Akut hjælp ang bekymring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jamen jeg har ikke et særlig tæt bånd til min søster da vi næsten aldrig ses. Jeg bliver blot ringet op af min farmor og min far som fortæller mig disse ting. Min mand og jeg har dog haft hende for et års tid siden, i nogle uger, hvor vi oplevede en meget sød men også meget splittet pige, en pige der hurtigt skifter person. Derudover har jeg jo været ved hende og hendes mor og jeg kender hendes mor som også har været her og til sammenkomster osv osv , og hendes mor har meget at slås med pga hendes barndom og hendes egen familie, og hendes diagnoser. Men, kan jeg ikke reagere på hvad jeg hører, hvad skal jeg så? Lade stå til?? Min sæster fortæller jo ikke MIG at hun vil dø, når vi kun ses sjældent? 

Du kan selvfølgelig godt reagere men ville blot gøre dig opmærksom på at det kan være svært at skulle handle på rygter

- men du kan kan jo også prøve at etablere kontakten til hende og få egne erfaringer på hvad der sker i hendes liv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes der er mange tolkninger og der mangler sådan helt konkret, hvad er du bekymret for? 

Derduover har kommunen højst sandsynligt fået kendskab til opholdet i psykiatrien ligesom de højst sandsynligt ved hun ikke trives i skolen, da hun jo allerede er tilknyttet kommunen og de derfor nok har indhentet oplysninger fra skolen. 

Jeg synes stadig du skal ringe ind, for så kan kommunen stille de spørgsmål de måtte have til dig og dermed bedre kunne reagere ift. din søster. 

Jeg synes da tydeligt jeg skriver hvad jeg er bekymret for? Jeg er da bekymret for at hun truer med selvmord i en alder af 12 og at hun nu er kommet dertil at hun HAR fundet glasset med pillerne frem. og derudover at hendes mor ikke kan klare meget mere og ikke selv kan råbe kommunen op og få hjælp. Kommunen ER indeover , det har de altid været. Men de får ikke noget hjælp. Dette er altså MORENS ord. De er til kæmpe møder med både skole og psykologer osv osv, men så sker der ikke noget bagefter . 

Anmeld Citér

7. april 2015

Fremad

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har lyst...

Anmeld Citér

7. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes da tydeligt jeg skriver hvad jeg er bekymret for? Jeg er da bekymret for at hun truer med selvmord i en alder af 12 og at hun nu er kommet dertil at hun HAR fundet glasset med pillerne frem. og derudover at hendes mor ikke kan klare meget mere og ikke selv kan råbe kommunen op og få hjælp. Kommunen ER indeover , det har de altid været. Men de får ikke noget hjælp. Dette er altså MORENS ord. De er til kæmpe møder med både skole og psykologer osv osv, men så sker der ikke noget bagefter . 

Hvis de er til møde med psykologer så må de jo også være tilknyttet psykologer - så noget hjælp får de vel. 

Men synes nu stadig det er meget far sagde, moren sagde, farmor sagde. 

Jeg er overbevist om at hvis du vil have den bedste reaktion så skal du ringe for jeg er sikker på de må sidde med flere spørgsmål til det brev og så går det jo noget hurtigere når du ringer ind og kan svare dem med det samme. 

Jeg synes ikke du skriver noget om at hun har fundet piller i brevet til kommunen. Det er måske en god detalje at have med. 

Hvis mor ikke kan klare mere kan hun jo få hende frivilligt anbragt - hvis det er den form for hjælp hun ønsker? 

Anmeld Citér

8. april 2015

Manna

Anonym skriver:

Min far vil ikke gøre noget fordi han vil ikke ha hende fjernet ligesom sønnen. Min far er selv ikke en "god og stabil" forælder. Moren er ikke bekymret, hun har diagnoser og lider i min verden af det der hvor moren finder fejl hos børnene hele tiden for selv og få opmærksomhed. 

måske tænker du på munchausen syndrom by proxy

Anmeld Citér

8. april 2015

lineog4

Jeg synes såmænd dit skriv er okay, og det er da fint du sender det ind så ved kommunen også der er er større netværk.

Men udover det, ville jeg da tage kontakt til min søster selv. Jeg ved godt du skriver I ikke har meget kontakt, men så er det måske nu det skal ændres. For ja kommunen kan gøre noget, men du kan gøre noget helt andet, du kan være hendes aktive søster, du kan blive hendes fortrolige, du kan vise hende du er der for hende og vil hende. Det gør du ved at være der aktivt i hendes liv og ikke ved bekymringsskriv til kommunen (som jeg stadig mener du skal sende/skrive).

jeg kan godt læse mig til der en masse indviklet, og må indrømme jeg lige tabte underkæben da du skrev, at din farmor ikke ville blande sig af frygt for at få bank af din far (her tænker jeg din og din søsters fælles far og ikke din adoptiv far som også er hendes søn?). Håber de bank ikke er ment bogstaveligt? Men så kan du vælge at en lille gren:forholdet mellem dig og sin søster ike er indviklet, men blot et forhold mellem to der vil hinanden. Og ja forholdet er baseret på du har en reel frygt for hvordan din søster går rundt og har det, men derfor kunne der jo godt blive er godt forhold mellem to søstre og ikke bare et forhold hvor den ene skal redde den anden.

så mit råd ville helt klart være: ring til din søster, inviter hende, vær der for hende som en søster. Skab et forhold. For ja kommunen kan hjælpe med deres midler, men du kan hjælpe på er helt andet plan, og du får endda også noget igen: en søster.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.