Første lægeundersøgelse, ingen Underlivsundersøgel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2015

lineog4

Min første lægetid med graviditet har aldrig udgjort mere end: skrive vandrejournal, blodtryk og en henvisning til blodprøver.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

Blop2

Jeg har fået lavet en underlivsundersøgelse ved 1 lægebesøg ved begge mine børn. 

De er henholdsvis 3 år og 8 måneder.

Anmeld Citér

9. april 2015

Isabell's mor

Jeg var også til første undersøgelse D 1 april og der fik jeg lavet en underlivsundersøgelse, men ikke hvor han kiggede op men bare mærkede om jeg havde en forstørret livmoder og om jeg havde plads til at skulle føde engang 

Jeg fik at vide at blodprøve svarene får jeg først svar på ved jordmoderen, kan det være rigtigt? 

10+1 <3 

Anmeld Citér

9. april 2015

Milas14

Ved mine 3 første graviditeter blev jeg undersøgt! Men her 4 gang blev jeg ik..

Anmeld Citér

9. april 2015

Rockertand

Projekt baby skriver:

Jeg var også til første undersøgelse D 1 april og der fik jeg lavet en underlivsundersøgelse, men ikke hvor han kiggede op men bare mærkede om jeg havde en forstørret livmoder og om jeg havde plads til at skulle føde engang 

Jeg fik at vide at blodprøve svarene får jeg først svar på ved jordmoderen, kan det være rigtigt? 

10+1 <3 

Blodprøvesvarene får du som sådan ikke svar på, det er blodprøver, der tages til brug ved nakkefoldsskanningen, de indgår i risikoberegningen og kan som sådan ikke bruges til noget enkeltstående, det vil sige, at du ikke kan bruge svaret til noget, men i det samlede billede kan de sige noget om din risiko for at få et kromosomsygt barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.