Ingen liv 21 uge- er bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.110 visninger
14 svar
9 synes godt om
9. april 2015

Kløver

Hej alle 

er 4 gangs gravid og 20+2, og mærker endnu ikke liv, begynder at blive lidt bekymret, og skal først til md scanning på mandag hvor jeg vil være 20+6 

i første graviditet mærkede jeg liv i uge 14+ anden gang sad moderkagen foran og mærkede først liv 18+, 3 gang i uge 13-14. 

Til kønsscanning uge 14+ snakkede hun om moderkagen lå ud mod, så forventede senere liv, men synes det er underligt jeg stadig intet mærker og ved ikke om jeg bør reagere.

En i min familie oplevede sent i graviditeten at barnet pludselig døde, og hun måtte føde det døde barn. Det sidder nu og spøger lidt i baghovedet. 

Er i tvivl om jeg bør ringe til FG og om det virker fjollet når jeg nu har en tid til scanning på mandag ? 

Et sted i mig siger at det er helt normalt, og der er længe til man skal mærke liv hver dag, og alligevel har jeg en dårlig fornemmelse over ikke at mærket liv overhovedet når jeg nu har passeret halvvejs-grænsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2015

Bak

Årgangs Mor skriver:

Hej alle 

er 4 gangs gravid og 20+2, og mærker endnu ikke liv, begynder at blive lidt bekymret, og skal først til md scanning på mandag hvor jeg vil være 20+6 

i første graviditet mærkede jeg liv i uge 14+ anden gang sad moderkagen foran og mærkede først liv 18+, 3 gang i uge 13-14. 

Til kønsscanning uge 14+ snakkede hun om moderkagen lå ud mod, så forventede senere liv, men synes det er underligt jeg stadig intet mærker og ved ikke om jeg bør reagere.

En i min familie oplevede sent i graviditeten at barnet pludselig døde, og hun måtte føde det døde barn. Det sidder nu og spøger lidt i baghovedet. 

Er i tvivl om jeg bør ringe til FG og om det virker fjollet når jeg nu har en tid til scanning på mandag ? 

Et sted i mig siger at det er helt normalt, og der er længe til man skal mærke liv hver dag, og alligevel har jeg en dårlig fornemmelse over ikke at mærket liv overhovedet når jeg nu har passeret halvvejs-grænsen 

Jeg synes godt, du kan ringe og forhøre dig. Du skal jo også være tryg i din graviditet. 

Jeg kan godt forstå din bekymring, men der er højst sandsynligt intet galt, men tag og ring til dem

Anmeld Citér

9. april 2015

sulo

I min første graviditet mærkede jeg først liv i uge 24, i uge 22- 23 var lægen sød at tage mig ind og finde hjertelyd, det beroligede mig meget.

Det var måske en mulighed inden du ringer til FG

Anmeld Citér

9. april 2015

Kløver

sulo skriver:

I min første graviditet mærkede jeg først liv i uge 24, i uge 22- 23 var lægen sød at tage mig ind og finde hjertelyd, det beroligede mig meget.

Det var måske en mulighed inden du ringer til FG

Desværre ikke, selv langt henne i de andre graviditeter har de brugt evigheder på at finde hjertelyd, da jeg er en stor pige  

Anmeld Citér

9. april 2015

Kløver

Bak skriver:

Jeg synes godt, du kan ringe og forhøre dig. Du skal jo også være tryg i din graviditet. 

Jeg kan godt forstå din bekymring, men der er højst sandsynligt intet galt, men tag og ring til dem

Tak, er pgså kun fordi jeg har mørket det så tidligt de andre gange, og har mørket helt fra start med små bobler, til det blev små puf og spark. Denne gang mærker jeg intet  

Anmeld Citér

9. april 2015

Ellie79

Årgangs Mor skriver:

Hej alle 

Her er jeg 3. Gangs gravid og i de første to graviditeter mærkede jeg liv omkring uge 16 - her tredje gang måtte jeg vente til uge 23 og var først omkring 25 jeg mærkede ham hver dag. Jeg var vildt bekymret men til scanning i uge 20 så vi en aktiv baby så det gav ro. 

Anmeld Citér

9. april 2015

JH12

Jeg har en foranliggende moderkage som ligger og spærre for hele maveskindet også er den tyk. 

Jeg mærket først liv efter uge 25, og er nu i uge 29 og det er stadigvæk begrænset hvad jeg mærker til trods for der er masser af liv.. Bliver scannet ofte, derfor jeg ved der er masser af liv.. 

Anmeld Citér

9. april 2015

Kløver

sidder på sugehuset nu og venter på at komme ind. de vil kigge på mig, bla fordi jeg ikke mærker liv og det udflåd jeg troede jeg havde, kan være sivende fostervand  

Anmeld Citér

9. april 2015

God-mor

Årgangs Mor skriver:

sidder på sugehuset nu og venter på at komme ind. de vil kigge på mig, bla fordi jeg ikke mærker liv og det udflåd jeg troede jeg havde, kan være sivende fostervand  

Håber det bedste 

Anmeld Citér

9. april 2015

Kløver

God-mor skriver:

Håber det bedste 

Tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.