Jeg er et utaknemlig skarn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2015

MorTilN

dola skriver:

Åh hvor skal jeg starte, har fået blomster af kæresten og har fået dem fordi han har været en klovn! Og hver gang jeg ser på dem bliver jeg arrig og er overhovedet ikke taknemlig for det!

Vores store dreng havde for 2 uger siden fødselsdag og da vi har store familier besluttede vi at holde den over 2 dage. Den ene side af familien skulle komme tilrejsende og ville derfor gerne blive og overnatte, alt det her er jo op til påske og derfor skulle der planlægges meget da ikke alle butikker har åbent hele tiden!

Jeg tager den på mig planlægger, borde stole, indkøb, madplan samtidig med at jeg har begge unger hjemme da børnehaven jo har lukket!

Tirsdag skal vi så ud og handle når han kommer hjem fra arbejde, og sjovt nok om han så ikke liiiige den dag bliver længere på arbejde så vi kommer sent ud og handle med skrigende og sultne unger, der bliver spist af med nogle boller.

Onsdag har jeg bedt ham om at komme tidligt hjem da vi der får familien om aftenen. Jeg sidder lige ned og giver den mindste mad klokken halv syv og ellers pisker jeg rundt hele dagen for at nå at bage, lave lagkager mm inden familien kommer! klokken halv 2 spørger jeg hvor han bliver af. Han skriver så han ikke kunne få før fri, great der røg mit bad så! Når at få det hele færdig til tiden og da nogle af gæsterne kommer tidligt når jeg også et bad, men ikke en tiltrængt gulvvask! <3

Torsdag kommer så de næster overnattende gæster og han røre ikke en finger, og der skal han ikke engang arbejde! Jeg ryger rundt laver mad, fodre unger, skifter bleer, rydder op, vaskertøj og han han gør ingenting med mindre man beder ham om det! Skulle bruge noget hjælp da den unge frøken havde set sig lidt sur og mor var løbet tør for arme, sørme om jeg ikke fandt han alene nede og spille Playstation!
Og vi fortsatte i den der dur indtil gæsterne var kørt lørdag!
Søndag arbejdede han og mandag fik jeg allernåddigst lov til at bruge dagen på at skrive ansøgninger, mens jeg også hjalp ham med ungerne.

Kan mærke tirsdag da ugen begynder igen at jeg har brug for noget alene tid, en dag jeg kan sove længe(da det jo ikke var ham der var oppe klokken 6 hver dag og lave grød) og spørger derfor om jeg måtte få en Mordag helt for mig selv?! Jo det ment han nok lige der kunne blive plads til! det får mig igennem ugen for er bare SÅ træt og slidt ned nu og der skal ellers noget til!

Lørdag bliver jeg så ringet op at han liiige havde glemt at han faktisk havde lovet at tage en vagt søndag for en kollega. Smækker på og sætter mig ned og begynder bare at tude!! Jeg kan slet ikke rumme det!!
Han skriver så en ½ time senere at han har fået byttet den væk og at jeg nok skal få min dag, men hvorfor fanden har han ikke undersøgt det først!!!!

Og så fik jeg blomster... OG for fanden hvor jeg jeg jo så utaknemlig og sur, fordi jeg ikke knuselsker der her blomster!!!!!

SUK

Tak fordi du læste med og undskyld det sure opstød!

Det synes jeg ikke du er, det er ham der nok lige skal se sin egen opførelse efter i krogene og deltage lidt i parforhold og børn. Han skal vist lige fatte at blomster altså ikke bare lige gør alt ting godt igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

SandraXOXO

Mon ikke du får mere ud af de blomster hvis du smadre ham med dem? Du kommer af med frustration og han får fattet at han har været en røv og at du ikke er ok med det. Jeg havde ikke kunne lade være. Jeg var flippet helt ud. 

Anmeld Citér

15. april 2015

jenny4

Jeg en helt enig med de øvrige at det er unfair at du har stået med det hele selv. Men, hvis jeg alligevel skulle komme med et andet perspektiv så lyder det også til, at du har nogle forventninger som din mand ikke er blevet delagtiggjort i. Og ja, det ville være rart hvis mænd kunne tænke selv, men den muskel har de fleste ikke trænet ret godt op. Jeg tænker - du har meldt dig til at stå for det hele og har dermed også det store overblik. Måske din mand simpelthen har tænkt at det var bedre at holde sig væk mens "tornadoen" raser? Og har du fået sagt til ham, at du gerne ville have at han tog børnene mens du gjorde klar? 

Mht blomsterne så er det positivt at han godt kan se at han har lavet rav i den. Jeg tænker at det i måske mangler for at du kan blive glad for blomsterne er, at I får taget snakken om at du faktisk var rigtig skuffet over hans "indsats" og den måde det hele forløb på. Og så få snakket om hvordan I undgår det en anden gang.

Ps. De der kakao-elskere skal du lære at ignorere. Det lyder til, at påsken måske også blev ødelagt lidt af dine forventninger om at alt skulle være perfekt. I dit hjem er det ok at du holder fødselsdag som du gerne vil - også selvom det er uden gulvvask og kakao. Gæsterne kommer jo for at hygge med jer - ikke for at bedømme jer (og hvis du føler det er jeg ret sikker på, at det er noget der foregår oppe i dit hoved )

Anmeld Citér

15. april 2015

Bebe89

Jeg kan godt forstå at du er sur og ikke er glad for de dersens blomster... for mig er det bestemt også billigt sluppet. Jeg ville i hvert fald tage en alvorlig snak med min kæreste om deltagelse i familielivet. Vær sikker på at han ved hvor frustreret og vred du blev over hans manglende hjælp og deltagelse. For som andre skriver så er det ikke kun dit ansvar at holde "firmaet" kørende derhjemme, heller ikke selvom du er på barsel.

I øvrigt synes jeg, hvis din mand ikke er god til at se hvad der skal gøres, er det da ikke en dum idé at lave en liste. Næste gang i holder et eller andet så sig at du forventer at I deles om pligterne og så lav en liste over de ting der skal ordnes, så kan I hver især "melde jer på". Det tror jeg at jeg ville forsøge i hvert fald. 

Og så lige en anden ting. Lad være med at holde flere fødselsdage i samme weekend/ferie! Vi har selv holdt tre fødselsdage henover påsken og det var sgu for meget af det gode! Jeg tror ikke vi gør det igen i hvert fald, jeg tror at vi prøver at få delt det lidt mere ud næste gang.  

Anmeld Citér

15. april 2015

SPJ85

dola skriver:

Åh hvor skal jeg starte, har fået blomster af kæresten og har fået dem fordi han har været en klovn! Og hver gang jeg ser på dem bliver jeg arrig og er overhovedet ikke taknemlig for det!

Vores store dreng havde for 2 uger siden fødselsdag og da vi har store familier besluttede vi at holde den over 2 dage. Den ene side af familien skulle komme tilrejsende og ville derfor gerne blive og overnatte, alt det her er jo op til påske og derfor skulle der planlægges meget da ikke alle butikker har åbent hele tiden!

Jeg tager den på mig planlægger, borde stole, indkøb, madplan samtidig med at jeg har begge unger hjemme da børnehaven jo har lukket!

Tirsdag skal vi så ud og handle når han kommer hjem fra arbejde, og sjovt nok om han så ikke liiiige den dag bliver længere på arbejde så vi kommer sent ud og handle med skrigende og sultne unger, der bliver spist af med nogle boller.

Onsdag har jeg bedt ham om at komme tidligt hjem da vi der får familien om aftenen. Jeg sidder lige ned og giver den mindste mad klokken halv syv og ellers pisker jeg rundt hele dagen for at nå at bage, lave lagkager mm inden familien kommer! klokken halv 2 spørger jeg hvor han bliver af. Han skriver så han ikke kunne få før fri, great der røg mit bad så! Når at få det hele færdig til tiden og da nogle af gæsterne kommer tidligt når jeg også et bad, men ikke en tiltrængt gulvvask! <3

Torsdag kommer så de næster overnattende gæster og han røre ikke en finger, og der skal han ikke engang arbejde! Jeg ryger rundt laver mad, fodre unger, skifter bleer, rydder op, vaskertøj og han han gør ingenting med mindre man beder ham om det! Skulle bruge noget hjælp da den unge frøken havde set sig lidt sur og mor var løbet tør for arme, sørme om jeg ikke fandt han alene nede og spille Playstation!
Og vi fortsatte i den der dur indtil gæsterne var kørt lørdag!
Søndag arbejdede han og mandag fik jeg allernåddigst lov til at bruge dagen på at skrive ansøgninger, mens jeg også hjalp ham med ungerne.

Kan mærke tirsdag da ugen begynder igen at jeg har brug for noget alene tid, en dag jeg kan sove længe(da det jo ikke var ham der var oppe klokken 6 hver dag og lave grød) og spørger derfor om jeg måtte få en Mordag helt for mig selv?! Jo det ment han nok lige der kunne blive plads til! det får mig igennem ugen for er bare SÅ træt og slidt ned nu og der skal ellers noget til!

Lørdag bliver jeg så ringet op at han liiige havde glemt at han faktisk havde lovet at tage en vagt søndag for en kollega. Smækker på og sætter mig ned og begynder bare at tude!! Jeg kan slet ikke rumme det!!
Han skriver så en ½ time senere at han har fået byttet den væk og at jeg nok skal få min dag, men hvorfor fanden har han ikke undersøgt det først!!!!

Og så fik jeg blomster... OG for fanden hvor jeg jeg jo så utaknemlig og sur, fordi jeg ikke knuselsker der her blomster!!!!!

SUK

Tak fordi du læste med og undskyld det sure opstød!

Jeg synes i er lidt hård mod ham. Hvis du spørger dig selv dybt ned i maven, var det så en fælles beslutning at holde fødselsdage to dage i træk, eller var det mest noget du ville? Måske var det også dig der synes, at der både skulle være boller, kakao og lagkage og vaskes gulv inden besøg? Manden har jo tydeligvis ikke vist hvad han skulle stille op (og har muligvis ikke været ivrig efter to dage med besøg). Du påtager dig planlægningen - det kan være at det er svært for ham, fordi det hele skal gøres på din måde??

Det kan også være at det forholder sig anderledes. Det var bare lige for at nuancere det lidt inden din mand bliver gjort til et alt for stort, utaknemmeligt uhyre. Herhjemme bliver min mand i hvert fald ret passiv, hvis jeg tager styringen alt for meget, og det har også af og til vist sig, at han er gået med til familiebesøg mm., som han egentligt ikke havde lyst til. (for at gøre mig glad) Desuden ved jeg, at det er vigtigere for mig end for ham at alt er i orden, inden vi for gæster.

Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det, og det synes jeg også, at du skal give dig selv lov til at være. Men måske er han ikke udelukkende dum og urimelig. Jeg synes du skal tage en snak med ham - ikke sådan en skælde-ud-snak, men sådan en hvor du giver ham mulighed for at forklare, hvorfor han bliver passiv, sætter sig ind og spiller playstation mm. Og hvor du lytter uden at lave en forsvarposition. Du kan fortælle ham, at du blev ked af det uden at angribe ham. Så kan det være, at det går lidt lettere næste gang. 

Anmeld Citér

15. april 2015

modesty

dola skriver:

Jeg er jo bare på barsel herhjemme så jeg skal jo ikke lave noget alligevel... Er også morgen menneske så gør mig ikke noget de fleste dage, men en gang imellem har jeg også brug for at sove lidt længere! Vi havde faktisk en aftale om at jeg kunne sove længe søndag, men han skal jo nærmest smides ud af sengen og så er jeg alligevel vågen og så kan jeg jo lige så godt stå op...

tja overvejer en separat liste til ham med opgaver næste gang! 

Ville du være blevet sur over de der blomster? kan bare mærke jeg er sur og ked af dem, de er for mig givet fordi han har kvajet sig og ikke fordi jeg har knoklet og gjort en stor indsats.. ?!?

Nej, jeg ville ikke blive sur over blomsterne. Jeg synes det er fint nok at komme med kvajeblomster som en undskyldning. Men hvis du stadig er sur på ham, forstår jeg godt at du kan have svært ved decideret at nyde dem. 

Anmeld Citér

16. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Så længe blomsterne ik er. Et plaster han ligesom hiver frem når du er kørt helt ud. Playstation burde ikke være tilladt når der er gæster ej heller andre spil. 

Kan sagtens forstå du blev skuffet over den dag, virkelig.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.