"Ufrillig" graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2015

amkjaer

modesty skriver:

Det er MEGET få kvinder der bliver gravide på p-piller hvis de tager dem regelmæssigt. Og et par timer fra eller til er stadig regelmæssigt.

Meget få og meget få... 99.9% sikker betyder vel at hver gang man har sex 1000 gange (og er omkring ægløsning) burde man blive gravid en gang... 

Jeg tænkte at 27 år og 12 aktive vel nok burde gi omkring 1000 gange sex :-D 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2015

PB2013

modesty skriver:

Det er ikke sundt at springe pauserne over. Kroppen har brug for pause i hormonerne og for at udskille livmoderens slimhinde. Dine symptomer skyldes sikkert de manglende pauser.

Det er faktisk en skøne at man ikk må springe pauserne over, man kan godt springer over og så vil man typisk begynde at pletbløde efter nogle cyklusser og der bør man holde en pause.. Men det har ingen betydning for ens fremtidige fertilitet eller lignende.. 

Anmeld Citér

12. april 2015

modesty

PB2013 skriver:

Det er faktisk en skøne at man ikk må springe pauserne over, man kan godt springer over og så vil man typisk begynde at pletbløde efter nogle cyklusser og der bør man holde en pause.. Men det har ingen betydning for ens fremtidige fertilitet eller lignende.. 

Jeg har ingen steder påstået at det har betydning for fertiliteten. Men det ER ikke sundt for kroppen. Jeg har selv gjort det en enkelt gang i mine unge år, og min krop var ved at sprænges. Havde de samme symptomer som TS og det var ikke rart. Derefter stoppede jeg på p-piller.

Anmeld Citér

12. april 2015

modesty

Meget få og meget få... 99.9% sikker betyder vel at hver gang man har sex 1000 gange (og er omkring ægløsning) burde man blive gravid en gang... 

Jeg tænkte at 27 år og 12 aktive vel nok burde gi omkring 1000 gange sex :-D 

Sådan kan du ikke regne det ud. Der er nogle meget få kvinder som ikke reagerer på hormonet i p-pillerne og derfor kan blive gravide selvom de tager p-pillerne ordentligt. Det er de kvinder der udgør den 00.1%

Anmeld Citér

12. april 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har ingen steder påstået at det har betydning for fertiliteten. Men det ER ikke sundt for kroppen. Jeg har selv gjort det en enkelt gang i mine unge år, og min krop var ved at sprænges. Havde de samme symptomer som TS og det var ikke rart. Derefter stoppede jeg på p-piller.

Lagde du mærke til om du tog på i de perioder du sprang over? For jeg har lige været på vægten, og jeg har taget 2,7 kilo på, på en lille måned ved ikke om de to ting kan spille sammen... for vi har ikke ændret livsstil herhjemme...

Anmeld Citér

12. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Lagde du mærke til om du tog på i de perioder du sprang over? For jeg har lige været på vægten, og jeg har taget 2,7 kilo på, på en lille måned ved ikke om de to ting kan spille sammen... for vi har ikke ændret livsstil herhjemme...

Nej, det lagde jeg ikke mærke til. Men det kan evt. være væske i kroppen. Men jeg ved det ikke. 

Anmeld Citér

12. april 2015

Lilotte87

Der sker ikke noget ved at springe pauserne over. Det er en "kunstig" menstruation man får i pauserne. Og så er pauserne gode fordi man der opdager om der er en graviditet. 

Det har jeg talt med flere gynækologer om. 

Ts, du må tage en test 

Anmeld Citér

13. april 2015

amkjaer

modesty skriver:

Sådan kan du ikke regne det ud. Der er nogle meget få kvinder som ikke reagerer på hormonet i p-pillerne og derfor kan blive gravide selvom de tager p-pillerne ordentligt. Det er de kvinder der udgør den 00.1%

Så enkelt er det hist ikke helt... jeg havde brugt det samme mærke i 11 år uden problemer men blev altså gravid alligevel til trods for jeg ikke havde glemt nogen eller på anden måde taget dem forkert  

Anmeld Citér

13. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er også blevet gravid selvom jeg tog p-piller korrekt. Så det kan sagtens lade sig gøre, det er bare om at få fat i en test

Anmeld Citér

13. april 2015

modesty

amkjaer skriver:

Så enkelt er det hist ikke helt... jeg havde brugt det samme mærke i 11 år uden problemer men blev altså gravid alligevel til trods for jeg ikke havde glemt nogen eller på anden måde taget dem forkert  

OK, men så er du altså en af de meget, meget få.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.