Er virkelig forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
28 svar
0 synes godt om
9. september 2009

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig forvirret

Efter at have stået med 4 svage MEN positive graviditetsteste, valgte jeg at smutte forbi lægen her i morges. Hun tog så en test og den var negativ? Men det var ikke med morgenurin, og den blev aflæst inden 2 min. Hun var godt nok hurtigt til at give svar synes jeg.. Hun ville ikke tage blodprøve, for "alle kvinder har stoffet i sig, også selvom man ikke er gravid"

Jeg troede ellers en streg var en streg   Hvad skal jeg tro piger? Er jeg, eller er jeg ikke? Der er stadig ingen tegn på mens.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

MaleneG

Anonym skriver:

Efter at have stået med 4 svage MEN positive graviditetsteste, valgte jeg at smutte forbi lægen her i morges. Hun tog så en test og den var negativ? Men det var ikke med morgenurin, og den blev aflæst inden 2 min. Hun var godt nok hurtigt til at give svar synes jeg.. Hun ville ikke tage blodprøve, for "alle kvinder har stoffet i sig, også selvom man ikke er gravid"

Jeg troede ellers en streg var en streg   Hvad skal jeg tro piger? Er jeg, eller er jeg ikke? Der er stadig ingen tegn på mens.

Vent en uge med at teste igen, og hvis den så stadig er positiv, så ring og få en ny tid til lægen.

Anmeld

9. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg har prøvet det samme, men jeg var ikke i tvivl om at jeg var gravid, så jeg bestilte en tid ugen efter og bsagde til lægen (vent og se, jeg er gravid, det ved jeg bare) lægen måtte en uge senere sige du har ret det var rart.. hi hi..
så jeg tror du er gravid,men at du har været tidligt ude ligesom mig... jeg tog en masse hjemme test op til at jeg sku til lægen og de var alle positive. tag en mere og se hva den siger.. inderst inde ved du om du er gravid..
krydser fingre for at du er altså hvis det er det du ønsker
knus karina 18+1 og som tror på at du venter en lille bebs

Anmeld

9. september 2009

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar
Venter lige et par dage og så tester jeg igen. Håber den også er positiv

Kan i have en dejlig dag..

Anmeld

9. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Efter at have stået med 4 svage MEN positive graviditetsteste, valgte jeg at smutte forbi lægen her i morges. Hun tog så en test og den var negativ? Men det var ikke med morgenurin, og den blev aflæst inden 2 min. Hun var godt nok hurtigt til at give svar synes jeg.. Hun ville ikke tage blodprøve, for " alle kvinder har stoffet i sig, også selvom man ikke er gravid"

Jeg er ret chokeret over at din læge har sagt sådan...

1. det passer ikke!
Alle kvinder danner HcG når de bliver gravide! ikke før... vi har nogle andre stoffer i blodet som kan give udslag som HcG i en urin- eller blodprøve - derfor har de en fejlmargin på blodprøverne der typisk er på 5,0 enheder (hvis koncentrationen er højere er du med stor sandsynlighed gravid!!!)

2. for at en hjemmetest/urintest viser positiv skal HcG koncentrationen (I URINEN!!!) være min. 20 enheder. ofte er koncentrationen i urinen lavere end i blodet, så hvis man sammenholder med ovennævnte.....tja 

3. som du selv nævner er det ikke længe kun at vente 2 min når hun ved dine egne positive teste var svage!

Jeg tror helt sikkert du er gravid! men at du stadig har så lav HcG koncentration at man skal være heldig at "fange" det til en test - hvilket din læge jo så ikke kom til! Jeg ville også vente en uge, måske selv teste lidt undervejs og så få en ny tid hos lægen der hvis du stadig ingen mens har fået, men har fået flere positive tests!

for at den er der!!! hvilket jeg er ret sikker på

Knus Caroline 15+5

Anmeld

9. september 2009

Maise

Har du nogen andre tegn på at du kan være gravid, evt. ømme bryster, træthed ? Hvor lang tid er du gået over ?

Anmeld

9. september 2009

Anonym trådstarter

Tak for dit svar caroline  ja, synes også det var noget mærkeligt noget hun sagde, at alle kvinder havde det stof i sig. Men tester igen om en uge, hvis mens stadig ikke er dukket op.

Jeg er træt, spiser hele tiden, lidt kvalme når jeg skal sove, og tisser mere end jeg plejer. Ellers ingen andre symtomer.

Anmeld

9. september 2009

Moderator

Anonym skriver:

Tak for dit svar caroline  ja, synes også det var noget mærkeligt noget hun sagde, at alle kvinder havde det stof i sig. Men tester igen om en uge, hvis mens stadig ikke er dukket op.

Jeg er træt, spiser hele tiden, lidt kvalme når jeg skal sove, og tisser mere end jeg plejer. Ellers ingen andre symtomer.

hvor meget er du gået over tid?

Anmeld

9. september 2009

Anonym trådstarter

Jeg skulle have haft mens sidste uge
Hun sagde også at når jeg var gået "så langt" over tid, skulle testen kunne vise det med det samme  Hun fik det virkelig til at lyde som om jeg var dum..

Anmeld

9. september 2009

Moderator

Anonym skriver:

Jeg skulle have haft mens sidste uge
Hun sagde også at når jeg var gået "så langt" over tid, skulle testen kunne vise det med det samme  Hun fik det virkelig til at lyde som om jeg var dum..

det passer så heller ikke!!
Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvor meget HcG vi udskiller i urinen! ligesom det er forskelligt hvor meget vi udskiller af alt muligt andet
Det er også derfor nogle kvinder kan teste positiv inden de skulle have haft mens, og andre først kan teste positiv når de er gået 3-4 uger over
(virker ikke som en ret god læge du har!? )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.