Ibuprofen ved mens-smerter - er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2015

Monski

Anonym skriver:

Ja vi arbejder på en baby.

Og man læser jo side op og ned om hvad man må og ikke må, og hvad der er godt og skidt for sådan et lille væsen.

Men hvordan er det nu med det Ibuprofen? Er det noget som bliver i kroppen og påvirker en evt. graviditet/baby - hvis nu jeg tager dem mod mens-smerter når jeg får mit lort?

Jeg ville også for en sikkerhedsskyld holde mig fra ibuprofen, men andet er okay jeg lider selv af migræne og daglige smerter i ryg og nakke og jeg fik at vide under min graviditet at hvis jeg gjorde det med måde var det okay. 

Min læge og jordmoder sagde at så længe man ikke har et disideret forburg så er det bedre at kroppen får lov at slappe af - så sparre man kræfterne til det der virkelig gælder

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Ja vi arbejder på en baby.

Og man læser jo side op og ned om hvad man må og ikke må, og hvad der er godt og skidt for sådan et lille væsen.

Men hvordan er det nu med det Ibuprofen? Er det noget som bliver i kroppen og påvirker en evt. graviditet/baby - hvis nu jeg tager dem mod mens-smerter når jeg får mit lort?

Ibuprofen øger abortrisikoen en anelse hvis man er gravid. Men jeg tror ikke at der sker noget ved at man ved starten af mens, altså 2 uger før ægløsning, tager en enkelt eller to. Men jeg er ikke ekspert.

Anmeld Citér

13. april 2015

l.kjoeller

Ok så det er der delte meninger om 

Better safe than sorry - så må jeg leve med smerterne og satse på at baby kommer i næste hug 

Se om du kan nøjes. Jeg har dog selv taget. Også denne graviditet  inden  vi fandt  ud af jeg var gravid.  Men det er rigtigt at under graviditet er det kune det der starter  med p  (paracetamol) der er et go jeg tror  dog stadig ikke det er skade til hvis  ellers  man stopper. Jeg fik endda gigt medicin med hjem fra ægoplægningen 1 graviditet   

Anmeld Citér

13. april 2015

MarianneRubi

Altså jeg er i fertilitetsbehandling

og nævnte hvad jeg tog mod mens smerter

og det var ibumatin og ipren

hun bad mig stoppe øjeblikkeligt trods der stadig var måneder til vi skulle starte i behandling 

så jeg ville sige gravid eller ej 

tag dem ikke 

Anmeld Citér

13. april 2015

FN

Tak for svar 

Jeg forstår hvad du siger, og det var også min tanke.

Men jeg kan ikke rigtig finde noget info omkring hvor længe sådan noget ibuprofen kan blive i kroppen, eller om det overhovedet kan blive så længe at næste ægløsning når at komme.

Og hvis det nu virkelig er SÅ farligt (eller kan være, selvfølgelig), så vil jeg nok hellere bare være på den sikre side.

Det ville dog være rart med fagligt belæg for ikke at bekymre mig FØR jeg er blevet gravid 

Halveringstiden på ibuprofen er på et par timer, dvs det er ude/nedbrudt efter nogle timer. Man anbefaler bloddonor ikke at have indtaget det et døgn inden tapningen,  da man så er på den sikre side. Så ja, du kan godt tage det under mens uden det vil påvirke baby, men som andre nævner kan det have en effekt på fertiliteten, men det er der jo meget der kan. Så, så længe du ikke er gravid kan du godt tage dem så du kan holde smerterne ud. Og held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

13. april 2015

gokkelok

April-baby skriver:

Her tog jeg medicin for en kønssygdom, hvilket jo er stærkere da det kun er to piller på hver 500. Og jeg blev gravid i den månede (: så vil sige du godt kan eller ring til din læge (: 

Nu kan du så ikke sammenligne 2 vidt forskellige lægemidler på den måde 

Anmeld Citér

13. april 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
April-baby skriver:

Her tog jeg medicin for en kønssygdom, hvilket jo er stærkere da det kun er to piller på hver 500. Og jeg blev gravid i den månede (: så vil sige du godt kan eller ring til din læge (: 

Men det var vel ikke samme aktive stof, som er i Ibuprofen? 

Anmeld Citér

13. april 2015

GUSO

Anonym skriver:

Jeg ville virkelig ønske at paracetamol havde en effekt, men det har det bare desværre ikke hos mig 

Min sidste graviditet var helvede, og der var bare ingen smertedækning what so ever.

Men nå, jeg ved jo at mens varer max en uge, og så må jeg bide det i mig så godt jeg kan, så længe. 

Tak for alle jeres svar! 

Altså jeg er hyppig bruger af ipren kombi med panodil det er det eneste der kan tage mine smerter og stoppe en migræne, jeg er blevet gravid uden problemer begge gange så jeg vil også sige at så længe du ikke er gravid så gør det ikke noget, men jeg kan jo kun svare for mine egne erfaringer held og lykke med projekt baby 

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Altså jeg er hyppig bruger af ipren kombi med panodil det er det eneste der kan tage mine smerter og stoppe en migræne, jeg er blevet gravid uden problemer begge gange så jeg vil også sige at så længe du ikke er gravid så gør det ikke noget, men jeg kan jo kun svare for mine egne erfaringer held og lykke med projekt baby 

Vi har allerede en pige i forvejen, og jeg har været gravid én gang mere.

Så jeg tror heller ikke at det har stor indflydelse på min mulighed for graviditet. Jeg har jo taget det mod mens smerter siden jeg var 13-14 år  Men jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed.

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Halveringstiden på ibuprofen er på et par timer, dvs det er ude/nedbrudt efter nogle timer. Man anbefaler bloddonor ikke at have indtaget det et døgn inden tapningen,  da man så er på den sikre side. Så ja, du kan godt tage det under mens uden det vil påvirke baby, men som andre nævner kan det have en effekt på fertiliteten, men det er der jo meget der kan. Så, så længe du ikke er gravid kan du godt tage dem så du kan holde smerterne ud. Og held og lykke med projektet 

Mange tak for dit svar (og alle andre svar selvfølgelig også!).

Det var den her slags info jeg ledte efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.