en øl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2015

TNBC

libramarie skriver:

Hey ����

Hvordan har i det med at jeres kæreste siger , at han tager li en øl.... Men at det næsten aftid ender med, at han drikker 4-6. ? Og han gemmer det nogle gang ? Ellers tag han den ene øl, og drikker vin ( vi har altid vin på box, og de er tome hurtigt efterhånden)  hvis jeg næver at jeg synes det er meget , bliver han sur. Også går der nogle dage med ikke at drikke. Altså han kan beder huske den ene eller to dage hvor han ikke har taget en øl eller to? Hvordan har i det med det ?

Jeg vil ikke sidde og sige at han har et misbrug, men at drikker omkring 6 hver dag, er måske lige lovlig meget, når det er hver dag.. Men jeg vil snakke med ham, hvorfor der er behov for at drikke 6 hver gang, hvorfor det ikke bare fint med en eller to.. ?? Og så måske lade vær med at have alkohol i hver dag..

Der er folk der drikker vin til mad hver dag, eller får et par øl efter arbejde.. Og de har jo ikke et misbrug, men bare nyder lidt alkohol.

Men jeg ville snakke med ham, om at du synes måske det er meget han drikker hver aften..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

jenny4

Har det altid været sådan eller er det noget der er kommet? Og er der noget der har udløst det? - jeg mener, er han ellers glad og tilfreds med sit liv?

det kunne lyde lidt som om han trækker sig ind i sin egen verden med spil ved computeren og øl - måske der er noget som går ham på men som han ikle selv har fået placeret endnu?

Hvis det er 6 øl hver dag, så tænker jeg også at det er lige i overkanten og jeg kan godt forstå du reagerer på det. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Sprit25

6 øl hverdag det er et problem. Uanset hvordan du vender og drejer det er 6 øl bare ikke i "lidt" Han bliver sur fordi han ikke selv kan se det. Hvis han er alkoholiker, jamen så kan han bare ikke se det. 

Herhjemme drak min kæreste for meget. Han var på grænsen hele tiden. Og hele tiden var jeg efter ham og hele tiden skuffede han igen og igen og igen. Derfor er du som kæreste nød til at hjælpe ham med at indse han har brug for hjælp. Skriv ned hvor meget I har hjemme også om en uge konfrontere ham med hvor meget der er forsvundet. Og snak med ham UDEN at nævne misbrug og bebrejdning. Spørg ham hvorfor han skal have de øl? Om det er for at blive fuld, eller det bare er hyggen i det? Fordi så kan du foreslå alkoholfri øl som erstatning.

Drikker han om morgen eller kun efter arbejde? 

Anmeld Citér

21. april 2015

Nr. 4 på vej

Kære du.

jeg kan godt forstå at du reagerer på det, det betyder bare at du er et normalt og sundt tænkende menneske.

jeg ville konfronterer ham med det, men inden da ville jeg søge noget mere viden omkring alkoholisme. Jeg kan ikke sige noget om at din kæreste er alkoholiker eller ej, men du har selv reageret på hans forbrug, derfor er han gået over din grænse for hvad der er acceptabelt. Og det skal du holde fast ved. Grunden til jeg foreslår at du finder noget viden omkring det, er fordi at du på den måde kan finde ud af hvordan du skal gribe det an. 

Jeg har selv boet sammen med en alcoholiker og det var absolut ikke sjovt og jeg vidste ikke meget om det inden og greb det an på en ikke konstruktiv måde. Måden du skal gribe det an på kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, det har jeg meget dårlige erfaringer med. Vil dog sige at hvis det viser sig at din kæreste har et massivt alkoholproblem og ikke vil erkende det, så er der meget lang vej og her ville jeg så så med den erfaring jeg har Idag løbe meget langt væk.

men jeg håber selvfølgelig at det ikke at det er tilfældet med din kæreste.

pøj pøj med det. Husk at stole på dig selv og din egen intuition.

tanker og kram herfra

Anmeld Citér

22. april 2015

Moaaar

Hmm... 

Vil bare lige påpege forskellen mellem forbrug, misbrug og afhængighed.

Man bliver ikke alkoholiker fra den ene dag til den anden  

Det udvikler sig fra et overforbrug af alkohol til et alkoholmisbrug og til egentlig alkoholisme.

I min optik vil jeg sige han har et overforbrug af alkohol - måske grænsende til misbrug, da det, som jeg læser det, har stået på længe og han ikke vil stå ved det. 

Men havde han været afhængig havde der ikke kunne gå 2-3 dage imellem han drak. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Mille123

Jeg har selv haft alkoholisme tæt på kroppen for nylig. Det er ikke sort og Hvidt at definere, om man er alkoholiker. En alkoholiker BEHØVER IKKE drikke hver dag, for at have et misbrug, men hvis f.eks. Den omhandlende person gør sine omgivelser ked af det i form af handlinger, som følge af alkoholindtaget (eks. Ødelægger familiefesten) kan det eksempelvis være en indikator. Alkoholisme bliver i dag mere betegnet som "overforbrug" "misbrug" i stedet for at man bruger betegnelsen alkoholiker. Dansk misbrugscenter har en hjemmeside, hvor du som pårørende kan læse en del af de "krav" man skal "opfylde", for at være misbruger af alkohol. Man kan også ringe gratis til deres rådgivere (som selv er tidligere misbrugere) så kan man få en anonym og uforpligtende snak med dem,om hvorvidt de mener man bør være bekymret. 

Det sværeste skridt (synes jeg) er at tage "hul" på bylden. Men kan sige for mit vedkommende, at den person som jeg havde tæt på livet med alkohol, i dag har været alkoholfri i over et halvt år

Anmeld Citér

22. april 2015

Fremad

Hvis man lyver om sit forbrug.

Skjuler sit forbrug.

Og det er et problem for sin familie, hverdag eller i hensyn til loven... Ja så har man et problem...og kan man ikke selv se det har man et endnu større problem 

Mvh hende der var sammen med en alkoholiker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.