Den første samtale..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2015

Risse

modesty skriver:

Jeg kan som de andre stemme i at det er helt normalt at være nervøs.  Men for mig var det virkelig en lettelse at vide at nu var vi i gang, nu fik vi hjælp. 

Den første samtale er meget stille og rolig.

Må jeg spørge hvorfor I skal til en privat klinik? Har I fælles børn i forvejen?

Jeg tror og håber også på at lettelsen vil komme, når først vi har været der og fået snakket det hele igennem. 

Det er en længere forklaring, som jeg egentlig ikke er så vil med at uddybe offentligt; for nej vi har ingen fælles børn. 

Men hvis du er meget interesseret i at vide det, er du velkommen til at skrive privat.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2015

ErDuHerIkkeSnart

Risse skriver:

Tak for dit svar. 

Jeg er glad for at høre at du havde en god oplevelse med den første samtale, det håber og regner jeg også med at jeg har. 

Men Det er nu heller ikke så meget indholdet der gør mig nervøs; det handler for mig langt mere om, at jeg nu krydser grænsen mellem at prøve selv og at få hjælp. 

Og mange tak 

Lige præcis dén grænse, kender jeg alt for godt. Det var virkelig svært for mig at acceptere - og det tager noget tid som du på bedste vis må unde dig selv. Tal med nogen om det, så du har nogen, som du kan læsse lidt af hos - og så krydser vi en masse fingre for, at dit besøg i behandlingsverdenen bliver kort og uproblematisk

Anmeld Citér

22. april 2015

Krydserfingre

Kære. 

I morgen skal jeg også til den aller første samtale. Dog er det "kun" den hos egen læge. Min kæreste er blevet sendt videre og sksl tirsdag aflevere sædprøve. Og ja i morgen er det så min tur til at komme ind og få en snak. Er SÅ nervøs og ked af det. Vi har prøvet 1 pr nu og er begge unge og forstår ikke hvorfor vi skal være uheldige. Er nok bange for svaret. Har udskudt lægen lidt fordi jeg ikke ville sætte mig selv i den kategori som hedder "dem der er noget galt med" undskyld hvis det lyder ondt, men er bare så nervøs for om der er noget galt og har lidt benægtet det. Men altså vi ved jo heller ikke om noget ér galt - men som sagt er jeg bange for prøverne vi skal igennem. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Baby-Crazy

Risse skriver:

Tak for dit svar.

Du har helt ret, i at man har brug for håbet men at det også er det der gør mest ondt! 

Jeg er ked af at det ikke lykkedes for jer med hormoner. Må jeg spørge, er i da kommet i et andet behandlingsforløb?

Jeg er virkelig glad for at høre at du var glad for dit forløb på trods af resultatet, og at det netop gav lidt fornyet energi og gåpåmod. Det trænger vi virkelig til herhjemme

Vi skal fortsætte udredningen. Vores næste undersøgelse er af min passage i æggelederne, og jeg ved så ikke om jeg stadig skal fortsætte på hormoner. 

Jeg har kort cyklus- kun 23 dage så den vil lægen gerne have forlænget lidt...

held og lykke til dig ��

Anmeld Citér

24. april 2015

Risse

Pigeeeeen skriver:

Kære. 

I morgen skal jeg også til den aller første samtale. Dog er det "kun" den hos egen læge. Min kæreste er blevet sendt videre og sksl tirsdag aflevere sædprøve. Og ja i morgen er det så min tur til at komme ind og få en snak. Er SÅ nervøs og ked af det. Vi har prøvet 1 pr nu og er begge unge og forstår ikke hvorfor vi skal være uheldige. Er nok bange for svaret. Har udskudt lægen lidt fordi jeg ikke ville sætte mig selv i den kategori som hedder "dem der er noget galt med" undskyld hvis det lyder ondt, men er bare så nervøs for om der er noget galt og har lidt benægtet det. Men altså vi ved jo heller ikke om noget ér galt - men som sagt er jeg bange for prøverne vi skal igennem. 

Hejsa.

Jeg kan fortælle dig, at min samtale og første scanning gik rigtig godt. Jeg var lidt overvældet lige da jeg kom ud, men han var ikke mindre end fantastisk! Fuldstændig rolig og meget meget professionel! Det var så tydeligt at han ikke lavede andet og bare havde styr på det! Det hjalp mig rigtig meget at jeg fik følelsen af at være tryg i hans hænder, for lige nu tænker jeg, at uanset hvad jeg evt. kan 'fejle', så skal han nok fikse det (uden han selv har lovet noget). 

Jeg håber at det også gik godt hos din læge? 

Anmeld Citér

24. april 2015

Risse

Baby-Crazy skriver:

Vi skal fortsætte udredningen. Vores næste undersøgelse er af min passage i æggelederne, og jeg ved så ikke om jeg stadig skal fortsætte på hormoner. 

Jeg har kort cyklus- kun 23 dage så den vil lægen gerne have forlænget lidt...

held og lykke til dig ��

Jeg er SÅ spændt på at få skyllet mine æggeledere! Mit håb er jo, at det 'bare' har været lidt stoppet, og at det lykkes når de er blevet renset. Det synes jeg i hvert fald at man hører rigtig tit, og selvom sandsynligheden for det er lille og jeg derfor ikke skal sætte mine håb for højt op, så håber jeg alligevel at det bare var det.

Men mange tak! Og held og lykke til dig også 

Anmeld Citér

24. april 2015

Risse

En lille update!

Jeg havde simpelthen den bedste oplevelse. Han var enormt venlig, rolig og så professionel som man kan være. Og selvom jeg var nervøs hele samtalen og undersøgelsen igennem, så var jeg alligevel langt mere rolig end forventet, og efter overvældelsen af at det var overstået havde lagt sig, var jeg intet mindre end lykkelig for at vi nu er i gang, og at vi nu er i gang lige netop dér.

Så for at opsummere, så har jeg for første gang i rigtig lang tid, følelsen af, at det faktisk nok skal gå alt sammen!

Tak fordi i har været så forstående 

Anmeld Citér

24. april 2015

Krydserfingre

Risse skriver:

Hejsa.

Jeg kan fortælle dig, at min samtale og første scanning gik rigtig godt. Jeg var lidt overvældet lige da jeg kom ud, men han var ikke mindre end fantastisk! Fuldstændig rolig og meget meget professionel! Det var så tydeligt at han ikke lavede andet og bare havde styr på det! Det hjalp mig rigtig meget at jeg fik følelsen af at være tryg i hans hænder, for lige nu tænker jeg, at uanset hvad jeg evt. kan 'fejle', så skal han nok fikse det (uden han selv har lovet noget). 

Jeg håber at det også gik godt hos din læge? 

Tak for din besked

Min læge sendte os videre til en fertilitetsklinik vi selv måtte vælge, så der skal vi sammen hen på tirsdag. Er meget meget nervøs og lidt spændt. Kan næsten ikke engang overskue det. men vi må bare gå i gang jo. 

Anmeld Citér

26. april 2015

Risse

Pigeeeeen skriver:

Tak for din besked

Min læge sendte os videre til en fertilitetsklinik vi selv måtte vælge, så der skal vi sammen hen på tirsdag. Er meget meget nervøs og lidt spændt. Kan næsten ikke engang overskue det. men vi må bare gå i gang jo. 

Hold da op! Det er da gået hurtigt så! Med vores henvisning tog det lidt over 3 måneder, før vi fik en tid!

Det er da bare super, at det gør lidt hurtigere for jer! Men jeg kan godt forstå nervøsiteten, for selvom man gerne vil have svar, er der jo stor sandsynlighed for, at man ikke bryder sig om det.

Så held og lykke 

Anmeld Citér

26. april 2015

Mette Hedegaard

Vi er fire journaliststuderende, der er i gang med et journalistisk projekt under navnet "Hvor skal børnene komme fra?". Flere af jer er allerede med i vores facebookgruppe under samme navn, og det er rigtig dejligt.

Vi skal i løbet af den kommende måned blandt andet producere en mindre tv-dokumentar om barnløshed og fertilitetsbehandling.

Derfor er vi lige nu på jagt efter et par, der enten er i gang eller skal i gang med fertilitetsbehandling inden for de kommende uger. Hvis du på nogen måde kan hjælpe os i nærheden af sådan et par - eller måske kunne tænke dig at tale med os, så må du meget gerne skrive mig en be sked. Intet er bindende, så hvis du bare gerne vil høre mere om projektet, er det naturligvis også helt okay.

Send mig en besked her, på facebook eller på min telefon: 26 29 74 15, hvis du på nogen måde er interesseret i at høre mere om projektet.

Rigtig god søndag 

De bedste hilsner
Mette Hedegaard, Journaliststuderende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.