Etisk dilemma omkring job og graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg fortælle mit arbejde om graviditeten?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.827 visninger
18 svar
18 synes godt om
21. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i et svært etisk dilemma, som jeg ikke kan blive enig med mig selv om.. Jeg vil derfor rigtig gerne høre jeres mening.

Jeg er 3,5 måned henne og har termin midt-sidst i oktober. Jeg er nu - helt ud af det blå - blev opsagt fra mit deltidsjob (jeg er også studerende ved siden) og jeg vil derfor ikke kunne få barselsdagpenge ved siden af mine ekstra SU-fødselsklip, da jeg nu ikke længere opfylder reglen om, at man skal have været tilknyttet arbejdsmarkedet de sidste 3 måneder inden barsel. Dvs. juli, august og september. (Selvom jeg reelt set har haft fast arbejde ved siden af studiet de sidste 4 år) - Vildt åndssvagt!

Jeg har dog nu fået tilbudt en anden stilling i samme firma, som jeg gerne vil sige ja til. Men de ved ikke, at jeg er gravid og går på barsel om et halvt år. Og her kommer dilemmaet så:

Skal jeg oplyse arbejdet om min graviditet, inden jeg skriver under på en ny kontrakt - med chance for, at de så trækker jobtilbuddet tilbage? Eller skal jeg bare holde min mund et par uger endnu og så fortælle det, når jeg engang har skrevet under?

Hvad synes I og hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg står i et svært etisk dilemma, som jeg ikke kan blive enig med mig selv om.. Jeg vil derfor rigtig gerne høre jeres mening.