Anonym skriver:
Ja det lyder fuldstændig åndsvagt.
Sagen er den at jeg idag hentede/købte noget tøj af en kvinde fra byen. Hun virkede sød og det klikkede ligesom imellem os. Jeg sidder nu med en fornemmelse af at jeg gerne vil lære hende at kende, at få en veninde som ikke er arbejdsrelateret, mødregrupperelateret eller skolerelateret.
Men hvordan skaber man mere kontakt der (i guder det lyder som en fyr man vil date

søger jeg blot hendes venskab på fb? Er det ikke for sært ( det skal lige siges hun havde tøjet til salg på fb, så har ikke stalket hende der)
Vores børn er ikke jævnaldrene nok til at jeg vil støde på hende til noget sport/forældrehalløg.
Hej :-)
jeg synes ikke det er åndssvagt, men jeg forstår godt hvad du mener.
jeg har selv engang været i en lignende situation, og jeg forstår godt at det kan være lidt underligt/akavet at skulle skabe kontakt igen. Men hvis man vil se om der kunne blive et eventuelt venskab, så bliver man nødt til det.
I mit tilfælde var jeg i en butik engang, som kunde, og skulle betale hos den flinkeste og rareste kvinde bag kassen. Hun var simpelthen så skøn at tale med og der var kemi - at jeg simpelthen havde svært ved at slippe tanken omkring, om hun måske kunne blive en mulig veninde.
Jeg besluttede mig for at gøre det, som for mange (og mig selv!) var og er meget grænseoverskridende. Jeg skrev mine kontaktoplysninger på et stykke papir og gik ind og sagde det til hende, som jeg havde oplevet - og at jeg godt var klar over at det var en underlig situation at jeg sådan kom med en papirlap på den måde, men at jeg blev nødt til det, fordi fandt hende utrolig sød og nærværende. Det sjove var, at hun havde det på fuldstændig samme måde, og hun var så utrolig glad for, at jeg havde gjort sådan som jeg gjorde.
hvis du har det på den måde som du har, og lysten til at finde ud af om hun er en potientiel ven/veninde er der, så synes jeg bare du skal skrive det til hende som det er. Det kan være du får en rigtig god ven ud af det, en god oplevelse, eller noget helt andet - det kan være kontakten bliver mindre eller hvad ved jeg - men så kan du ikke sidde om noget tid og tænke hvad hvis...
Det at du i forvejen har haft kontakt igennem facebook gør endda det hele nemmere. Tro mig, den gang med papir-lappen følte jeg mig næsten dum, men det var det hele værd, også selvom vi ikke har kontakt mere. (I forhold til det du skriver med følelsen af at det ser ud som om man vil date - hvad tror du så ikke jeg tænkte der? Haha)
Jeg har faktisk en anden gang også købt noget hos en, privat, ligesom dig - og det endte med at jeg var der i meget lang tid, til te og snak, det var underligt og så alligevel ikke - og det endte også med et venskab, der alligevel varede 3-4 år.
Jeg er endda meget introvert, kan godt være genert og meget tilbageholdende. Men et meget tænksomt menneske er jeg også, svært ved at slippe noget hvis først jeg har fået en bestemt ide/tanke/følelse og jeg har af erfaring lært, at det kan være rigtig, rigtig sjovt og givende bare at gøre noget, også (måske især) selvom det føles underligt, akavet og "ej-det-gør-man-da-ikke" agtigt.
Lige meget hvad, er det i hvert fald altid lærerigt.
så jeg vil selvfølgelig sige, at du bare skal gøre det. Gør det lige fra hjertet og ren dig, så kan det aldrig blive helt skidt. :-)