Feber kramper Hurtig hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: B

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.198 visninger
13 svar
7 synes godt om
3. april 2015

Anonym trådstarter

Min søn har hele dagen haft 39,5 i feber og ligget og puttet, drukket en masse og været kontakt bar. Lige før i søvne rystet bøjet han arme og ben i 5-10 sek han sov og sover stadig. Kan det være feber krampe eller ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det vil jeg bestemt ikke mene. 

Feberkrampe er vist vedvarende og meget voldsomt.

Tror det er almindelige ryk som kroppen kan gøre i søvne, som du har set.

Anmeld Citér

3. april 2015

jenny4

Anonym skriver:

Min søn har hele dagen haft 39,5 i feber og ligget og puttet, drukket en masse og været kontakt bar. Lige før i søvne rystet bøjet han arme og ben i 5-10 sek han sov og sover stadig. Kan det være feber krampe eller ?? 

Ved desværre ikke noget om det, men vil bare sige god bedring.

Anmeld Citér

3. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Når man læser om det, står der at barnet først bliver stiv, og så har hurtige ryk i arme og ben, og at barnet er bevidstløs. Din søn sover, så jeg tror ikke at det var det.

1. Feberkramper er halvsidige. Det vil sige, at de meget hurtige ryk i arme og ben kun forekommer i enten højre eller venstre side - ikke i begge sider som normalt.                          
  2. Kramperne varer mere end 15 minutter.                         
  3. Feberkramperne kommer to gange efter hinanden inden for 24 timer.                            
  4. Efter at barnet er vågnet op, er der lammelser af for eksempel det ene ben eller den ene arm (barnet kan ikke bruge armen eller benet).

Anmeld Citér

3. april 2015

Anonym trådstarter

Han sov i mens og sover stadig så måske det er fordi han drømmer men puha det ikke sjovt når ens guld er syg og man ikke ved hvad der galt eller hvad man skal gøre

Anmeld Citér

4. april 2015

moaren

Yurie skriver:

Når man læser om det, står der at barnet først bliver stiv, og så har hurtige ryk i arme og ben, og at barnet er bevidstløs. Din søn sover, så jeg tror ikke at det var det.

1. Feberkramper er halvsidige. Det vil sige, at de meget hurtige ryk i arme og ben kun forekommer i enten højre eller venstre side - ikke i begge sider som normalt.                          
  2. Kramperne varer mere end 15 minutter.                         
  3. Feberkramperne kommer to gange efter hinanden inden for 24 timer.                            
  4. Efter at barnet er vågnet op, er der lammelser af for eksempel det ene ben eller den ene arm (barnet kan ikke bruge armen eller benet).

Tror du har læst det lidt forkert, for det du skriver her, det er nær det er "farligt". Feberkramper skal helst bære ovre inden for 5 min og skal helst ikke komme for tæt på hinanden 

Anmeld Citér

4. april 2015

Bshizzle

Min ældste dreng havde feberkramper som barn.. 

Og man er faktisk ikke rigtig i tvivl om når det er kramper. 

Min søn sov de 2 af gangene, og han vågnede op og skreg og græd.. Den 3 gang (første) stod jeg med ham i armene. 

Men hvis du er nervøs, så syntes jeg helt sikkert du skulle kontakte lægevagten og høre dig af. (Mere for at få stillet nogle svar på det du oplever). 

HVIS han han feberkramper og ikke er til at få kontakt til, så ring 112 med det samme! 

(Dette gjorde jeg ikke første gang.. Men jeg havde aldrig hørt om feberkramper..).. Men ringede til min mor, som bad mig om at ringe 112.. 

Anmeld Citér

4. april 2015

Sijac

Feberkramper kommer ved hurtig og pludselig ændring i temperaturen, dog er der modstridende undersøgelser for op der er når temperaturen stiger eller falder.

ved feberkramper bliver barnet ukontaktbar og får voldsomme rystelser, bliver stiv i kroppen og får fråde om munden. Det er voldsomt ubehageligt at opleve!

jeg ville absolut ikke tro, at det er feberkramper sin søn har haft. Men derkan godt få sådan nogle forskækkelses ryk, ligesom vi selv kan, i søvne.

Anmeld Citér

4. april 2015

Blop2

Når vores søn har høj feber, ryster han en del og laver små spjæt med hænder og fødder.

Han har aldrig haft feberkramper.

Måske det var noget alla det samme.

Jeg gør det også selv, hvis jeg har feber. Ryster og har ubehag i kroppen.

Anmeld Citér

4. april 2015

Bassemor<3

Anonym skriver:

Man er MEGET SJÆLDENT i tvivl når der er tale om feberkramper! Så vær du bare helt rolig, for HVIS det var feberkramper (hvilket jeg med 100% sikkerhed mener det ikke er) Så er de på ingen måder farlige når de vare så kort.

Det er ikke temperaturen der udløser kramperne, det er hurtig stigning eller fald i temperaturen som udløser det.

Min søn har haft feberkramper mere end 10 gange, og de er forskellige fra barn til barn, for eksempel så "ryster" min søn ikke når han har dem, han bøjer sådan bagover i en flutsbue helt spændt og så vender han det hvide ud af øjnene og klikker med kæben.

du kan være helt rolig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.