Jeg syntes at det er direkte vanvittigt at forældre opsøger de sygdomme som er en del af vaccinationsprogrammet. Har de overhovedet sat sig ind i hvad de sygdomme kan gøre ved deres børn??? Der er jo en grund til at vaccinationerne blev sat i værk.
Med hensyn til skoldkopper, tjae...så opsøgte vi det selv sidste sommer, da vores dreng var omkring 2,6 år. Ikke så meget fordi at det lige passede ind, men fordi at forløbet ofte er mildere, jo yngre de er. Og da jeg tror på at de bliver smittet før eller siden, så ville jeg bare have det overstået, mens chancen for et mildt udbrudt var størst. Om det så passer eller ej (det med mildt forløb vs. alder), skal jeg ikke kunne garantere, men vores dreng havde et mildt forløb.
Og så var der en, der spurgte om man så ligefrem lader børnene slikke på hinanden...He he..Øh nej, ganske almindelig leg er nok
. Når de smittes i institution, er det jo heller ikke fordi at de har rendt rundt og slikket på hinanden non-stop. De smittes ved ganske almindelig social omgang med en smittebærer.
Anmeld
Citér