Fjerne en æggeleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.322 visninger
15 svar
1 synes godt om
8. april 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer, der har fået fjernet en æggeleder hvorefter i har haft held med at blive gravid naturligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

Hertz

Anonym skriver:

Er der nogle af jer, der har fået fjernet en æggeleder hvorefter i har haft held med at blive gravid naturligt? 

Jep fik fjernet en æggeleder tilbage i 2009 pga en GUL og har to dejlige børn en fra 2012 og en her fra 2015.

Anmeld Citér

8. april 2015

Anonym trådstarter

Hertz skriver:

Jep fik fjernet en æggeleder tilbage i 2009 pga en GUL og har to dejlige børn en fra 2012 og en her fra 2015.

Dejlig info 

Vi er i forvejen i fertilitetsbehandling, og først nu efter adskillige mislykkedes forsøg finder de problemet. 

SÅ håber selvfølgelig at vi kan klare det selv når den væskefyldte æggeleder er ude. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Åse

Jeg fik fjerne den første pga GUL så blev jeg gravid igen, alt var godt indtil jeg fandt ud af, at det også var enGUL... Jeg havde været mange gange til læge før jeg blev gravid 2. Gang. Fordi jeg kunne mærke der var noget galt, men de sagde jeg bare skulle slappe af. Men der var noget galt, da de fjernet den sidste fandt de ud af at der var små vandcyster i lederen og det var derfor at ægget satte sig fast, hvis nu havde undersøgt mig først så kunne de havde fjernet de dumme cyster og så ville jeg muligvis ikke være i den her gruppe...

Anmeld Citér

22. april 2015

An&Jo

Jeg er desværre en af dem der ikke kan blive gravid naturligt efter at have fået fjernet en af mine æggeledere på grund af en GUL..

Vi er lige blevet henvist efter at have forsøgt i 2 år selv efter den blev fjernet. Inden da havde vi prøvet i et år. 

Anmeld Citér

22. april 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig. 

Jeg fik fjernet min ene æggeleder efter en GUL i efteråret 2013. I måneden efter operationen blev jeg gravid igen (naturligt) - men havde desværre en MA. Jeg er pt. i IVF behandling. 

Alt det bedste til dig + held og lykke

Kh Signe

https://erduherikkesnart.wordpress.com/om-bloggen/

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

jeg har været gravid naturligt flere gange. De mistænker æggelederen står og smider væske og skaber et dårligt miljø. Så håber det er grunden

Anmeld Citér

22. april 2015

modesty

Jeg blev anbefalet at gå direkte til IVF, da man ikke kan være sikker på at den anden æggeleder virker, og vi allerede havde prøvet et års tid inden behandling. Så det kommer jo an på hvor meget tålmodighed man har om man er villig til at bruge den ekstra tid. Min tålmodighed var i bund. 

Hvordan i alverden kan de ikke have spottet en væskefyldt æggeleder tidligere??? Har du ikke fået en gennemskylning? Har de ikke kunne se den på scanninger?

EDIT: Hov, så lige at du havde været gravid flere gange. Det tyder jo rigtig godt for en naturlig graviditet. 

Anmeld Citér

22. april 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg blev anbefalet at gå direkte til IVF, da man ikke kan være sikker på at den anden æggeleder virker, og vi allerede havde prøvet et års tid inden behandling. Så det kommer jo an på hvor meget tålmodighed man har om man er villig til at bruge den ekstra tid. Min tålmodighed var i bund. 

Hvordan i alverden kan de ikke have spottet en væskefyldt æggeleder tidligere??? Har du ikke fået en gennemskylning? Har de ikke kunne se den på scanninger?

EDIT: Hov, så lige at du havde været gravid flere gange. Det tyder jo rigtig godt for en naturlig graviditet. 

jo den fik jeg i dec, og det overså de

Anmeld Citér

22. april 2015

modesty

Åse skriver:

Jeg fik fjerne den første pga GUL så blev jeg gravid igen, alt var godt indtil jeg fandt ud af, at det også var enGUL... Jeg havde været mange gange til læge før jeg blev gravid 2. Gang. Fordi jeg kunne mærke der var noget galt, men de sagde jeg bare skulle slappe af. Men der var noget galt, da de fjernet den sidste fandt de ud af at der var små vandcyster i lederen og det var derfor at ægget satte sig fast, hvis nu havde undersøgt mig først så kunne de havde fjernet de dumme cyster og så ville jeg muligvis ikke være i den her gruppe...

Har du fået at vide at de ville have kunnet fjerne cysterne?

Det er meget kompliceret at undersøge en æggeleder indvendigt, det er ikke noget de gør i det offentlige fordi det er så dyrt. Og man kan ikke gå ind og operere i æggelederen uden at ødelægge fimrehårene.

Jeg har én æggeleder tilbage, men aner ikke om den er uskadt eller ej, fordi det er så svært at undersøge. 

Jeg fik at vide at den sandsynligvis også var beskadiget, da det er sjældent at den ene er helt uskadt når den anden er beskadiget. Så her gik vi direkte til IVF. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.