Første lægeundersøgelse, ingen Underlivsundersøgel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
14 svar
12 synes godt om
9. april 2015

Logo

jeg var til første lægeundersøgelse i går, hvor jeg fik udfyldt vandrejournal. Jeg fik ikke en underlivsundersøgelse, mon det var en forglemmelse, eller er det helt normalt? 

9+1

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

Stimap

Jeg fik heller ikke lavet en underlivsundersøgelse og tror vidst det er helt normalt  

Anmeld Citér

9. april 2015

April-baby

Man skal ikke ha en, kun hvis man selv vil. Jeg fik lavet en (: 

Anmeld Citér

9. april 2015

modesty

jeg var til første lægeundersøgelse i går, hvor jeg fik udfyldt vandrejournal. Jeg fik ikke en underlivsundersøgelse, mon det var en forglemmelse, eller er det helt normalt? 

9+1

Jeg tror ikke at jeg fik lavet en underlivsundersøgelse på noget tidspunkt i min graviditet. Måske hos jordemoderen en af de sidste gange, for at mærke livmoderhalsen, men ellers ikke.

Anmeld Citér

9. april 2015

Sandratoft

Logo skriver:

9+1

Første gang nogen kiggede på mit underliv, var ved fødslen  

Hvad tænker du der skulle kigges efter ved den underlivsundersøgelse?

Anmeld Citér

9. april 2015

JH12

Jeg har ikke en eneste gang i mine 4 graviditeter fået en underlivsundersøgelse, hverken af læge eller jordemor.. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Gladiolus

Min gamle læge udførte en... Håber lidt den min nye læge ikke gør det... Hader det som pesten... 

Anmeld Citér

9. april 2015

Hullahop92

Min læge fortalte, at man gjorde det til 1. lægeundersøgelse engang, fordi man kan se, at livmoderen er mere blålig pga. den øgede blodmængde, når man er gravid. Men det er afskaffet nu, da risikoen for at pådrage sig en underlivsinfektion altid er der, når man laver dens slags undersøgelser og det er ikke dét værd. :-)

Anmeld Citér

9. april 2015

Rockertand

Logo skriver:

9+1

Det er kun læger af den gamle skole, der insisterer på at blive ved med GU, men retningslinjerne dikterer ikke længere dette, og man kan sagtens afvise at få det gjort.

Der er ingen lægelig bevæggrund for at gøre det.

Anmeld Citér

9. april 2015

Rockertand

Gladiolus skriver:

Min gamle læge udførte en... Håber lidt den min nye læge ikke gør det... Hader det som pesten... 

Sig dog nej tak, der er ingen grund til at få det gjort i graviditetsøjemed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.