Føler mig ensom :,-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.882 visninger
18 svar
8 synes godt om
11. april 2015

Anonym trådstarter

Hej alle skønne tøser 

sagen er den jeg er gift, med min dejlige mand MEN ....... 

Jeg er gravid og min mand er sød til at give plads og tage sig af børnene, så jeg kan hvile osv. Desværre har vi seperate soveværelser pga pladsmangel (jeg sover på 1 sal med børnene og han alene i kælderen) 

vi af samme årsag megrt sjældent sex, og sltid mig der skal invitere og tage initiativ, hvor han stadig er usikker og ønsker jeg har styringen, efter snart 9 år. 

Både mangel på sex og generel snak pg samvær gør jeg føler mig meget alene, der er mange ting jeg må gøre selv, hvor jeg godt kunne bruge støtten bla for nyligt et akut sygehus besøg. Han gør meget og har det skidt med at føle han godt kunne oppe sig, og nok også hormoner der spiller 

men er meget alene om graviditeten, og i det hele taget, savner ham og savner voksen kontakt og føle mig elsket. Er flov over at græde over dette. Håber det løser lidt med anden bolig hvor vi igen kan dele seng, men hvad med resten 

mest prøvet at snakke med ham, men er som om det ikke hjælper 

i dag lod han mig sove længe, var også dejligt og sødt, men vågnede først sent på formiddagen, med den ene afsted på indkøring i bh på sidste dag(derfor han har fri) og den bette i barnevognen, tænkte jeg lidt samvær var dejligt. Men nej, den bette havde sovet længe og vågnede non snart, han havde ikke lige tænkt på at bække mig, og det var jo nok for sent. Følte mig så ked og uønsket, sødt jeg fik tiltrængt søvn, men at han slet ikke tænkte på hverken at vække mig eller udnytte den sidste mulighed i meget lang tid, for samvær. 

Føler mig så ensom 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2015

jenny4

Anonym skriver:

Hej alle skønne tøser 

Jeg er gravid og min mand er sød til at give plads og tage sig af børnene, så jeg kan hvile osv. Desværre har vi seperate soveværelser pga pladsmangel (jeg sover på 1 sal med børnene og han alene i kælderen) 

vi af samme årsag megrt sjældent sex, og sltid mig der skal invitere og tage initiativ, hvor han stadig er usikker og ønsker jeg har styringen, efter snart 9 år. 

Både mangel på sex og generel snak pg samvær gør jeg føler mig meget alene, der er mange ting jeg må gøre selv, hvor jeg godt kunne bruge støtten bla for nyligt et akut sygehus besøg. Han gør meget og har det skidt med at føle han godt kunne oppe sig, og nok også hormoner der spiller 

men er meget alene om graviditeten, og i det hele taget, savner ham og savner voksen kontakt og føle mig elsket. Er flov over at græde over dette. Håber det løser lidt med anden bolig hvor vi igen kan dele seng, men hvad med resten 

i dag lod han mig sove længe, var også dejligt og sødt, men vågnede først sent på formiddagen, med den ene afsted på indkøring i bh på sidste dag(derfor han har fri) og den bette i barnevognen, tænkte jeg lidt samvær var dejligt. Men nej, den bette havde sovet længe og vågnede non snart, han havde ikke lige tænkt på at bække mig, og det var jo nok for sent. Følte mig så ked og uønsket, sødt jeg fik tiltrængt søvn, men at han slet ikke tænkte på hverken at vække mig eller udnytte den sidste mulighed i meget lang tid, for samvær. 

Føler mig så ensom 

Det er jo altid lidt svært at vide hvor meget der er hormoner og hvor meget der er egentlige problemer, men umiddelbart tolker jeg det som om, at du har nogle forventninger som din mand ikke har en chance for at kende til.. Eks at du hellere ville vækkes og hygge end sove længe. 

Og så er jeres boligsituation da noget skidt noget. Hvor længe har I boet sådan? Og er der en løsning i nær fremtid?

Pas på du ikke får lavet tankespind på det her, så tingene  kommer til at fylde mere end de er berretiget til. Hvis der nogle konkrete ting du gerne vil have anderledes så fortæl din mand det, og vær konkret. Men overvej hvordan du også selv kan bidrage til at det bliver anderledes - og del dine tanker med din mand. De kan desværre ikke læse vores tanker 

Anmeld Citér

11. april 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det er jo altid lidt svært at vide hvor meget der er hormoner og hvor meget der er egentlige problemer, men umiddelbart tolker jeg det som om, at du har nogle forventninger som din mand ikke har en chance for at kende til.. Eks at du hellere ville vækkes og hygge end sove længe. 

Og så er jeres boligsituation da noget skidt noget. Hvor længe har I boet sådan? Og er der en løsning i nær fremtid?

Pas på du ikke får lavet tankespind på det her, så tingene  kommer til at fylde mere end de er berretiget til. Hvis der nogle konkrete ting du gerne vil have anderledes så fortæl din mand det, og vær konkret. Men overvej hvordan du også selv kan bidrage til at det bliver anderledes - og del dine tanker med din mand. De kan desværre ikke læse vores tanker 

Tak for dit svar 

vi har desværre snakket om det mange gange før, og er som om han ikke lytter mere, han vil hellere kigge telefon end snakke uanset om det er problemer eller bare hygge sammen. 

Når jeg skal forklare var i dag et eksempel ud af mange, ikke det at han lod mig sove, men mere den med, at han hver gang ikke tænker eller ser muligheden, har ingen forventning om sex flere gange ugentligt men er vi på en gang i måneden er vi mere end heldige. 

Det gør også det ofte går utrolig hurtigt, og han kan glemme lidt vi er 2 der skal nå at opleve at vi faktisk er tæt sammen. Ligge og kramme eller nusse gør vi aldrig bla pga fordi det så skal planlægges

vores boligsituation kan først løses når vores bolig er solgt og vi kan få noget andet 

jeg ved godt han ikke læser tanker, men netop da vi har haft fridage hjemme, for at køre børn ind, har der været flere muligheder, han har ikke taget imod en eneste, og i dag var sidste chance, og har haft givet en åben invitation flere gange. Nok bare ked af at han ikke tænker over, at have lyst til mig og han hellere vil glo tv på sofaen eller spille computer

frygter det i længden kan ende med vi ikke holder sammen, en frygt han udemærket er klar over  

Anmeld Citér

11. april 2015

B&J

Nu ved jeg jo ikke hvornår i flytter så i kan få soveværelset tilbage men må indrømme jeg kunne ikke sove uden min kæreste snart gennem 7 år elsker at vide han bare er der... Men det kan være han bare tænker i har det dejligt sammen som det er hvis det har stået på længe... Næste gang i snakker og han kigger i mobil gå hen og tag den lig den på bordet smil og sige undskyld men du vil gerne snakke med din mand og ikke mobilen.. Og det med kærligheden og kæreste tid, start med at bede om en krammet i ny og næ og et kys evt. Så starter du jo men du skal ikke forvente han bare gør det tilbage det er jo en ny tilvænning 

Anmeld Citér

11. april 2015

CaWi

Kunne du ikke liste ned til ham når ungerne sover? Du siger han aldrig tager initiativ til hygge eller sex. Har han det samme behov som dig? Har i prøvet at lave telefonfri tid når børnene sover? Er det nødvendigt at du sover oppe ved børnene, i stedet for at sove hos ham?

Man kan hurtigt (med hormoner i kroppen) se alle problemerne, frem for at prøve at løse dem. Har du fortalt ham om dine - gå fra hinanden tanker- ?

Kærlighed, putte, nusse og sex med sin partner kræver for mange mere eller mindre planlægning når man har små børn. Det bliver letter jo ældre de bliver. Og i min verden går man ikke fra hinanden, fordi man kun får sex en gang om måneden og man selv skal lægge op til det, hvis man ellers har en mand der gør meget for at behage/gøre en glad på andre fronter.

Jeg mener bare, kæmp for det. Kæmp længe, og smid ikke bare håndklædet i ringen, fordi hverdagen trummerum med småbørn har sat sine spor. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Nu ved jeg jo ikke hvornår i flytter så i kan få soveværelset tilbage men må indrømme jeg kunne ikke sove uden min kæreste snart gennem 7 år elsker at vide han bare er der... Men det kan være han bare tænker i har det dejligt sammen som det er hvis det har stået på længe... Næste gang i snakker og han kigger i mobil gå hen og tag den lig den på bordet smil og sige undskyld men du vil gerne snakke med din mand og ikke mobilen.. Og det med kærligheden og kæreste tid, start med at bede om en krammet i ny og næ og et kys evt. Så starter du jo men du skal ikke forvente han bare gør det tilbage det er jo en ny tilvænning 

Det har været under et år, men da han arbejder om natten er jeg vant til at vi ikke sover sammen, men har ofte haft muligheden for at ligge og putte lidt om morgenen og i weekender og ferier  

god ide  

Anmeld Citér

11. april 2015

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Kunne du ikke liste ned til ham når ungerne sover? Du siger han aldrig tager initiativ til hygge eller sex. Har han det samme behov som dig? Har i prøvet at lave telefonfri tid når børnene sover? Er det nødvendigt at du sover oppe ved børnene, i stedet for at sove hos ham?

Man kan hurtigt (med hormoner i kroppen) se alle problemerne, frem for at prøve at løse dem. Har du fortalt ham om dine - gå fra hinanden tanker- ?

Kærlighed, putte, nusse og sex med sin partner kræver for mange mere eller mindre planlægning når man har små børn. Det bliver letter jo ældre de bliver. Og i min verden går man ikke fra hinanden, fordi man kun får sex en gang om måneden og man selv skal lægge op til det, hvis man ellers har en mand der gør meget for at behage/gøre en glad på andre fronter.

Jeg mener bare, kæmp for det. Kæmp længe, og smid ikke bare håndklædet i ringen, fordi hverdagen trummerum med småbørn har sat sine spor. 

Børnene er små og kommer stadig ind til mig om natten, og ofte om aftenen også, og går vi helt i kælderen kan vi ikke høre børnene. 

Jeg er klar over det kræver planlægning, måske jeg bare er mere følsom, fordi han aldrig tager initiativ. Gik på et tidspunkt over 3 mdr, indtil jeg tog første skridt. 

Selvfølgelig går vi ikke fra hinanden, det jeg mener, er at jeg frygter er at vi i længden mister hinanden, i hverdag og børn, og synes bare det er så vigtigt at holde liv i ægteskabet, og vil gøre alt jeg kan, også på forkant, for at undgå at vi bliver en del af statistikkerne. Jeg elsker ham og vil netop ikke miste ham, og netop fordi han er så svær at snakke med, har jeg sværere ved at vide hans behov og han mine. Jeg vil gøre alt for at det kun er alderen som vil kunne forhindre et sølvbryllup og guldbryllup  

Anmeld Citér

11. april 2015

modesty

Hej alle skønne tøser 

Føler mig så ensom 

Hvor lang tid har problemet eksisteret? Har det varet i lang tid eller er det noget nyt? Kom det samtidig med børnene, eller var det der også før I fik børn?

Hvad så når du tager initiativ? Er han så med på den, eller afviser han dig med dårlige undskyldninger?

Rent praktisk tænker jeg at I kan få en babyalarm, så I kan være sammen et andet sted end børnene (I behøver jo ikke knalde i en seng, det kan også være på sofaen i stuen hvis kælderen er for langt væk). Men det er nok det mindste problem. 

Anmeld Citér

11. april 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvor lang tid har problemet eksisteret? Har det varet i lang tid eller er det noget nyt? Kom det samtidig med børnene, eller var det der også før I fik børn?

Hvad så når du tager initiativ? Er han så med på den, eller afviser han dig med dårlige undskyldninger?

Rent praktisk tænker jeg at I kan få en babyalarm, så I kan være sammen et andet sted end børnene (I behøver jo ikke knalde i en seng, det kan også være på sofaen i stuen hvis kælderen er for langt væk). Men det er nok det mindste problem. 

Sex udenfor sengen er desværre ikke en mulighed  

det er noget der har stået på længe, og ja faktisk også før vi fik børn, men problemet er tiltaget og især blevet slemt det sidste års tid. Det er forskelligt om han afviser eller er med på en invitation, men sex er der yderst lidt af, og andet samvær er stort set ikke eksisterende. 

Det er blevet sådan at skal han ikke på job er bad og ting som lige at blive barberet ikke noget han prioriterer. Om jeg gør noget ud af mig selv er han ligeglad med, og virker aldrig som om han virkelig har lyst, mere som noget er lidt rart og samtidig skal gøres og overståes. Føler mig bare ikke attraktiv eller som at han har lyst til mig hverken i sengen eller til dagligt vi snakker sjældent, når vi gør er det omkring hverdag og børn og selv der er der vigtige ting sommer må gentage, og han bare ikke husker. Feks at han skal holde døren ned til kælderen lukket, så den lille i kravle alderen ikke ryger ned af trappen, eller at det ervigtigt han ikke giver flaske konstant da han skal have næsten 100% fast føde. Udover det er han ikke interesseret i snak eller fortælle om hvordan han har det eller oplevelser gennem dagen, og svare på en SMS gør han heller ikke. 

Er ikke kun mig og ham men synes da også det er et skidt signal og forbillede overfor børnene, at mor og far mere virker som 2 der tilfældigvis er under samme tag og ikke 2 som elsker hinanden og lever i et ægteskab 

Anmeld Citér

12. april 2015

modesty

Sex udenfor sengen er desværre ikke en mulighed  

det er noget der har stået på længe, og ja faktisk også før vi fik børn, men problemet er tiltaget og især blevet slemt det sidste års tid. Det er forskelligt om han afviser eller er med på en invitation, men sex er der yderst lidt af, og andet samvær er stort set ikke eksisterende. 

Det er blevet sådan at skal han ikke på job er bad og ting som lige at blive barberet ikke noget han prioriterer. Om jeg gør noget ud af mig selv er han ligeglad med, og virker aldrig som om han virkelig har lyst, mere som noget er lidt rart og samtidig skal gøres og overståes. Føler mig bare ikke attraktiv eller som at han har lyst til mig hverken i sengen eller til dagligt vi snakker sjældent, når vi gør er det omkring hverdag og børn og selv der er der vigtige ting sommer må gentage, og han bare ikke husker. Feks at han skal holde døren ned til kælderen lukket, så den lille i kravle alderen ikke ryger ned af trappen, eller at det ervigtigt han ikke giver flaske konstant da han skal have næsten 100% fast føde. Udover det er han ikke interesseret i snak eller fortælle om hvordan han har det eller oplevelser gennem dagen, og svare på en SMS gør han heller ikke. 

Er ikke kun mig og ham men synes da også det er et skidt signal og forbillede overfor børnene, at mor og far mere virker som 2 der tilfældigvis er under samme tag og ikke 2 som elsker hinanden og lever i et ægteskab 

Som jeg ser det er der to problemer (som hænger sammen, men alligevel er forskellige): Den manglende sex og den manglende snak.

M.h.t. sex:

Jeg tænker at din mand enten ikke har lige så meget lyst som dig. Eller at han har nogle intimitetsproblemer. Måske har han lavt selvværd/præstationsangst, måske har han nogle lyster han har svært ved at dele.

Det at I ikke snakker sammen i hverdagen peger i retning af noget intimitetsangst. Har han svært ved at snakke om følelser? Er det vigtigt for ham at være for sig selv?

Jeg kender typen, og jeg ved hvor ekstremt svært det kan være ikke at føle sig begæret, og føle at han bare gør det af pligt. Det er noget lort. Ikke desto mindre har du jo valgt at få tre ( ? ) børn med manden, så du må jo have været indstillet på at det var et vilkår.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve acceptere at det er dig der skal tage initiativet. Glem alle tanker om at han gør det, slug din stolthed og din bekræftelsestrang. Vær pro-aktiv og se det som en sjov opgave. Når han afviser dig ind imellem, så tag det med et smil. Prøv at se om du kan få det til at fungere på den måde, og I kan finde et sex-niveau som I begge kan leve med.

Hvis du føler at afvisningerne er for mange og succes-oplevelserne for få, så må du altså tage en seriøs snak med ham og evt. insistere på parterapi. Det er typisk mænd at tro at hvis de bare ignorerer et problem, så går det nok væk. Det er din opgave at få ham til at forstå at det ikke er tilfældet. Og det gøres ikke ved bebrejdelser og pres, men ved roligt og åbent at forsøge dialog. Igen og igen.

Du kan også tage initiativ til ting der ikke er direkte sex-relaterede. At få passet ungerne her inden den nye kommer, og tage ud at spise sammen, i biffen, eller noget andet. Vær voksne sammen. Det behøver ikke nødvendigvis at ende ud i sex.

Det andet problem med at tale sammen, hmm. Der er bare nogle mænd der ikke gider snakke. Jeg er selv gift med en. Vi snakker arbejde, fordi vi arbejder med det samme, vi snakker praktikaliteter o.s.v. Men at snakke følelser med ham er ikke det nemmeste, og han er verdens dårligste trøster når jeg er ked af det - han går simpelthen i baglås.  Og idéen om en elektronikfri aften herhjemme, hvor man sad og så hinanden dybt i øjnene og snakkede om hvordan man havde det - nej, det ville sgu aldrig gå.

Man må jo tage udgangspunkt i den mand man nu engang har. Se hvor man kan tweake lidt hist og pist. F.eks spørge ind til ting som interesserer ham? Og ellers, tja, acceptere at det er svært at lave om på mennesker, og ikke noget man kan hverken forvente eller kræve.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.