Øv for en underbo..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2015

sne190810

Undskyld mig, men hvis man er så støj-sarte som dine underboere er, så burde man flytte væk fra lejlighedskomplekser eller rykke øverst op i ejendommen.

Jeg kan da også høre min nabo om aftenen, inden jeg går i seng, fordi han åbenbart har computerværelse op til mit soveværelse. I weekenderne kan jeg høre min overbo og deres 3 børn, hvor af den ene er en baby, og de to andre er tumlinger som leger med klodser osv. Og jo, det er da irriterende nogle gange når jeg lige lægger mærke til det, men hey? Sådan er det da at bo i lejlighed, og det har da altid været sådan. Man kan jo ikke påbedutte folk at gå på listefødder i deres eget hjem! 

Jeg er helt med på at man tager de hensyn som skal tages, hvilket det også for mig lyder til at i gør. For selvfølgelig er der regler som er der for at blive overholdt, og man skal generelt også lytte til sine naboer, når de kommer til en og så vidt muligt finde kompromiser hvis der opstår problemer. Meeeen man skal sgu heller ikke være hysterisk.. 

Om mandagen igår talte som en helligdag eller ej, det er jo ikke der fokus bør ligge. Hvis en verdens går a lave fordi der bliver boret 2 huller (2 huller!!!!), uden for normal "borings-tidspunkter", så tør jeg ikke tænke p den dag der flytter nogle børn ind 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

Fremad

En hellig dag er son en søndag sådanne steder...

Men ud over det... Så har dine underboen sikkert boet der i alt for mange år og er typen der tror de ejer stedet og bare leder efter ti g at brokke sig over...

Super ærgerligt med sådannenaboer...

Anmeld Citér

7. april 2015

sulo

JFAnd skriver:

Tvivler heller ikke på at Modesty har fat i noget med at helligdage skal anses som søndage, det er bare slet ikke noget vi har haft i tankerne, hvilket vi gerne ville have forklaret Underboen, hvis han altså havde gidet indgå i en dialog med os..

Tror du har misforstået - vi flytter ikke rundt. Vi er så småt ved at gøre et børneværelse klar, ja og havde langt om længe råd til en tur i IKEA efter nogle ting vi mangler. 

Jeg har selv boet i en opgang hvor alle vægge, gulve/lofter var uden isolering og kender udemærket godt til det med uoverensstemmelser ang støj med naboerne, det var så lydt at vi kunne høre når underboen hostede.

I har fået jer et par støj følsomme naboer det er der ingen tvivl om, men i skal huske jer selv på hver dag at i har lige så meget ret til at bo der som de har.

Mit råd vi være at i for fremtiden skriver bore/banketiderne ned på en seddel og hænger den på opslagstavlen, for af den liste af støj du nævner de har klaget over, er det det eneste de kan klage over,resten er normalt "leve" støj.

I skal ikke tage mere hensyn ved at liste hen over gulvene og slet ikke montere væg til væg tæpper for deres skyld!

I har et barn på vej og det støjer, men lov mig aldrig at undskylde over for de naboer, hvis jeres barn græder eller taber legetøj på gulvet, den slags støj skal være tilladt og så tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

7. april 2015

M &.I

Uh jeg kender det godt , det gjort min under bo også , føj hvergang kommer de op og klage at min barn larmer om dagen!! 

En gang kom hans kone op, og sagde hvorfor lægger i ikke tæppe, jeg svar nej det gøre jeg ikke, og så siger hun så larmer det ikke, jeg sagde hvad skal jeg gøre? Skal jeg spænd min søn på seng skal jeg slår ham ihjel hvad vil du, og hun sagde nej nej nej, så sagde hun kan dit barn ikke ud til Vs så han kommer hjem og bliver træt , jeg sagde næh han bliver hos mig. Det er først til sidst jeg havde fået nok af dem. Man bliver træt allerede efter 2 år med et barn. 

Så jeg igornere dem. Mit hjem mit regler.

Men jeg har hensyn til naboer om aften eller nogle regler om hvornår man bore hul. 

Andre ting skal igorneres, så nu siger vi ikke Hej til hinanden i opgang gad bare ikke have kontakt med dem.

Anmeld Citér

7. april 2015

Isabella_mor

JFAnd skriver:

Min kæreste og jeg flyttede for et års tid siden, ind i en dejlig lejlighed. I opgangen bor der 5 andre par (ingen børn).

Da vi flyttede ind hilste vi på vores underboere, et pensioneret par omkring de 65-70 år og fik et fint indtryk af dem.

En uges tid efter, hvor vi stadig gik og faldt på plads med vores møbler osv. banker det på døren. Det er underboen, der bare lige vil høre om vi har planer om at lægge gulvtæppe i lejligheden, da de altså kan høre alt hvad der foregår oppe hos os. Jeg svarer at vi lægger løse tæpper rundt omkring, men ikke væg-til-væg (da de altså koster kassen og min kæreste og jeg studerer).
Hun bliver lidt mopset og siger hun ikke kan forstå at boligselskabet ikke pålægger ALLE lejere at lægge gulvtæppe i opgangen.
Nå, men vi slutter samtalen og vi skilles med et pænt farvel.

For en lille måned siden, har vi besøg af min far, som skal hjælpe min kæreste med at hænge et par lamper op. De borer et par huller (som i vitterligt kun 2 huller) i væggen og efter en time tager min far afsted igen.
Dagen efter ligger der et brev i postkassen, fra underboen! Hun skriver at NU må de altså henstille til ro fra vores side og at de håber vi snart er færdige med konstant at slæbe møbler hen over gulvet.. (Vi slæber aldrig møbler &nbsp
Derudover henviser hun til vores husregler, med banke og borestøj, som kun må foretages i: hverdage fra 8-19, lørdage fra 9-14 og søndage fra 9-12. 
Fair nok, vi havde glemt de regler og borede (2 huller) søndag ved 16-tiden.

Vi tager brevet i hånden og går ned og banker på og forklarer dem, stille og roligt, at vi beklager mange gange for ikke at have overholdt bore og banke-reglerne, men at vi altså bare lever som helt normale mennesker. 
De virker lettere uinteresserede og vi slutter samtalen med dem.

I lørdags var vi i IKEA og vælger så igår, mandag, at hænge en magnet-tavle op i entreen og samle en skænk i stuen.
Da vi samler skænken, som forøvrigt foregår på et tykt tæppe + pap under skænken, banker det lige pludselig i radiatoren nede fra underboen. Vi kigger lidt mundlamme på hinanden og fortsætter arbejdet.

En time senere, kl. 16, borer min kæreste to huller til magnet-tavlen i væggen. Det ringer pludselig på og udenfor står der en meget arrig underbo som siger vi ikke må bore eller banke. 
Vi havde, før vi gik igang, kigget i reglerne om der stod noget om helligdage. Det gør der IKKE, så vi antog at igår, mandag, var en helt alm. hverdag. 
Det forklarer vi ham, men pludselig vender han sig om og går ned mens han meget vredt siger: ''Jeg ringer fandeme og klager imorgen!!''.

Jeg sidder tilbage med en totalt klam følelse i kroppen af ikke at være velkommen i mit eget hjem!
Jeg føler mig så pisse uretfærdigt behandlet og antaget for at være en totalt hensynsløs nabo... OG NØJ, hvor tager vi hensyn!! Tør næsten ikke gå på mine egne gulve mere at frygt for at de skal stå uden for min dør og klage over larm

Er det mig der vitterligt er en hensynsløs overbo eller hvad?

Del gerne jeres egne erfaringer, hvis I har nogle. 
Jeg har aldrig hørt om eller stiftet bekendtskab med sådanne naboer før....

/J

er det leje.. så skriver i jeres oplevelser ned og sender til boligforeningen.. 

vi havde en LORTE underbo fra HELVEDE da vi boede i lejlighed inde i byen. det var godtnok en ejerlejlighed, så han kunne ikke smide os ud eller omvendt.

men han var 28 og boede alene. han røg på altanen og larmede på ukristelige tidpunkter med techno på max volumen.

han begyndte pludselig at blive mere og mere træls i sin opførsel og vi tænkte at han måske bare ikke forstod at han hørte meget højt musik og så film meget højt. så vi gik en gang ned og bad han skrue en lille smule ned, og så flippede han en kriger.. han skrev en klage hvor han nævnte ting som

at vores barn faldt på gulvet og begyndte at græde og at det generede ham fordi det larmede... ( Vores søn var på det tidspunkt lige blevet 1 år og var begyndt at gå) 

og så brokkede han sig også over at vi havde sko stående ude foran vores dør.... vi boede på 2. sal og han på 1. han havde intet at brokke sig over da han intet havde at gøre på 2. sal. 

nå men det endte jo så med at vi modtog en klage fra ham som han havde skrevet til bestyrelsen, og vi gav et svar tilbage og så lukkede vi den der... og til vi flyttede her i sommers så har der bare været kold luft imellem vores underbo og os. men nu er vi væk... hurra for det.

så jeg KENDER følelsen.. det er mega øv

Anmeld Citér

7. april 2015

JVF

Tusind tak for alle jeres svar!

Vi har haft fat i vores administration idag og forklaret dem vores side af sagen.
Erkendt at vi igår borede og bankede (ganske vist 2 huller) på en helligdag, men at det bundede i en misforståelse af reglerne fra vores side.

Vi forklarede også hvordan de har opført sig i andre situationer (som jeg ikke har inkluderet i indlægget, men bunder I klager fra underboen om alt og intet)

Lederen af vores afdeling var meget glad for at vi ringede og gav os medhold i, at man bliver nødt til at være lidt large med reglerne engang imellem: der er nu engang forskel på at bore en halv time uafbrudt og bore to huller i en væg, samt at vi alle kan være ude for at skulle have fikset eller hænge noget op i sin lejlighed nu og da. 

Så det korte af det lange er, at vi skulle leve og opføre os akkurat som vi har gjort indtil nu, for vi skal alle kunne være her og leve som vi vil. Og skulle der indløbe en klage fra underboen ville han tage en god, men bestemt, snak med dem om at der skal være plads til alle i opgangen. (Det var ikke første gang han havde fået en notits om deres mange 'klager' om deres naboer i opgangen)

Så nu vil jeg slappe af igen og med god samvittighed tulle rundt i lejligheden og nusse lidt om Lille A's værelse

I må alle have en dejlig dag 

/J

Anmeld Citér

7. april 2015

Monski

JFAnd skriver:

Min kæreste og jeg flyttede for et års tid siden, ind i en dejlig lejlighed. I opgangen bor der 5 andre par (ingen børn).

Da vi flyttede ind hilste vi på vores underboere, et pensioneret par omkring de 65-70 år og fik et fint indtryk af dem.

En uges tid efter, hvor vi stadig gik og faldt på plads med vores møbler osv. banker det på døren. Det er underboen, der bare lige vil høre om vi har planer om at lægge gulvtæppe i lejligheden, da de altså kan høre alt hvad der foregår oppe hos os. Jeg svarer at vi lægger løse tæpper rundt omkring, men ikke væg-til-væg (da de altså koster kassen og min kæreste og jeg studerer).
Hun bliver lidt mopset og siger hun ikke kan forstå at boligselskabet ikke pålægger ALLE lejere at lægge gulvtæppe i opgangen.
Nå, men vi slutter samtalen og vi skilles med et pænt farvel.

For en lille måned siden, har vi besøg af min far, som skal hjælpe min kæreste med at hænge et par lamper op. De borer et par huller (som i vitterligt kun 2 huller) i væggen og efter en time tager min far afsted igen.
Dagen efter ligger der et brev i postkassen, fra underboen! Hun skriver at NU må de altså henstille til ro fra vores side og at de håber vi snart er færdige med konstant at slæbe møbler hen over gulvet.. (Vi slæber aldrig møbler &nbsp
Derudover henviser hun til vores husregler, med banke og borestøj, som kun må foretages i: hverdage fra 8-19, lørdage fra 9-14 og søndage fra 9-12. 
Fair nok, vi havde glemt de regler og borede (2 huller) søndag ved 16-tiden.

Vi tager brevet i hånden og går ned og banker på og forklarer dem, stille og roligt, at vi beklager mange gange for ikke at have overholdt bore og banke-reglerne, men at vi altså bare lever som helt normale mennesker. 
De virker lettere uinteresserede og vi slutter samtalen med dem.

I lørdags var vi i IKEA og vælger så igår, mandag, at hænge en magnet-tavle op i entreen og samle en skænk i stuen.
Da vi samler skænken, som forøvrigt foregår på et tykt tæppe + pap under skænken, banker det lige pludselig i radiatoren nede fra underboen. Vi kigger lidt mundlamme på hinanden og fortsætter arbejdet.

En time senere, kl. 16, borer min kæreste to huller til magnet-tavlen i væggen. Det ringer pludselig på og udenfor står der en meget arrig underbo som siger vi ikke må bore eller banke. 
Vi havde, før vi gik igang, kigget i reglerne om der stod noget om helligdage. Det gør der IKKE, så vi antog at igår, mandag, var en helt alm. hverdag. 
Det forklarer vi ham, men pludselig vender han sig om og går ned mens han meget vredt siger: ''Jeg ringer fandeme og klager imorgen!!''.

Jeg sidder tilbage med en totalt klam følelse i kroppen af ikke at være velkommen i mit eget hjem!
Jeg føler mig så pisse uretfærdigt behandlet og antaget for at være en totalt hensynsløs nabo... OG NØJ, hvor tager vi hensyn!! Tør næsten ikke gå på mine egne gulve mere at frygt for at de skal stå uden for min dør og klage over larm

Er det mig der vitterligt er en hensynsløs overbo eller hvad?

Del gerne jeres egne erfaringer, hvis I har nogle. 
Jeg har aldrig hørt om eller stiftet bekendtskab med sådanne naboer før....

/J

Vi har en overbo der brokker sig over alt! Blandt andet at vi smider pap ud i skraldespanden, at vi laver flæskesteg hver formiddag, at vi tager indkøbsvognen med hjem fra byen, at vi tænder for radiatorerne i vaskekælderen så der bliver forfærdelig varmt i deres lejlighed osv osv. 

Vi gør selvfølgelig Intet af overståede men det er da ligeglade med, de har set sig sure på os og så er det egentlig fuldstændig ligegyldigt hvad vi siger. På et tidspunkt var det så voldsomt og ubehageligt at vi overvejede at flytte. 

Sådan var det helt indtil en ny børnefamilie flyttede ind i sommer, nu er vi jo nærmest som sendt fra himmelen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.