Anonym skriver:
Jeg er virkelig forvirret 
 Efter at have stået med 4 svage MEN positive graviditetsteste, valgte jeg at smutte forbi lægen her i morges. Hun tog så en test og den var negativ? Men det var ikke med morgenurin, og den blev aflæst inden 2 min. Hun var godt nok hurtigt til at give svar synes jeg.. Hun ville ikke tage blodprøve, for " alle kvinder har stoffet i sig, også selvom man ikke er gravid"

Jeg troede ellers en streg var en streg 
  Hvad skal jeg tro piger? Er jeg, eller er jeg ikke? Der er stadig ingen tegn på mens.
Jeg er ret chokeret over at din læge har sagt sådan...
1. det passer ikke! 
Alle kvinder danner HcG når de bliver gravide! ikke før... vi har nogle andre stoffer i blodet som kan give udslag som HcG i en urin- eller blodprøve - derfor har de en fejlmargin på blodprøverne der typisk er på 5,0 enheder (hvis koncentrationen er højere er du med stor sandsynlighed gravid!!!)
2. for at en hjemmetest/urintest viser positiv skal HcG koncentrationen (I URINEN!!!) være min. 20 enheder. ofte er koncentrationen i urinen lavere end i blodet, så hvis man sammenholder med ovennævnte.....tja  

3. som du selv nævner er det ikke længe kun at vente 2 min når hun ved dine egne positive teste var svage! 
Jeg tror helt sikkert du er gravid! men at du stadig har så lav HcG koncentration at man skal være heldig at "fange" det til en test 

- hvilket din læge jo så ikke kom til! Jeg ville også vente en uge, måske selv teste lidt undervejs 

og så få en ny tid hos lægen der hvis du stadig ingen mens har fået, men har fået flere positive tests!

for at den er der!!! hvilket jeg er ret sikker på 

Knus Caroline 15+5

Anmeld