hjælp til afhængighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.318 visninger
13 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2015

silassui

skriver lige en lang smøre. jeg har en veninde der drak 3 liter Pepsi max og røg 10 smøger om dagen. I vinterferien skulle hun på ferie hos os i 14 dage hvor vi planlagde at hun skulle stoppe med det pjat. Vi aftalte at vi skulle en masse så hun ikke skulle tænke. Intet blev til noget.Første dag blev hun så syg med hovedpine og brækkede sig flere gange.dagene efter var hun total afkræftet og sov det meste af tiden vi havde noget cola light liggende jeg gav hende men. Det hjalp ikke. På 10 dagen. Kom jeg hjem og fandt hende sovende på mit stue gulv, der kørte jeg ud og købte Pepsi max. Og efter kort tid fik hun energi. Nu er hun så oppe på 4 l Pepsi max og igen 10 smøger og hun er gravid i uge 6 . Vi skal sammen på ferie i sommerhus til juni hvor vi har aftalt at hun prøver at stoppe igen men nu her spørgsmålet kan hun tage en kold tyrker som sidst eller vil det kunne skade barnet eller skal hun trappe ned el hvad hulen skal hun gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

MarianneRubi

silassui skriver:

skriver lige en lang smøre. jeg har en veninde der drak 3 liter Pepsi max og røg 10 smøger om dagen. I vinterferien skulle hun på ferie hos os i 14 dage hvor vi planlagde at hun skulle stoppe med det pjat. Vi aftalte at vi skulle en masse så hun ikke skulle tænke. Intet blev til noget.Første dag blev hun så syg med hovedpine og brækkede sig flere gange.dagene efter var hun total afkræftet og sov det meste af tiden vi havde noget cola light liggende jeg gav hende men. Det hjalp ikke. På 10 dagen. Kom jeg hjem og fandt hende sovende på mit stue gulv, der kørte jeg ud og købte Pepsi max. Og efter kort tid fik hun energi. Nu er hun så oppe på 4 l Pepsi max og igen 10 smøger og hun er gravid i uge 6 . Vi skal sammen på ferie i sommerhus til juni hvor vi har aftalt at hun prøver at stoppe igen men nu her spørgsmålet kan hun tage en kold tyrker som sidst eller vil det kunne skade barnet eller skal hun trappe ned el hvad hulen skal hun gøre.

Puha det lyder slet ikk sjovt 

og som en rigtig træls oplevelse for dig bla

jeg skal selv skære ned fordi vi er i gang med behandling 

det er møg svært, nu drikker jeg max 1 liter pepsi max om dagen

men Ryger derimod 20 smøger om dagen igen  

men i stedet for at købe pepsi max på flasker så prøv at køb dem på dåser det hjælper mig fordi jeg drikker en dåse på mindre tid jeg kan sagtens have sådan en en time til halvanden hehe 

men smøger begyndte jeg med at jeg kun måtte ryge et bestemt sted, og det var udenfor! Så røg jeg pludselig 7 om dagen for jeg gad ikke gå derud hvergang 

men om disse ting vil hjælpe din veninde aner jeg ikke, i kunne også aftale nogle belønninger for hvert liter hun går ned og hver smøg hun går ned? For at skabe en motivation  

Anmeld Citér

21. april 2015

SandraXOXO

Det er en skrøne at en kold tyrker skader baby når mor feks dropper cola eller cigaretter, det er langt værre hvis hun forsætter. Så spark du bare hende igang med en sundere livsstil for sig selv og den kommende baby.  

Anmeld Citér

21. april 2015

TNBC

silassui skriver:

Jeg ville ikke lave en kold tyrker, ikke efter hvad der skete første gang. Men jeg ville trampe stille og roligt ned, sådan at hun ikke bliver stresset og dårlig. 4liter er sku meget på en dag.

Men det er vel svært for dig at gøre noget nu, når I ikke er sammen, og der er vel lidt tid til i skal på sommerferie.

Men gør det, at I kun har en flaske stående, og så kan hun få et glas en gang i mellem, smøgerne bliver lagt et sted, og så kan hun tage en eller to med, hvis I skal nogle steder.

Anmeld Citér

21. april 2015

modesty

Det lyder altså rigtig slemt, det dér.

Jeg tror ikke at du kan klare det selv, jeg tror at hun skal have hjælp fra professionel side.

Og jeg ville bestemt ikke vente til juni måned.

Anmeld Citér

21. april 2015

Anonym

jeg er selv dybt afhægning og drikker snildt 4 liter

jeg har også prøvet at stoppe men fik det værre ind du skriver om din veninde jeg var så plaget af det at lægen gav mig morfin men ikke engang det kunne tage hovedpinen .. jeg røg på cola vognen igen og ville ønske jeg kunne stoppe da min dagligdag ikke kan fungere vis ikke jeg får cola jeg strækker den dog så jeg først drikker cola over middag  

men vil sige til dig at kold tyrker er det værste..

jeg skal ikke spille klog for jeg kommer nok ikke selv af med den forløbelig da den også hjælper på flere ting hårdmave så jeg slipper for at tage afføringsmiddel dagligt. den gir mig mere energi og overskud til det hele. den holder depressionen for døren.. ja det faktisk skrammene hva sådan noget sort stas kan gøre

Anmeld Citér

21. april 2015

silassui

Anonym skriver:

jeg er selv dybt afhægning og drikker snildt 4 liter

jeg har også prøvet at stoppe men fik det værre ind du skriver om din veninde jeg var så plaget af det at lægen gav mig morfin men ikke engang det kunne tage hovedpinen .. jeg røg på cola vognen igen og ville ønske jeg kunne stoppe da min dagligdag ikke kan fungere vis ikke jeg får cola jeg strækker den dog så jeg først drikker cola over middag  

men vil sige til dig at kold tyrker er det værste..

jeg skal ikke spille klog for jeg kommer nok ikke selv af med den forløbelig da den også hjælper på flere ting hårdmave så jeg slipper for at tage afføringsmiddel dagligt. den gir mig mere energi og overskud til det hele. den holder depressionen for døren.. ja det faktisk skrammene hva sådan noget sort stas kan gøre

Hvad hulen er der i der gør jer afhængig af det stads. Googlede d tidligere og det skulle vist kun være kofeinen og den skulle være ude af kroppen efter 5 dage og det paser jo ihvert fald ikke.

Ja der er lang tid til juni især når både smøger og kofein kan skade fosteret.

Er så nervøs for at hun enten mister det eller det bliver handikappet el noget andet. Men hvem kan man kontakte for at få hjælp altså hun kan jo ikke få morfin og et misbrugs center hmm virker ikke helt rigtigt i mine øre

Anmeld Citér

21. april 2015

Anonym

silassui skriver:

Hvad hulen er der i der gør jer afhængig af det stads. Googlede d tidligere og det skulle vist kun være kofeinen og den skulle være ude af kroppen efter 5 dage og det paser jo ihvert fald ikke.

Ja der er lang tid til juni især når både smøger og kofein kan skade fosteret.

Er så nervøs for at hun enten mister det eller det bliver handikappet el noget andet. Men hvem kan man kontakte for at få hjælp altså hun kan jo ikke få morfin og et misbrugs center hmm virker ikke helt rigtigt i mine øre

årrh havde ikke set hun var gravid..

jamen har hun snakket med sin læge om det?

og ja jeg tror også koffeinen er det der gør os afhængig

Anmeld Citér

21. april 2015

silassui

Anonym skriver:

årrh havde ikke set hun var gravid..

jamen har hun snakket med sin læge om det?

og ja jeg tror også koffeinen er det der gør os afhængig

Jeg tror ikke at hun taler med mange andre om det en mig. kæresten ved selve godt hun ryger "en gang imellem" og drikker for meget sodavand men han kender ikke til omfanget derfor hun ville prøve at stoppe på ferien hos os.

Har smset hende at hun burde tale med hendes læge men det tror jeg ikke bliver til noget jeg presser selve på men er jo heller ikke hendes mor, hun synes det er pinligt. Men det er sgu da værre hvis der sker den lille noget. Argh hvis bare der var et hurtigt konkret svar og man kunne vide sig helt sikker på en kold tyrker ikke skader.

Anmeld Citér

21. april 2015

silassui

MarianneRubi skriver:

Puha det lyder slet ikk sjovt 

og som en rigtig træls oplevelse for dig bla

jeg skal selv skære ned fordi vi er i gang med behandling 

det er møg svært, nu drikker jeg max 1 liter pepsi max om dagen

men Ryger derimod 20 smøger om dagen igen  

men i stedet for at købe pepsi max på flasker så prøv at køb dem på dåser det hjælper mig fordi jeg drikker en dåse på mindre tid jeg kan sagtens have sådan en en time til halvanden hehe 

men smøger begyndte jeg med at jeg kun måtte ryge et bestemt sted, og det var udenfor! Så røg jeg pludselig 7 om dagen for jeg gad ikke gå derud hvergang 

men om disse ting vil hjælpe din veninde aner jeg ikke, i kunne også aftale nogle belønninger for hvert liter hun går ned og hver smøg hun går ned? For at skabe en motivation  

Hvad har de sagt til jer på klinikken omkring det? Er det dem der har rådet dig?

Eller er det noget du selv har besluttet ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.