Så fik Emil dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.955 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. september 2009

Vingummien

det hele startede med at Emil ikke vil spise aftensmad, og han sov fint nok men ved 23 tiden igår aftens og indtil i morges har han været vågen det meste af tiden og tumlet rundt. Kl 5 begyndte han så at græde det meste af tiden og hoste helt vildt, kl 6 tog jeg ham ind til mig og han faldt i søvn med det samme han kom til at ligge halvvejs ovenpå mit hovedt og op af min pude, rigtig synd at han skulle vækkes 1 times senere for at få stikpille. Han græd rigtig meget da han fik stikpillen og ellers har han bare stenet indtil vi kom til ørelægen han har jo ikke rigtig sovet og ikke fået mad og hans mave brummede helt vildt, han har nok være ekstra sulten da han jo har tumlet rundt det meste af natten.

Vi kommer så derned og efter at have ventet lidt bliver vi så kaldt ind af en mand og det er så ham der er narkoselæge og han er bare hård. Ikke noget med at Emil llige får lov at se masken eller vi lige får et par ord  med på vejen, nej han ligger bare masken på Emil og holder den bare fast og Emil begynder bare at tude, jeg gjorde ikke men mine ben blev som gummi, var lige ved at tude men holdte igen for Emil da jeg virkelig kunne mærke at han ikke var ked af det han var bange for ham manden med masken. Han får en bamse Theo som også var "patient".
Vi går så ud og venter og bliver kaldt ind igen da han er færdig, jeg serså de bære ham over i et andet rum, rimelig skræmmende at se ens barn ligge der total slap i hans arme. Narkoselægen siger så, 2min så vækker i ham og så går i når der er gået 5 min, var ved at tabe kæben. Ørelægen kommer så ind og forklare at det var godt det blev gjort da hanns øre ikke så gode ud og der var ved at komme betændelse igen, så vi har fået øredråber. Hun siger så heldigvis at han godt lige må sove 10min tid iden vi går. Emil ligger sig bare til at sove i sted for at vågne op hehe, han var træt. Lige pludselig vælter ham narkoselægen ind og siger at vi jo skulle være gået og ryster så Emils hoved for at han skal vågne, kunne have slagtet ham, han kunne sgu da lige ha bedt os om at vække ham, idiot. Emil er helt forvirre men græder heldigvis ikke, han smiler endda til hende der gav os en tid til tjek, og så pludrede han ellers løs, lidt mere stille end han plejer. Han græder lidt når haan ikke kan se mig, han har spsist lidt, men ikke for meget, vil ikke udfordre det med opkast osv, og så har han fået noget juice og nu sover han.

Han har klaret det så fint, var meget træt, men er klart når han ikke har sovet hele natten. Er spændt på hvordan han er når han vågner igen.

Emil sover narkosen ud sammen med Theo
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Valle81

Hejsa,

Lyder til en lidt voldsom oplevelse, men jeg håber bare at alt ting ændrer sig til et positive for Jer:0)

Det gjorde det bestemt for os, da Asta fik dræn i første gang, var det som at få et nyt barn. Det gjorde en verden til forskel med mad, søvn sprog osv:0)

Min datter er selv ørebarn, og jeg har været gennem det samme, dog ikke på sygehuset. Her i Viborg bliver det gjort nede ved øre næse halslægen, og det foregik meget stille og roligt. ( har også prøvet at have hende i narkose på sygehuset da hun fik fjernet mandler, polypper og lagt dræn i på en gang, men det var også meget stille og roligt, og Asta har Thea bamsen, som følger hende i tykt og tyndt)

Knus fra Christina, som håber at dræn bliver en stor succes:0)

Anmeld

10. september 2009

Sweet1978

Var lige nys måtte have hele forklaringen...
Træls læge han burde have en påtale....

Hmm men godt det er overstået og at Emil ikke er mærket af det.

Anmeld

10. september 2009

Vingummien

Valle81 skriver:

Hejsa,

Lyder til en lidt voldsom oplevelse, men jeg håber bare at alt ting ændrer sig til et positive for Jer:0)

Det gjorde det bestemt for os, da Asta fik dræn i første gang, var det som at få et nyt barn. Det gjorde en verden til forskel med mad, søvn sprog osv:0)

Min datter er selv ørebarn, og jeg har været gennem det samme, dog ikke på sygehuset. Her i Viborg bliver det gjort nede ved øre næse halslægen, og det foregik meget stille og roligt. ( har også prøvet at have hende i narkose på sygehuset da hun fik fjernet mandler, polypper og lagt dræn i på en gang, men det var også meget stille og roligt, og Asta har Thea bamsen, som følger hende i tykt og tyndt)

Knus fra Christina, som håber at dræn bliver en stor succes:0)

Er sjovt for allerede da vi gik derfra kunne vi se på ham at han reagere på lyde han aldrig har reageret på før, rigtig spændende at se hvor hurtigt det virker. Bare ikke så lækkert med blodet i ørene.

Vi fik det også lavet ved ørelægen, de har en narkose læge der kommer til dem hver torsdag.

Syntes det er sødt de får sådan en bamse og den er ok stor, var en der sad derinde med hendes datter, de havde 6 af dem derhjemme hehe

Anmeld

10. september 2009

Vingummien

Sweet1978 skriver:

Var lige nys måtte have hele forklaringen...
Træls læge han burde have en påtale....

Hmm men godt det er overstået og at Emil ikke er mærket af det.

Det kan jeg godt forstå. Ja men tror godt at hende ørelægen var klar over det for hun sagde at vi bare skulle blive der indtil Emil havde fået lov at sove lidt.

Var godt nok lidt chokkeret over han kunne finde på at vække ham sådan, og Emil blev sgu da skræmt.

Anmeld

10. september 2009

sarahb

Jeg fik også dræn da jeg var lille og ham lægen var også sååå hård med maske osv at min far gik amok... UPS!! det kunne han ikk klare at se

Men søde. håber det hjælper den delige emil rigtig meget, det har været rigtig nødvendigt og så bliver det spændende at se om i kan mærke en stor forandring, mon ikk???

Tillykke med Emil klarede den til ug, han er jo en Sej gut

stort kram

Anmeld

10. september 2009

Mira0911

Godt at det er gået godt... Men sikke en modbydelig læge....

Håber Emil har det fint efter omstændighederne...

Kram...

Anmeld

10. september 2009

Valle81

suanne85 skriver:

Er sjovt for allerede da vi gik derfra kunne vi se på ham at han reagere på lyde han aldrig har reageret på før, rigtig spændende at se hvor hurtigt det virker. Bare ikke så lækkert med blodet i ørene.

Vi fik det også lavet ved ørelægen, de har en narkose læge der kommer til dem hver torsdag.

Syntes det er sødt de får sådan en bamse og den er ok stor, var en der sad derinde med hendes datter, de havde 6 af dem derhjemme hehe

Ja de bamser er meget meget søde:0)

Når han er kommet sig over narkosen helt, så vil i straks kunne mærke forskel. Allerede dagen efter Asta fik dræn var der markante forskelle, detop det med lyde, og så spiste hun bare mere med det samme:0) Stor stor lettelse:0)

Synes narkoselægen var meget volsom ved Emil, lidt synd for ham. Forstår jo godt at man skal være sikker på at der er"liv" men man behøver jo ikke "ruske" ham:0(

Anmeld

10. september 2009

Vingummien

Valle81 skriver:

Når han er kommet sig over narkosen helt, så vil i straks kunne mærke forskel. Allerede dagen efter Asta fik dræn var der markante forskelle, detop det med lyde, og så spiste hun bare mere med det samme:0) Stor stor lettelse:0)

Synes narkoselægen var meget volsom ved Emil, lidt synd for ham. Forstår jo godt at man skal være sikker på at der er"liv" men man behøver jo ikke "ruske" ham:0(

Tror ikke man var i tvivl om der var liv, han snorkede nemlig

Anmeld

10. september 2009

Vingummien

Valle81 skriver:

Tror ikke man var i tvivl om der var liv, han snorkede nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.