Større fødder af graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

Clisolka

I min første graviditet havde jeg masser af væske i kroppen, deriblandt fødderne, men de vendte tilbage til sig selv igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Rockertand

Signe-bine skriver:

Jeg er gået en sko størrelse op, her i min graviditet. Jeg er nysgerrig for at høre om andre har oplevet det samme? Og især om jeres fødder er skrumpet tilbage til deres almindelige størrelse efter graviditeten, eller om de er blevet i deres nye større folder? 

Jep, hvert barn har kostet en halv størrelse, så er gået fra str. 39 til 40,5.

Anmeld Citér

14. april 2015

sne190810

CAWI skriver:

Altså mine fødder hævede pga væske, men de voksede ikke.

Tænker at fødder jo ikke vokser i længden når man er voksen. Men selvfølgelig kan man komme ud for at man må købe sko til fødder med høj vrist, eller bredere sko. Men ikke større pga længden af foden er blevet større.

Men jo jeg kom ned i mine sko igen dagen efter fødslen.

Fødder kan godt vokse i længden, selvom man er voksen. Når du er gravid, danner du jo en masser nye hormoner/stoffer i kroppen som blandt går ind og blødgør dine led og knogler (blandt andet for at gøre klar til fødslen.) 

Med din fod sker der jo så det, at den ekstra vægt man også får samt bløde led, kan gøre at din fod derfor vokser er halv til helt nummer ved en graviditet. 

Det var lige den helt uformelle og hurtige forklaring, der er sikkert nogle med lidt pænere fagsprog eller andet, som kan gøre det bedre :-) 

Anmeld Citér

14. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min første graviditet gik jeg fra str 38 1/2- 39 til at bruge min kærstes str 43 pga væske i kroppen. Nu 6 år efter bruger jeg str 40 i de fleste sko. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.