Jeg synes såmænd dit skriv er okay, og det er da fint du sender det ind så ved kommunen også der er er større netværk.
Men udover det, ville jeg da tage kontakt til min søster selv. Jeg ved godt du skriver I ikke har meget kontakt, men så er det måske nu det skal ændres. For ja kommunen kan gøre noget, men du kan gøre noget helt andet, du kan være hendes aktive søster, du kan blive hendes fortrolige, du kan vise hende du er der for hende og vil hende. Det gør du ved at være der aktivt i hendes liv og ikke ved bekymringsskriv til kommunen (som jeg stadig mener du skal sende/skrive).
jeg kan godt læse mig til der en masse indviklet, og må indrømme jeg lige tabte underkæben da du skrev, at din farmor ikke ville blande sig af frygt for at få bank af din far (her tænker jeg din og din søsters fælles far og ikke din adoptiv far som også er hendes søn?). Håber de bank ikke er ment bogstaveligt? Men så kan du vælge at en lille gren:forholdet mellem dig og sin søster ike er indviklet, men blot et forhold mellem to der vil hinanden. Og ja forholdet er baseret på du har en reel frygt for hvordan din søster går rundt og har det, men derfor kunne der jo godt blive er godt forhold mellem to søstre og ikke bare et forhold hvor den ene skal redde den anden.
så mit råd ville helt klart være: ring til din søster, inviter hende, vær der for hende som en søster. Skab et forhold. For ja kommunen kan hjælpe med deres midler, men du kan hjælpe på er helt andet plan, og du får endda også noget igen: en søster.
Anmeld
Citér