Hus, Normal lønnet eller under

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2015

B&J

Cirkus1900 skriver:

Vi lægger hver 11.000 om mdr til alt og købt i 06 hus til 2,2 mio. 

ja okay. så er det nok også den alm løn  i har

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

Rockertand

B&J skriver:

Mig og min kæreste Ønsker os VIRKELIGT et hus der er vores stedet for lejligheden en der holder fest osv. PT Skal det siges vi har ca 20.000kr sammen fordi jeg er i lære og kæresten på dagpenge i håb om job eller skole hvor de snart får besked...

Hvad har i ca. af lån om måneden? i behøver ikke skrive det helt rigtige bare sådan ca. eller i en PB:

hvad købte i Huset for?

og havde i et starts kapital til huset og hvor meget lå det på?

hvad skulle i have om måneden til jer selv?

Tænker, at det måske er mere relevant for dig at vide lidt om kriterierne for at blive godkendt til huskøb, da alles situation, forbrug og økonomi er individuelle.

Som overordnet hovedregel (husk at der kan være varianter bankerne imellem) siger man:

Husstandens årlige bruttoindkomst X 3 minus gæld, hvilket så er absolut maksimale lånebeløb/gæld, i mange år har man nu indlagt en elastik, således at man ikke kan låne maksimalt længere, men det er en vurderingssag for bankerne.

Når du så skriver, at I har 20.000 kr til rådighed hver måned, er det vitterligt ikke mange penge, det er væsentligt dyrere at være husejer end at leje, og alene rådighedsbeløbet efter betalte faste udgifter vil sandsynligt blive vurderet til at være omkring 12.500 kr, med 2 børn skal I ligge omkring 14.000-15.000 kr udover alle faste udgifter.

Det er dog meget mere relevant for jer at påpege jeres jobsituation eller mangel på samme. Du er under uddannelse uden jobgaranti, og din kæreste mister helt sin indkomst efter 2 år, hvis han ikke finder et alternativ, og det har banken jo ingen garanti for.

Alt ialt tror jeg, at I vil få problemer med at låne før I har jobafklaring, alternativt så lavt et lånebeløb, at det ikke vil være særligt nemt at finde noget for pengene. Realkreditinstitutterne låner ikke længere ud til huse under 500.000 kr, så I skal have et banklån, der er væsentligt dyrere, hvis det er i udkantsDanmark.

Tag en snak med jeres bankrådgivere, de vil kunne fortælle jer, om det er realistisk for jer.

Anmeld Citér

7. april 2015

FamilenStorm

Vi ligger ca 8000kr om mdr i banklån, vi har banklån på 140.000 og realkreditlån påvis 1,9 mil., som vi først begynder at betale af på om 1-2 år når banklånet næsten er væk ��

Anmeld Citér

7. april 2015

B&J

Rockertand skriver:

Tænker, at det måske er mere relevant for dig at vide lidt om kriterierne for at blive godkendt til huskøb, da alles situation, forbrug og økonomi er individuelle.

Som overordnet hovedregel (husk at der kan være varianter bankerne imellem) siger man:

Husstandens årlige bruttoindkomst X 3 minus gæld, hvilket så er absolut maksimale lånebeløb/gæld, i mange år har man nu indlagt en elastik, således at man ikke kan låne maksimalt længere, men det er en vurderingssag for bankerne.

Når du så skriver, at I har 20.000 kr til rådighed hver måned, er det vitterligt ikke mange penge, det er væsentligt dyrere at være husejer end at leje, og alene rådighedsbeløbet efter betalte faste udgifter vil sandsynligt blive vurderet til at være omkring 12.500 kr, med 2 børn skal I ligge omkring 14.000-15.000 kr udover alle faste udgifter.

Det er dog meget mere relevant for jer at påpege jeres jobsituation eller mangel på samme. Du er under uddannelse uden jobgaranti, og din kæreste mister helt sin indkomst efter 2 år, hvis han ikke finder et alternativ, og det har banken jo ingen garanti for.

Alt ialt tror jeg, at I vil få problemer med at låne før I har jobafklaring, alternativt så lavt et lånebeløb, at det ikke vil være særligt nemt at finde noget for pengene. Realkreditinstitutterne låner ikke længere ud til huse under 500.000 kr, så I skal have et banklån, der er væsentligt dyrere, hvis det er i udkantsDanmark.

Tag en snak med jeres bankrådgivere, de vil kunne fortælle jer, om det er realistisk for jer.

Jamen vi skal skam ikke flytte nu det var mere viden

jamen PT hedder vores husleje 6200kr om måneden og vand varme osv er ved siden af. og der fra kan vi sagtens finde et hus til de penge også...

og vi har ingen bil og ikke behov for en da vi vil bo i byen og hvis vi vil have bil er det bestemt ikke nu vi skal have det..

og de fleste vi kender har købt hus for at have et rådlighedsbeløb på 9000kr...

men ja det er jo forskelligt fra bank til bank...

jamen han er sosu hjælper, og det er et job der kan svinge, men løb kommer der altid ind da han tit finder lidt han kan afløse. og vi håber da på skole og det er som voksen elev løn... og nej det er ikke sikkert jeg har job bagefter men så meget mister jeg heller ikke hvis jeg får dagpenge hvis det er for jeg får voksen elev løn også... og der er over 1år inu....

penge er vi meget rolige lige nu har vi et rådigheds beløb på over 9000kr om månede og vi har 1 barn og dyr og forsikringer og hele piv tøjet...

men som sagt det var heller ikke fordi vi vil låne til hus nu. det var mere for at høre andre hvad de havde af penge og hvad for et hus de kunne side i osv.

Anmeld Citér

7. april 2015

Mor1986

B&J skriver:

Mig og min kæreste Ønsker os VIRKELIGT et hus der er vores stedet for lejligheden en der holder fest osv. PT Skal det siges vi har ca 20.000kr sammen fordi jeg er i lære og kæresten på dagpenge i håb om job eller skole hvor de snart får besked...

Hvad har i ca. af lån om måneden? i behøver ikke skrive det helt rigtige bare sådan ca. eller i en PB:

hvad købte i Huset for?

Jeg var på SU og min mand havde et lønnet job da vi købte hus.

vi har total kredit på 700.00 kr og små 200.000 i hus lån i banken. Vi havde ikke til udbetaling.

skal lige siges vi også havde et forbrugslån og billån da vi købte huset.

vi havde Nordea da vi snakkede om hus men de ville ikke hjælpe. Vi var i stedet for i en mindre bank hvor der ikke var problemer med at låne

Anmeld Citér

7. april 2015

B&J

Mor1986 skriver:

Jeg var på SU og min mand havde et lønnet job da vi købte hus.

vi har total kredit på 700.00 kr og små 200.000 i hus lån i banken. Vi havde ikke til udbetaling.

skal lige siges vi også havde et forbrugslån og billån da vi købte huset.

vi havde Nordea da vi snakkede om hus men de ville ikke hjælpe. Vi var i stedet for i en mindre bank hvor der ikke var problemer med at låne

Godt i fik skiftet bank og er glad for at læse man sagtens kan for det viste jeg nemlig da nogle af mine venner har gjort det

Anmeld Citér

7. april 2015

Lucky05

Vi købte i 2013 et hus til 1,2 mio.

vi betaler omkring 8000 kr om måneden til hus og forbrug i huset  

og vi tjener omkring 800.000 kr om året. 

Vores bank krævede 13.000 kr efter alle regninger var betalt (2 voksne og 1 barn)

Anmeld Citér

7. april 2015

Mor1986

B&J skriver:

Godt i fik skiftet bank og er glad for at læse man sagtens kan for det viste jeg nemlig da nogle af mine venner har gjort det

Det kræver bare man finder den helt rigtige bank. Og vi havde ikke et særlig stort rådigheds beløb

Anmeld Citér

7. april 2015

l.kjoeller

B&J skriver:

hvad købte i Huset for?

Vi købte hus for 1,4 mill. Har realkredit på knap 4000 pr  måned og så har vi netop sat vores boliglån op i afdrag til 5300 . Dog lyder vores mnd budget med to biler på  21000 pga alle de andre udgifter der medfølger samt forsikringer biler mv. Jeg ville klart vente da 20000 er meget lidt hvis noget uforudset opstår. Tænker banken vil mene det samme

Anmeld Citér

7. april 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Da jeg overtog huset her efter at vi gik fra hinanden gik banken meget op i hvad jeg havde af rådighedsbeløb når alt var betalt. Som udgangspunkt skal man have 5000 kr. Pr voksen og 2500 pr barn til rådighed pr måned.... Så det skal i nok også ha med i jeres overvejelser. 

Jeg betaler ca 20.000 hvert kvartal til bank og reslkreditlån også kommer der vand, varme, el, ejendomsskat, forsikringer mm ud over. 

Jeg tjener omkring 500.000 om året

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.