At opsøge børnesygdomme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2015

Frk.S

Min knægt er vaccineret og nej jeg ville ikke opsøge sygdomme. Men vil dog heller ikke holde ham hjemme hvis det viser sig at der er skoldkopper i et hjem vi skal besøge. Tror vi tager tingene lidt som de kommer hos os. 

Men er det ikke også noget med, at når man først rigtig opdager f.eks. skoldkopper, så smitter det slet ikke mere? At smitte periode er 14 dage inden? For så giver det da slet ingen mening! 

Og hvad gør folk egentlig når de opsøger sygdomme? De står forhåbentlig ikke og får børnene til at slikke på hinanden? 

Det smitter allerede et par dage før udbruddet starter.

Men der går som regel ca. 14 dage fra barnet er smittet, til det bryder ud. 

Skoldkopper smitter både ved berøring af blærerne, men er også luftbåren (som fx influenza og forkølelse). Så som regel vil det være "nok" at børnene er sammen og leger som børn nu gør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

Elgaard73

Jeg syntes at det er direkte vanvittigt at forældre opsøger de sygdomme som er en del af vaccinationsprogrammet. Har de overhovedet sat sig ind i hvad de sygdomme kan gøre ved deres børn??? Der er jo en grund til at vaccinationerne blev sat i værk.

Med hensyn til skoldkopper, tjae...så opsøgte vi det selv sidste sommer, da vores dreng var omkring 2,6 år. Ikke så meget fordi at det lige passede ind, men fordi at forløbet ofte er mildere, jo yngre de er. Og da jeg tror på at de bliver smittet før eller siden, så ville jeg bare have det overstået, mens chancen for et mildt udbrudt var størst. Om det så passer eller ej (det med mildt forløb vs. alder), skal jeg ikke kunne garantere, men vores dreng havde et mildt forløb.

Og så var der en, der spurgte om man så ligefrem lader børnene slikke på hinanden...He he..Øh nej, ganske almindelig leg er nok. Når de smittes i institution, er det jo heller ikke fordi at de har rendt rundt og slikket på hinanden non-stop. De smittes ved ganske almindelig social omgang med en smittebærer.

Anmeld Citér

8. april 2015

FruStolpe

Sprit25 skriver:

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/Nyheder/Indland/2015/04/07/214444.htm

De fleste har nok set debatten og jeg må indrømme jeg er i chock! Ligefrem at opsøge en børnesygdom!! 

Jeg ved nogen herinde ikke vaccinere deres børn men er der nogen herinde som opsøger? 

Du kan være anonym og jeg vil gerne bede om en god tone! 

Hvis ikke det allerede er det, så mener jeg i den grad at det bør være strafbart !!!

Anmeld Citér

8. april 2015

Skouboe

Vi vaccinerer vores børn, så de sygdomme tænker jeg ikke så meget over. Begge pigerne har haft skoldkopper, hvor de er blevet smittet på "normal" vis, men havde de ikke, kunne jeg godt have fundet på at opsøge dem - ikke fordi jeg gerne ville at det skulle passe ind i vores hverdag, men fordi det er en rigtig grim sygdom at få som voksen og især hvis man er gravid, så der er god mening i at få den "overstået" før ungerne bliver alt for gamle.

Anmeld Citér

8. april 2015

migxher

De må da gære hvad de vil. så håber jeg satme at de holder deres smittede unger hjemme så de ikke render og risikere at smitte andres uvaccinerede unger. Som min lille dreng på 3 uger der trods alt ikke kan blive vaccineret endnu og slet ikke har e  immunforsvar der vil kunne stå imod en evt gang mæslinger.

men skoldkopper er jo relativt harmløst, så det ser jeg intet galt i at man evt tager over og besøger fætter som lige har det. Det er jo bedst at få som barn. Jeg kender en voksen som fik det og Nøj hvor var han ramt. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Pikku Myy

Miss BananaHammock skriver:

Min knægt er vaccineret og nej jeg ville ikke opsøge sygdomme. Men vil dog heller ikke holde ham hjemme hvis det viser sig at der er skoldkopper i et hjem vi skal besøge. Tror vi tager tingene lidt som de kommer hos os. 

Men er det ikke også noget med, at når man først rigtig opdager f.eks. skoldkopper, så smitter det slet ikke mere? At smitte periode er 14 dage inden? For så giver det da slet ingen mening! 

Og hvad gør folk egentlig når de opsøger sygdomme? De står forhåbentlig ikke og får børnene til at slikke på hinanden? 

Du har ret i at skoldkopper smitter inden symptomerne bryder ud, men jeg mener nu også det smitter indtil blærerne er tørret ud.

Anmeld Citér

8. april 2015

lineog4

Jeg ville ikke opsøge nogen sygdomme, heller ikke harmløse som skoldkopper - de skal nok komme hvis barnet går i institution, så hvorfor ligefrem fremprovokere ved bevidst at udsætte for smitte - hvornår ved man om det er et godt tidspunkt?

Og de ikke harmløse alla mæslinger, hvordan skal man dog leve videre med sig selv hvis man bevidst har udsat sit barn for smitte og får følgevirkninger eller lige frem dør? 

Jeg kan på sæt og vis godt sætte mig ind i man fravælger MFR vaccinen, har selv overvejet det. Men ville da så aldrig ønske for mine børn de bevidst skulle udsættes for mæslinger. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Mille123

Elgaard73 skriver:

Jeg syntes at det er direkte vanvittigt at forældre opsøger de sygdomme som er en del af vaccinationsprogrammet. Har de overhovedet sat sig ind i hvad de sygdomme kan gøre ved deres børn??? Der er jo en grund til at vaccinationerne blev sat i værk.

Med hensyn til skoldkopper, tjae...så opsøgte vi det selv sidste sommer, da vores dreng var omkring 2,6 år. Ikke så meget fordi at det lige passede ind, men fordi at forløbet ofte er mildere, jo yngre de er. Og da jeg tror på at de bliver smittet før eller siden, så ville jeg bare have det overstået, mens chancen for et mildt udbrudt var størst. Om det så passer eller ej (det med mildt forløb vs. alder), skal jeg ikke kunne garantere, men vores dreng havde et mildt forløb.

Og så var der en, der spurgte om man så ligefrem lader børnene slikke på hinanden...He he..Øh nej, ganske almindelig leg er nok. Når de smittes i institution, er det jo heller ikke fordi at de har rendt rundt og slikket på hinanden non-stop. De smittes ved ganske almindelig social omgang med en smittebærer.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det

føles at have skoldkopper som to årig eller lign. Men jeg havde dem som 16 årig. Min søde lille nevø smittede mig på min fødselsdag- jeg ville ikke ønske det for min værste fjende!!! Føj husker stadig hvordan livslysten forsvandt  - tror godt der kan være noget om snakken om, at man tager hårdere i mod jo ældre man er, jeg har stadig synlige ar 

Anmeld Citér

8. april 2015

lineog4

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det

føles at have skoldkopper som to årig eller lign. Men jeg havde dem som 16 årig. Min søde lille nevø smittede mig på min fødselsdag- jeg ville ikke ønske det for min værste fjende!!! Føj husker stadig hvordan livslysten forsvandt  - tror godt der kan være noget om snakken om, at man tager hårdere i mod jo ældre man er, jeg har stadig synlige ar 

Det er sikkert nemmere når man er mindre, men udover det er det også forskelligt fra person til person. Mine to drenge fik det på nogenlunde samme alder. Den ene havde kun er "anfald" med få skoldkopper, ingen feber og havde skorper på alle efter 3 dage - den omgang mindede mere om pjæk en sygdom. Den anden havde 3 anfald med utrolig mange skoldkopper, især dem i hovedbunden, bag ørene, i munden og i skridtet var forfærdelige og han græd og græd og græd. Kunne dårligt spise. Havde ikke mange nætter i de 10 dage han havde skoldkopper hvor han ikke vågnede hver time. Han havde feber go ja var syg... Det var 10 dage mere eller mindre i helvede hvor man længtes efter sit arbejde når man var hjemme....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.