Ibuprofen ved mens-smerter - er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
20 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2015

Anonym trådstarter

Ja vi arbejder på en baby.

Og man læser jo side op og ned om hvad man må og ikke må, og hvad der er godt og skidt for sådan et lille væsen.

Men hvordan er det nu med det Ibuprofen? Er det noget som bliver i kroppen og påvirker en evt. graviditet/baby - hvis nu jeg tager dem mod mens-smerter når jeg får mit lort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

JH12

Hvis du tager dem mod mens smerter, og du ikke er gravid kan jeg ikke se noget problem i det.. 

Anmeld Citér

12. april 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

Ja vi arbejder på en baby.

Og man læser jo side op og ned om hvad man må og ikke må, og hvad der er godt og skidt for sådan et lille væsen.

Men hvordan er det nu med det Ibuprofen? Er det noget som bliver i kroppen og påvirker en evt. graviditet/baby - hvis nu jeg tager dem mod mens-smerter når jeg får mit lort?

Du skal holde dig fra alt recept pligtig medicin og gigt medicin 

da det gør noget ved dine æggestokke så ægget ikke sætter sig 

du bør holde dig til pamol panodil og Pinex og intet andet 

det er hvad jeg har fået af vide af faglige personer 

Anmeld Citér

12. april 2015

Anonym trådstarter

Ok så det er der delte meninger om 

Better safe than sorry - så må jeg leve med smerterne og satse på at baby kommer i næste hug 

Anmeld Citér

12. april 2015

CaWi

Når du ikke er gravid endnu, ville jeg være "ligeglad" med hvad produktet hedder. Men har hørt, at når man først er gravid, skal man holde sig til dem der starter med p. Altså panodil, pamol, pinex osv.

Anmeld Citér

12. april 2015

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Når du ikke er gravid endnu, ville jeg være "ligeglad" med hvad produktet hedder. Men har hørt, at når man først er gravid, skal man holde sig til dem der starter med p. Altså panodil, pamol, pinex osv.

Tak for svar 

Jeg forstår hvad du siger, og det var også min tanke.

Men jeg kan ikke rigtig finde noget info omkring hvor længe sådan noget ibuprofen kan blive i kroppen, eller om det overhovedet kan blive så længe at næste ægløsning når at komme.

Og hvis det nu virkelig er SÅ farligt (eller kan være, selvfølgelig), så vil jeg nok hellere bare være på den sikre side.

Det ville dog være rart med fagligt belæg for ikke at bekymre mig FØR jeg er blevet gravid 

Anmeld Citér

12. april 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Tak for svar 

Jeg forstår hvad du siger, og det var også min tanke.

Men jeg kan ikke rigtig finde noget info omkring hvor længe sådan noget ibuprofen kan blive i kroppen, eller om det overhovedet kan blive så længe at næste ægløsning når at komme.

Og hvis det nu virkelig er SÅ farligt (eller kan være, selvfølgelig), så vil jeg nok hellere bare være på den sikre side.

Det ville dog være rart med fagligt belæg for ikke at bekymre mig FØR jeg er blevet gravid 

Jeg ved kun at hyppig brug af ibuprofin kan nedsætte fertilliteten, så det ville ikke være det jeg ville bruge vis jeg kan undgå helder ikke selv om jeg ikke er gravid uden at have prøvet andet først, jeg er personligt utrolig glad for min varmepude, den ha redet mig fra at bruge smertestillende mange gange

Anmeld Citér

12. april 2015

Os&lilledig

Vi er  blevet frarådet ibuprofen imens vi er i behandlingen. Den gør noget som ikke er hensigtsmæssigt når man er i projekt baby. 

Så tag gerne en panoil, pamol eller pinex istedet  

Anmeld Citér

13. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg ville virkelig ønske at paracetamol havde en effekt, men det har det bare desværre ikke hos mig 

Min sidste graviditet var helvede, og der var bare ingen smertedækning what so ever.

Men nå, jeg ved jo at mens varer max en uge, og så må jeg bide det i mig så godt jeg kan, så længe. 

Tak for alle jeres svar! 

Anmeld Citér

13. april 2015

April-baby

Her tog jeg medicin for en kønssygdom, hvilket jo er stærkere da det kun er to piller på hver 500. Og jeg blev gravid i den månede (: så vil sige du godt kan eller ring til din læge (: 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.