Fødselsdepression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2012

Janni-Martina-vb

Ja det er dejligt at tingene nu er sat i gang.

Er altså også bare superglad for min familie, min mor har sagt at hun vil hente Oliver fra SFO om onsdagen fordi de den dag er i sportshallen til 16.30, så det er lidt besværligt når jeg skal hente Alexander fra vuggestue kl. 15

Og min mormor ringede lige i dag og sagde hun ville komme herned fredag og hjælpe med at ordne børnenes tøjskabe, sortere str. osv.

Så de er bare søde til at hjælpe.

Og flere af mine veninder har tilbudt at komme og bare hyggesnakke. Føler mig bare så heldig.

Men nu er det tid til lægen i morgen, er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå.

Tak for jeres beskeder herinde, det varmer :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Polyp-vb

ja, helt skraldt dtår det endnu ikke til i  lille Dannevang - hjælpen er der, hvis man åbner munden. Dét er du da et dejligt bevis på - så lad det ikke blive ved det.

Anmeld

13. oktober 2012

Jeamie-vb

kissing hvordan har du det ? 

Anmeld

14. oktober 2012

Janni-Martina-vb

Det går lidt op og ned, har den sidste uges tid haft flere gode dage end dårlige. Og i morgen tager vi afsted på ferie til Lalandia, så det bliver også lidt en pause væk fra en masse ting som stresser mig lidt. Har i denne uge haft besøg af veninde og min mor og min mormor. Så der har været lidt til at distrahere mig.

Så føler nogle gange at jeg er 'kureret', men om aftenen er det værst og der kan jeg godt mærke at jeg stadig har det skidt.

Men har sørget for at gøre hverdagen mindre stressfuld, og aflyst nogle weekend ting, så tror bestemt det går i den rigtige retning. :)

Har også haft mere overskud til børnene, og har selv søgt deres opmærksomhed når jeg har haft det helt fint. Og det er det vigtigste for mig, og det hjælper også til at fjerne noget af skyldfølelsen.

Anmeld

14. oktober 2012

Jeamie-vb

Hvordan gik det ved lægen ? smile

Anmeld

14. oktober 2012

Jeamie-vb

Lyder dejligt det du skriver smile

Anmeld

14. oktober 2012

Laurie-vb

Det lyder som om, det går fremad... du har fået masser af gode råd... og som nogen skriver det... når du afviser din dreng, kan du sige til ham, at det er dig, der er noget i vejen med. Altså har du det skidt, og derfor reagerer du ikke som du egentligt vil. Må gerne omformuleres...

Dejligt, med familiens opbakning.

Jeg fik en efterfødselsdepression da jeg fik mit nr. 1, han bliver 25 om en måneds tid... og dengang viste man ikke så meget om det. Tja... ligesom bækkenløsning.

Det er bare SÅ godt, du kan snakke om det omkring dig... og tag et trin ad gangen... (tænker på rygning og den slags). Og nullermænd.. de forsvinder ikke. De skal nok vente på dig (desværre LOL).

Anmeld

19. oktober 2012

Janni-Martina-vb

Lægebesøget var lidt spild af tid. Fik ikke noget nyt at vide, hun lavede den samme test med mig som sundhedsplejersken gjorde, og kom med de samme råd.

Men en rigtig positiv ting er at vi lige er kommet hjem fra en dejlig ferie hvor jeg har tilbragt en masse tid med børnene og har nydt det.

Er tæt på at overbevise mig selv om at jeg er 'kureret', men ved godt at det er jeg ikke. Har haft meget meget mere tid og lyst til min store dreng. Og det har i løbet af ferien også gået fremad med de 2 små, men der er et godt stykke vej endnu. Men ferien har været tiltrængt og føler bestemt det går fremad. :)

Jeg har allerede nu aflyst alle julefrokost arrangementer i hele december måned pånær juleaften selvfølgelig :) Og ser nu frem til at skulle nyde samtlige weekender kun mig, min mand og mine børn.

Så har virkelig taget folks råd til mig og skabt en kalender med langt færre ting at skulle rende rundt til, og i stedet tænke på mere afslapning og hygge med familien. Og jeg føler en glæde ved denne forandring.

Man må jo starte et sted, og forhåbentlig vil disse relativt få tiltag gøre en kæmpe forskel.

I næste uge kommer sundhedsplejerske og psykolog på besøg til en snak, så er spændt på hvordan det bliver. Til det møde skal min mand også være der, tror også han er lidt spændt.

Nu vil jeg smutte ind og putte med min mand og læse lidt i min bog mens han ser en film. :)

Rigtig god aften til jer alle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.