritet nr 1. Men når dét så er sagt så skal jeg og kan jeg heller ikke forvente at han altid vælger aftener med mig hver evig eneste dag. At han også vælger sine venner 4 dage i træk nogle gange tja, det kan ske. Det sker heldigvis sjældent for ellers havde jeg self heller ikke kunne holde det ud Og jeg blev først ked af det bagefter, ikke at det retfærdiggør noget men han vidste ikke jeg græd. Det eksalerde fordi jeg i en uge ikke havde set ham overhovedet og det blev jeg trist over. 

Hun skrev "mænd er af natur...." = det ligger i mænds gener ikke at opføre sig kærligt. Det synes jeg er en trist holdning - både at have, og at give videre, da det antyder at man ikke forventer/at man ikke forvente at blive behandlet bedre end det. Det synes jeg er enormt trist - jeg er meget bedre værd end at være sådan en, som min samboende kæreste kan nedprioritere hver dag i en hel uge. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg, tråd starter, "finder mig" bestemt heller ikke i mindre. Min kæreste er også sød, sjov, kærlig og elsker mig højere end livet selv - men han prioriterede lidt forkort i 1 (!!!!) uge. Der er INGEN her der har sagt hvordan en rigtig man skal være - nogle er på den ene måde og nogle på en anden og begge dele er fint. 

Mit indlæg gik mest på den anden anonyme besvarelse. Og hun skrev ikke "nogle mænd".

Jeg er sikker på, din kæreste er en fin mand for dig, og jeg kan fornemme, at I ikke har børn endnu, så hvis han skal have en uge med vennerne, er det jo også nu han skal gøre det..

Anmeld Citér

26. april 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Det er stadig noget, der har gået dig nok på til at du opretter en debat om det - og dermed er det da noget, som I skal have taget op i forholdet. Jeg kan godt forstå dit behov for at forsvare din kæreste, men når du forsvarer ham så meget, som du går nu, så neglicerer du dine egne følelser i det her, og jeg er af den overbevisning, at det i det lange løb er skadeligt for ens selvværd. Du glemmer at stoppe op og mærke efter hvad DU føler omkring det her, og hvad DU vil finde dig i, og af frygt for at blive "den sure kæreste" kan du måske ende med at skubbe dine egne grænser så meget, at man ikke længere selv ved, hvornår det er ok at slå i bordet. 

Jeg siger ikke, at det er sådan for dig, men jeg har set det andre steder før (og selv oplevet det i et tidligere forhold, hvor jeg til sidst fandt mig i alt for meget og mit selvværd (for en periode) fik et ordentligt knæk) 

Anmeld Citér

26. april 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hun skrev "mænd er af natur...." = det ligger i mænds gener ikke at opføre sig kærligt. Det synes jeg er en trist holdning - både at have, og at give videre, da det antyder at man ikke forventer/at man ikke forvente at blive behandlet bedre end det. Det synes jeg er enormt trist - jeg er meget bedre værd end at være sådan en, som min samboende kæreste kan nedprioritere hver dag i en hel uge. 

Okay du tager også tingene meget bogstaveligt; men lad nu bare det ligge.

har din mand aldrig arbejdet over i flere dage i træk? Har han aldrig været på ferie uden dig? Har han aldrig været ude af huset nogle dage i træk? Hvis du kan sige nej til alle de ting, ja så prioriterer han dig godt nok højt eller også har han bare ikke andet indhold. Min kæreste er normalt sammen med mig hver dag eftersom vi bor sammen - men at han så har været intenst sammen med et par gutter 3 dage i træk - det går sgu nok!! Det er ikke en NED prioritering af mig som person. 

Anmeld Citér

26. april 2015

jenny4

Har ikke læst hele tråden men vil blot lige sige, at herhjemme kan min mand godt skulle en hel masse ting og nogle gange rammer det i samme uge. Hvis jeg synes det bliver for meget så siger jeg det, og så ser vi på om noget kan skubbes og kan det ikke det, jamen så glæder vi os endnu mere til at ses igen. 

Det kan i øvrigt også være mig der har sådan en uge og ham der så må have børnetjansen alene.

Og mange uger skal vi så ingenting og nyder så at have tid til at hygge os med hinanden (eller falder i søvn til en dårlig film i fjernsynet)

Så længe der er ligevægt og den ene ikke bare sidder og venter på den anden, så passer det os fint. Synes I øvrigt det er dejligt, at vi hver især får nye input som man så kan tage med hjem til den anden..

Anmeld Citér

26. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Okay du tager også tingene meget bogstaveligt; men lad nu bare det ligge.

har din mand aldrig arbejdet over i flere dage i træk? Har han aldrig været på ferie uden dig? Har han aldrig været ude af huset nogle dage i træk? Hvis du kan sige nej til alle de ting, ja så prioriterer han dig godt nok højt eller også har han bare ikke andet indhold. Min kæreste er normalt sammen med mig hver dag eftersom vi bor sammen - men at han så har været intenst sammen med et par gutter 3 dage i træk - det går sgu nok!! Det er ikke en NED prioritering af mig som person. 

Det virker som om, at du går meget i defensiven nu. Jeg tror bare, at ErDetSnartNu prøver at hjælpe dig - hun svarer ikke for at provokere dig gøre dig ked af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.