Du kommer nok ikke til at kunne ændre på din svigermor, og selvom du får din mand med på, at hendes adfærd ikke er ok, så kommer det nok heller ikke til at ændre på situationen.
Din mand er enig med dig i, at det ikke er ok, at de ikke ringer, men selvom han sagde det til sin mor og hun så ringede næste gang, så ville du nok bare tænke at det kun var fordi han havde bedt hende om det - og så ville det nok alligevel ikke føles helt godt.
Mit bedste råd er, at du forsøger at indkapsle problemet så det fylder så lidt som muligt for dig. Selvom jeg godt kan sætte mig ind i, at svigerfamiliens godkendelse kan føles vigtig, så tænker jeg alligevel at hun ikke har gjort sig fortjent til at blive ophøjet til at være den, der bestemmer, hvem der er "inde og ude" af varmen. Den vigtigste til at gøre det er din mand, og han har jo allerede valgt dig. Og at din svigermor ikke umiddelbart har købt dig helt, handler højst sandsynligt ikke om dig og din person, men mere om det at hendes "lille søn" har fundet en som er vigtigere for ham end hende.
Prøv at mærke efter hvorfor det er vigtigt for dig at de godkender dig - måske der ikke er en egentlig grund andet end at følelsen af, at det at de ikke gør, får dig til at føle dig "forkert"? Og det er du ikke - og folk kan kunne give os mindreværdige følelser hvis vi lader dem. Det bedste du kan gøre er at hvile i dig selv og så kan de take it or leave it
Anmeld
Citér