At opsøge børnesygdomme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.925 visninger
18 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2015

Sprit25

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/Nyheder/Indland/2015/04/07/214444.htm

De fleste har nok set debatten og jeg må indrømme jeg er i chock! Ligefrem at opsøge en børnesygdom!! 

Jeg ved nogen herinde ikke vaccinere deres børn men er der nogen herinde som opsøger? 

Du kan være anonym og jeg vil gerne bede om en god tone! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2015

bøllen

Sprit25 skriver:

De fleste har nok set debatten og jeg må indrømme jeg er i chock! Ligefrem at opsøge en børnesygdom!! 

Jeg ved nogen herinde ikke vaccinere deres børn men er der nogen herinde som opsøger? 

Jeg personligt kunne aldrig drømme om det , men kender nogle som opsøger for at få f.eks skoldkopper . 

Anmeld Citér

8. april 2015

Camilla19

Sprit25 skriver:

Nu jeg ikke blevet mor endnu ( gravid i uge 22 ) 

jeg kan kun tale om det min min mor gjorde, og jeg blev vaccineret mod alt! Og min mor opsøgte skoldkopper og lign. Når det var der. Det ikke lige så skadeligt for børn som det er for voksne. 

Så jeg har igennem min graviditet kun skulle holde mig fra lussingesyge for jeg er imuen overfor alle andre sygdomme. 

Personligt, vil jeg gøre det samme med min datter. 

Anmeld Citér

8. april 2015

female

Jeg kender flere, som har opsøgt skoldkopper. Formentlig af den grund at det er en ganske uskyldig børnesygdom, og så er det praktisk at få den overstået på et tidspunkt, hvor det passer ind i familiens skema. 

Jeg er chokeret over, at man kan finde på at opsøge mæslinger, fåresyge osv som kan få så fatale følger for barnet. 

Anmeld Citér

8. april 2015

Kay

Kender en del der har opsøgt skoldkopper, og kunne også godt selv finde på det hvis muligheden byder sig inden Viva skal opereres for hvis hun får det lige inden operationen bliver den udskudt 2 måneder og får hun den lige efter er der stor risiko for at det kan skade helingen 

og med en store søster der al starte i børnehave om lidt der ikke har haft det endnu så er jeg lidt nervøs for at hun slæber det med hjem fra institutionen lige op til operationen 

men ud over skoldkopper så fatter jeg ikke at forældre ville gøre det  

Anmeld Citér

8. april 2015

Småbørnsmor

Jeg kunne aldrig finde på at opsøge sygdom på mine børns vegne og kan umiddelbart ikke se nogen grund til at gøre det.

Men jeg kender mange som gør det og mange meldte sig også på banen til at ses med mine børn, da de begge havde skoldkopper. Jeg takkede dog pænt nej tak.

Anmeld Citér

8. april 2015

Newsence

Min datter skal og er blevet vaccineret mod alt hvad hun kan.. Da fætter havde skoldkopper ja ærlig talt da besøgte vi dem da jeg gerne ville have at hun havde haft det mens hun var nogenlunde lille og jeg gik hjemme og ja muligheden bød sig så det gjorde jeg.. Og heldigvis for hun var hårdt ramt... DP havde aldrig set en med så mange knopper ( kunne se skorperne) og hun er så lille at hun ikke vil kunne huske det.. Så ja sygdomme der er ufarlige og som lægerne anbefaler de får som børn dem opsøger jeg gerne 

Anmeld Citér

8. april 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

kunne aldrig finde på det. Heller ikke med skoldkopper. Min holdning er at børnene må møde de sygdomme der er uanset alder. De skal ikke tvinges til at få en speciel sygdom fordi det passer ind i familien.

Anmeld Citér

8. april 2015

Miss BananaHammock

Min knægt er vaccineret og nej jeg ville ikke opsøge sygdomme. Men vil dog heller ikke holde ham hjemme hvis det viser sig at der er skoldkopper i et hjem vi skal besøge. Tror vi tager tingene lidt som de kommer hos os. 

Men er det ikke også noget med, at når man først rigtig opdager f.eks. skoldkopper, så smitter det slet ikke mere? At smitte periode er 14 dage inden? For så giver det da slet ingen mening! 

Og hvad gør folk egentlig når de opsøger sygdomme? De står forhåbentlig ikke og får børnene til at slikke på hinanden? 

Anmeld Citér

8. april 2015

Frk.S

Mine børn følger vaccinationsprogrammet. 

Men jeg er rystet over at dem der ikke lader deres børn vaccinere, ligefrem kan finde på at opsøge sygdommene. Tænk at opsøge en sygdom der kan være fatal for ens barn.... om jeg fatter det. 

Lige nu har Freja faktisk skoldkopper... dem har hun fået i børnehaven. Man kan jo godt undres lidt over at de ikke må komme i institution, hvis folk er så vilde efter at få deres barn smittet. 
Da det også smitter et par dage før det bryder ud, er det nu også så som så med at holde dem hjemme indtil sidste blære har fået sår (men det gør jeg selvfølgelig).

Hvis Freja nu ikke havde haft det, ville jeg ikke ligefrem have opsøgt det, men jeg ville nok heller ikke droppe en aftale med nogen med skoldkop-ramt barn, da det jo bare er noget de skal igennem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.