vi hører vidst til her nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2015

An&Jo

3måske4 skriver:

Hej. Jeg har det meget som dig. Jeg har os kun en æggelederne som fungere, og fik også lavet den skylning. Ja det gjorde lidt ondt men nok nærmere ubehageligt. Jeg havde en smule gene af det efterfølgende, men gik over dagen efter. 

Jeg håber at det er vejen frem.  fingre for jer. 

Jeg er blevet insemineret 5 gange nu, både med og uden hormoner. 

Husk at have dig selv med i forløbet. 

Jeg skal i den der gennemskylning fordi de ikke ved om den jeg har tilbage virker.. SÅ jeg er godt nok noget nervøs. Det er den gennemskylning der bestemmer hvilken form for behandling vi skal have. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

An&Jo

tarkoflen skriver:

Godt l er blevet henvist! Det er en grænse, man skal overskride, men når først man er der, så er det bare sådan det skal være og så taget man det som det kommer, det gjorde vi i hvert fald! Det er jo ligemeget hvordan baby er lavet, bare der kommer en lækker baby 

Jeg har ikke prøvet at få skyllet æggelederene, så der kan jeg ikke hjælpe, men skriv endelig, hvis der er andre spørgsmål, som du tænker jeg kan svare på

jeg undre mig lidt over, hvorfor de ikke bare tjekker din mand også, det er jo verdens nemmeste prøve at lave i forhold til alt det du skal igennem... Der har altid undret mig, når man tjekker manden som det sidste, da hans prøve er så meget nemmere og alt andet noget billiger at foretage, men det er selvfølgelig ikke noget l har valgt

jeg ønsker jer alt det bedste, og  For der snart er en positiv test 

Ja præcis, det er en grænse der skal krydses. Men det giver også en ro i hovedet endelig at være nået dertil. 

Vores læge mente at det var mig fordi jeg tidligere har haft betændelse i livmoderen, det havde jeg efter fødslen af Johannes, og så fik jeg fjernet den højre æggeleder der for to år siden, så derfor var vores egen læge overbevist om at det måtte være mig den er gal med. Men når jeg har fået den gennemskylning, så er det jo op til fertilitetslægen at bestemme hvad der så skal ske, så mon ikke han vil have tjekket min mand også??

Anmeld Citér

16. april 2015

An&Jo

modesty skriver:

Wow, det er godt nok lang tid I har ventet når I vidste at du kun havde én æggeleder. Typisk vil der også være noget galt med den anden hvis den ene er beskadiget (dette er dog slet ikke sikkert). Nå - men I har helt sikkert haft jeres grunde. 

En gennemskylning er meget simpel. Du bliver placeret som til en gynækologisk undersøgelse og får en tynd slange op i livmoderen, hvor du så bliver skyllet igennem med noget væske. Gyn kan se på sin scanner om der er gennemløb eller ej. 

Det kan godt være en anelse ubehageligt, som mens smerter, men det er ikke slemt, og det er hurtigt overstået.

Derudover skal du også have taget en række blodprøver på forskellige tidspunkter i din cyklus, for at tjekke om diverse hormonniveauer er som de skal være. Alt i alt tager det vist en lille måned fra man starter udredning til alle svar er der (mener at man skal have taget blod på dag 3 og dag 21 i cyklus eller noget i den stil).

Men jeg vil da helt klart insistere på at din kæreste skal have tjekket sædkvalitet på samme tid. Han SKAL have tjekket den hvis I skal i behandling, så det er da bare om at komme i gang og ikke spilde tiden.

Pøj pøj med det hele. 

PS: Jeg vil ikke male fanden på væggen, men vil bare lige indskyde at en gennemskylning ikke kan fastslå at æggelederen er i topform, blot at der er passage. Hvis man har haft en underlivsbetændelse der har sat sig og skabt arvæv på æggelederne (den mest almindelige grund til lukkede æggeledere) er det ikke altid at den ene bliver ramt og at den anden går helt fri. Den æggeleder du har tilbage, kan sagtens have passage, men stadig have ødelagte fimrehår indeni, som kan besværliggøre/umuliggøre en graviditet. Og det kan man ikke tjekke, da det er en meget dyr procedure. Når I har prøvet i over 3 år at blive gravide, svarer det alligevel til cirka halvandet år med én rask æggeleder, og det er altså også ret lang tid. Hvis jeg var dig, ville jeg insistere på at komme ret hurtigt til IVF, hvis ikke med det samme.

Vi har ventet så længe fordi vi efter operationen blev oplyst fra sygehuset side om at, vi da sagtens kunne selv stadigvæk. Det er så ret misvisende, og vores læge blev faktisk lidt harm over den udmelding, for det er de slet ikke i stand til at udtale sig om mente han. 

Men det lyder som om den der gennemskylning er helt okay, og mens smerter kan man vidst heldigvis godt overleve.

Jeg er spændt på hvad de finder ud af, og hvor længe vi skal vente på indkaldelse.

Anmeld Citér

16. april 2015

modesty

Vi har ventet så længe fordi vi efter operationen blev oplyst fra sygehuset side om at, vi da sagtens kunne selv stadigvæk. Det er så ret misvisende, og vores læge blev faktisk lidt harm over den udmelding, for det er de slet ikke i stand til at udtale sig om mente han. 

Men det lyder som om den der gennemskylning er helt okay, og mens smerter kan man vidst heldigvis godt overleve.

Jeg er spændt på hvad de finder ud af, og hvor længe vi skal vente på indkaldelse.

Jeg fik "sjovt nok" samme udmelding fra hospitalet hvor jeg blev opereret (Hillerød), men var på det tidspunkt allerede tilknyttet Rigets fertilitetsbehandling, hvor de anbefalede os at gå direkte til IVF, med den begrundelse at man ikke kunne vide om den anden æggeleder virkede eller ej.

Men hvor er det dejligt at I er i gang nu! For mig var det også en hurdle der skulle krydses, men når man først er ovre den, er det altså virkelig rart at vide at nu sker der noget, nu er der nogen der kan hjælpe os.

Anmeld Citér

16. april 2015

An&Jo

modesty skriver:

Jeg fik "sjovt nok" samme udmelding fra hospitalet hvor jeg blev opereret (Hillerød), men var på det tidspunkt allerede tilknyttet Rigets fertilitetsbehandling, hvor de anbefalede os at gå direkte til IVF, med den begrundelse at man ikke kunne vide om den anden æggeleder virkede eller ej.

Men hvor er det dejligt at I er i gang nu! For mig var det også en hurdle der skulle krydses, men når man først er ovre den, er det altså virkelig rart at vide at nu sker der noget, nu er der nogen der kan hjælpe os.

Så er jeg spændt på hvad vores fertilitetslæge vil anbefale os.

Tak for dine erfaringer..

Har i så fået en baby?

Anmeld Citér

16. april 2015

modesty

An&Jo skriver:

Så er jeg spændt på hvad vores fertilitetslæge vil anbefale os.

Tak for dine erfaringer..

Har i så fået en baby?

Ja. Det tog 4 IVF forsøg (to med æg-udtagning og to fryseforsøg). Vi har en fantastisk dreng på 3 et halvt år i dag. 

Anmeld Citér

16. april 2015

CharlotteogMaria

tarkoflen skriver:

Godt l er blevet henvist! Det er en grænse, man skal overskride, men når først man er der, så er det bare sådan det skal være og så taget man det som det kommer, det gjorde vi i hvert fald! Det er jo ligemeget hvordan baby er lavet, bare der kommer en lækker baby 

Jeg har ikke prøvet at få skyllet æggelederene, så der kan jeg ikke hjælpe, men skriv endelig, hvis der er andre spørgsmål, som du tænker jeg kan svare på

jeg undre mig lidt over, hvorfor de ikke bare tjekker din mand også, det er jo verdens nemmeste prøve at lave i forhold til alt det du skal igennem... Der har altid undret mig, når man tjekker manden som det sidste, da hans prøve er så meget nemmere og alt andet noget billiger at foretage, men det er selvfølgelig ikke noget l har valgt

jeg ønsker jer alt det bedste, og  For der snart er en positiv test 

Min mand blev nu tjekket som det allerførste så det er ikke altid sådan

Anmeld Citér

16. april 2015

tarkoflen

JustHere skriver:

Min mand blev nu tjekket som det allerførste så det er ikke altid sådan

Ok synes bare tit jeg hører den der med at man lige tjekker kvinden først godt det ikke altid er sådan

Anmeld Citér

16. april 2015

tarkoflen

An&Jo skriver:

Ja præcis, det er en grænse der skal krydses. Men det giver også en ro i hovedet endelig at være nået dertil. 

Vores læge mente at det var mig fordi jeg tidligere har haft betændelse i livmoderen, det havde jeg efter fødslen af Johannes, og så fik jeg fjernet den højre æggeleder der for to år siden, så derfor var vores egen læge overbevist om at det måtte være mig den er gal med. Men når jeg har fået den gennemskylning, så er det jo op til fertilitetslægen at bestemme hvad der så skal ske, så mon ikke han vil have tjekket min mand også??

På en eller anden måde giver det jo noget ro at vide at nu bliver der gjort noget l ikke selv ville kunne gøre! Så skal det nok komme  

rigtig meget held og lykke med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.