en øl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.032 visninger
16 svar
17 synes godt om
18. april 2015

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hey ����

Hvordan har i det med at jeres kæreste siger , at han tager li en øl.... Men at det næsten aftid ender med, at han drikker 4-6. ? Og han gemmer det nogle gang ? Ellers tag han den ene øl, og drikker vin ( vi har altid vin på box, og de er tome hurtigt efterhånden)  hvis jeg næver at jeg synes det er meget , bliver han sur. Også går der nogle dage med ikke at drikke. Altså han kan beder huske den ene eller to dage hvor han ikke har taget en øl eller to? Hvordan har i det med det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2015

Newsence

Jeg ville blive bekymret over det faktum at han ikke kan huske... Hvis du mener det er for meget bliver du nød til at tale med ham.. Prøv ikke at bebrejde men fortæl ham om din bekymringer  

Anmeld Citér

18. april 2015

B&J

du skriver der altid er boksvin måske skal det til at være en regel der ikke skal være det og evt ingen alkohol i hjemmet. for ja din kæreste/mand er ved at udvikle sig et alkoholmisbrug også som du skriver han vil ikke snakke om det .... det er ikke gode tegn.. 

Anmeld Citér

18. april 2015

Dorthe1986

Han lyder som min eks. der er klart tale om et alkoholproblem

Anmeld Citér

18. april 2015

Masig

Altså jeg synes folk er lidt hurtige til at konkludere et misbrug. Jeg synes nu der mangler nogle oplysninger. Fx hvor ofte det sker at han drikker 4-6 øl eller vin, bliver han fuld, er det alene eller sammen med andre, er det noget han tænker på hele tiden, altså hvornår han kan drikke igen og er han i stand til at lade være hvis det gælder? 

Jeg selv drikker stort set aldrig, og derfor kan jeg godt synes at min kæreste drikker meget, men han er da ikke misbruger. Han kan godt tage 3-4 stykker med vennerne en eftermiddag, eller et par stykker herhjemme i weekenden eller vin til maden. Han har også et ritual med at skulle forkæle sig selv med en rom og cola hver fredag... men han drikker ikke hver dag og kan sagtens styre det og kan lade være hvis det kræves...

så hvis ikke det er noget der sker hver dag og han kan styre det så synes jeg ikke det bør være et problem, men tag en rolig snak med ham om det...

Anmeld Citér

18. april 2015

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
Masig skriver:

Altså jeg synes folk er lidt hurtige til at konkludere et misbrug. Jeg synes nu der mangler nogle oplysninger. Fx hvor ofte det sker at han drikker 4-6 øl eller vin, bliver han fuld, er det alene eller sammen med andre, er det noget han tænker på hele tiden, altså hvornår han kan drikke igen og er han i stand til at lade være hvis det gælder? 

Jeg selv drikker stort set aldrig, og derfor kan jeg godt synes at min kæreste drikker meget, men han er da ikke misbruger. Han kan godt tage 3-4 stykker med vennerne en eftermiddag, eller et par stykker herhjemme i weekenden eller vin til maden. Han har også et ritual med at skulle forkæle sig selv med en rom og cola hver fredag... men han drikker ikke hver dag og kan sagtens styre det og kan lade være hvis det kræves...

så hvis ikke det er noget der sker hver dag og han kan styre det så synes jeg ikke det bør være et problem, men tag en rolig snak med ham om det...

For at slappe af tager han et spil wow (alen. Men der er andre han spiller med over nette) og der ryger de øl\vin jeg snakker om. Han tager et spil hver aften li ingen jeg går i seng eller efter. (Sover ved 22-23) han bliver ikke fuld... Men siger nogle gang at "jeg var godt nok lidt tipsy 

Anmeld Citér

18. april 2015

pussekat

libramarie skriver:

Hey ����

Hvordan har i det med at jeres kæreste siger , at han tager li en øl.... Men at det næsten aftid ender med, at han drikker 4-6. ? Og han gemmer det nogle gang ? Ellers tag han den ene øl, og drikker vin ( vi har altid vin på box, og de er tome hurtigt efterhånden)  hvis jeg næver at jeg synes det er meget , bliver han sur. Også går der nogle dage med ikke at drikke. Altså han kan beder huske den ene eller to dage hvor han ikke har taget en øl eller to? Hvordan har i det med det ?

hejsa

nu her jeg ikke nok problem med det for min mand drik næste ikke øl og når han gør det er det kun 1 øl også er det slut og vin kan han ikke lige da men det lyrt som min x han drik alt han kun kom til skulle vi hygge en dag med vin jeg fik et glas og rast drik han og det gjor han være dag så du skal snakkes med ham om det for det er ikke ok at drik så mere da 

Anmeld Citér

18. april 2015

Masig

libramarie skriver:

For at slappe af tager han et spil wow (alen. Men der er andre han spiller med over nette) og der ryger de øl\vin jeg snakker om. Han tager et spil hver aften li ingen jeg går i seng eller efter. (Sover ved 22-23) han bliver ikke fuld... Men siger nogle gang at "jeg var godt nok lidt tipsy 

Hvis han drikker 6 genstande hver dag, ville jeg nok tage en snak med ham.. men synes stadig ikke man kan konkludere et decideret misbrug, men selvfølgelig er det ikke sundt og synes det er helt på sin plads at høre ham om hvorfor han har det behov. Om ikke han kan drikke noget andet end lige alkohol eller finde en anden ting at slappe af med...

Anmeld Citér

19. april 2015

flowerpot3

Masig skriver:

Hvis han drikker 6 genstande hver dag, ville jeg nok tage en snak med ham.. men synes stadig ikke man kan konkludere et decideret misbrug, men selvfølgelig er det ikke sundt og synes det er helt på sin plads at høre ham om hvorfor han har det behov. Om ikke han kan drikke noget andet end lige alkohol eller finde en anden ting at slappe af med...

6 øl dagligt? Dvs 42 om ugen? Det lyder til at han har udviklet et alkoholproblem ig måske enda afhængighed. Prøv at snakke med ham, for det er i hvert fald ikke normalt at drikke så meget.

Anmeld Citér

19. april 2015

MorTilN

libramarie skriver:

Det kunne altså godt lyde som om han er på vej ud i et alkoholmisbrug når han drikker om aften og prøver at gemme det for dig osv. Grunden til han bliver sur når du nævner det, er måske at han godt ved han nok har et problem og skammer sig over det eller også mener han ikke selv han har et problem, hvem der er værst ved jeg ikke. Om ikke andet skal han konfronteres med det for vis det får lov at gå for længe så ændres hans personlighed også med tiden desværre, det ved jeg efterhånden af erfaring og så et skræmme senarie fra min praktik som SOSU-hjælper med en kun 46! årig borger der var alkohol dement

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.