Hvornår følte i noget for baby i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2015

gokkelok

Da jeg fødte 

her anden gang, glæder jeg mig meget mere til at føde og få babyen ud. Tror det er fordi jeg nu ved, hvor meget kærlighed det giver at få et barn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Hej, jeg har tænkt på noget længe nu. min kæreste ELSKER allerade vores baby dreng i maven. Hvilket er jo vildt dejligt!!

men jeg føler bare ikke noget endnu? Er det bare mig der er mærkelig? (Det er mit største ønske at få et barn) men synes bare det er mærkeligt han føler noget, og hvor jeg ikke gør..og jeg bærer jo også rundt på baby 

Hvornår begyndte i at "elske"-"holde af" foster/baby i maven?

Første gang elskede jeg baby fra hun var to streger på testen, anden gang kom det snigende omkring uge 20 da vi vidste det var en dreng - her 3. Gang er det ikke kommet endnu de to andre fylder mig med kærlighed, men jeg ved at når han kommer i mine arme er det kærlighed og jeg elsker han bumler i min mave, men ikke elsker følelsen endnu 

Anmeld Citér

11. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hej, jeg har tænkt på noget længe nu. min kæreste ELSKER allerade vores baby dreng i maven. Hvilket er jo vildt dejligt!!

men jeg føler bare ikke noget endnu? Er det bare mig der er mærkelig? (Det er mit største ønske at få et barn) men synes bare det er mærkeligt han føler noget, og hvor jeg ikke gør..og jeg bærer jo også rundt på baby 

Hvornår begyndte i at "elske"-"holde af" foster/baby i maven?

Jamen jeg elsker mit barn i maven på samme måde som min søn på 3 år. På den måde at kærligheden forøges for hver dag der går. 

Var spændt pg lykkelig da testen blev positiv, og for hver dag der går udvikler følelserne for den lille til at blive større og større.

min mand derimod elsker ikke baby endnu, han er da spændt og glad men han kan ikke forholde sig til det på samme måde. Sådan var det også sidst, tilgengæld bliver det ren kærlighed så snart barnet er her.

så tror det er meget forskelligt, men tror kvinderne oftest er bedre til at knytte sig til maven fordi de mærker liv og alt det. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Et par måneder efter fødslen. Inden da følte jeg stor beskyttertrang og ville gøre alt for min baby, men jeg elskede ham ikke som sådan, før jeg rigtig lærte ham at kende - og det har jeg hørt rigtig mange erklære sig enige i.

Anmeld Citér

11. april 2015

lineog4

Jeg elskede ideen om en baby, elskede drømmene for fremtiden med en baby, elskede at se min mave vokse og mærke den alien der var i min mave, elskede at være gravid. Men jeg elskede ikke det barn som i Dina, Lia, Liam og Linus. Det skete først da de kom ud og var i mine arme - ja med Liam var det så endda et rum tid efter.

Jeg skelnede i høj grad mellem baby og Lia fx. Ja Lia var i min mave og der var hun baby, men hun blev Lia da hun kom ud. Så da vi mistede og talte om at få endnu et barn, var jeg afklaret med jeg ikke kunne erstatte Lia men jeg kunne erstatte baby - så den kærlighed, den jeg elsker følelse jeg har til mine børn har jeg ikke haft til dem da de var baby i maven.

Anmeld Citér

11. april 2015

Emisoph

PUHK skriver:

Et par måneder efter fødslen. Inden da følte jeg stor beskyttertrang og ville gøre alt for min baby, men jeg elskede ham ikke som sådan, før jeg rigtig lærte ham at kende - og det har jeg hørt rigtig mange erklære sig enige i.

Fuldstændig enig!  

Anmeld Citér

11. april 2015

Vivienne

Fra den 1. positive test elskede jeg ham overalt på jorden <3

Anmeld Citér

12. april 2015

Millz81

Jeg vil mene, at jeg elsker mit barn på den måde, at jeg vil gøre alt for hende og altid være der for hende - men som andre skriver, vil jeg nok først rigtig mærke det, når jeg holder hende i mine arme. Som førstegangsgravid er det hele bare så uvirkeligt at der ligger et levende væsen inde i en - så jeg tror det er meget naturligt, at man ikke mærker den der helt store kærlighed til sit barn imens det ligger i maven.

Anmeld Citér

12. april 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er også meget normalt at man ikke føler det lige så snart baby ligger på maven. 

Det troede jeg, at jeg ville, men det hele var stadigvæk meget uvirkeligt for mig, så der gik altså nogle dage. 

hvis jeg ikke havde fået at vide til fødselsforberedelse at det var normalt at nogle lige skulle have en uge eller mere, så havde jeg troede, at jeg var unormal og en dårlig mor. 

Det skal nok komme  

Anmeld Citér

12. april 2015

NBNixen

Allerede fra den dag vi stod med en positiv test og jeg er i dag 19+2 med vores lille dreng  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.