Feber kramper Hurtig hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2015

TNBC

Moaren skriver:

Tror du har læst det lidt forkert, for det du skriver her, det er nær det er "farligt". Feberkramper skal helst bære ovre inden for 5 min og skal helst ikke komme for tæt på hinanden 

Punkterne har jeg kopiere t fra siden, så ved ikke lige hvordan jeg skulle læse det forkert. 

Simple feberkramper er en gang pr 24timer a <15min, komplicerede feber kramper kan ske flere gange pr 24, prolongeret anfald > 15min.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Det var ikke feber kramper og dagen efter var feberen væk 

Anmeld Citér

6. april 2015

Linkaa

Yurie skriver:

Når man læser om det, står der at barnet først bliver stiv, og så har hurtige ryk i arme og ben, og at barnet er bevidstløs. Din søn sover, så jeg tror ikke at det var det.

1. Feberkramper er halvsidige. Det vil sige, at de meget hurtige ryk i arme og ben kun forekommer i enten højre eller venstre side - ikke i begge sider som normalt.                          
  2. Kramperne varer mere end 15 minutter.                         
  3. Feberkramperne kommer to gange efter hinanden inden for 24 timer.                            
  4. Efter at barnet er vågnet op, er der lammelser af for eksempel det ene ben eller den ene arm (barnet kan ikke bruge armen eller benet).

Ikke alle feberkramper er ens - og det der beskrives der passer ikke helt på dengang min datter fik det.

Hun blev helt stiv og blå, vendte det hvide ud i øjnene og var slet ikke kontaktbar. Kramperne varede nogle minutter, så gik hun selv ud af dem. Men var slet ikke sig selv i en time bagefter... 

De kom heldigvis ikke igen, men hendes temperatur blev målt til 40,7 da lægebilen kom. Så den har nok ramt de 41 under kramperne...

Anmeld Citér

6. april 2015

Mother-love

Jeg vil sige nej.

for min datter led rigtig meget af det da hun var mindre. Og jeg vil sige man er overhovedet ikke i tvivl når det sker. For det er virkelig grimt at se på..

god bedring med ham

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.