Ord kan vist ikke beskrive hvad jeres venner går igennem nu. De er i en situation hvor de slet ikke magter at bede om hjælp. Hvis man vil hjælpe, skal man ikke sige til dem, at de bare skal sige til, hvis de har brug for hjælp, eller en snak. Man kan sørge for noget så praktisk som en gryderet, som de selv kan varme, eller meddele dem, om f.eks 2-3 uger, at man lige kommer forbi, for at gøre rent hos dem. Eller tage vasketøj med hjem og ordne det for dem. Alt muligt praktisk, som jo skal fungere i hverdagen, men som virker uoverskueligt for dem, nu de har oplevet så stort et tab.
Min tvillingebror og svigerinde mistede deres lille Stella for godt 5 år siden, hun trak ikke vejret da navlesnoren blev klippet. P.g.a nogle misdannelser i maven.
Jeg var ude på hospitalet hos dem 15 min. efter fødslen, og var der da hun blev nøddøbt,og da de slukkede for respiratoren.
Jeg tog dem med hjem, var hos dem om natten, lavede mad til dem.........................kørte dem ud for at købe tøj som hun skulle begraves i, var med på hospitalet da de skulle se hende igen........................jeg lagde lille Stella i kisten, sammen med bamser, sutter og tegninger. De var fuldstændig forstenede og kunne slet ikke hverken komme i bad, eller få noget ordentlig mad.
Håber at min besvarelse gav mening, kære Tina...........................og jeg håber at du ikke lader dette komme for meget ind, i din følsomme sjæl.
Knus Mette
Anmeld