Øv øv tror jeg har en fødselsdepression, eller efterfødselsreaktion. Eller hvad det nu skal hedde.
Er bare rigtig ked af det hele tiden. Og finder ikke rigtig glæde i mine 3 dejlige skønne drenge.
Det er rigtig hårdt, for jeg får jo en masse skyldfølelse over det også.
Igår aftes kom min 6 årig og ville give mig et kram, og jeg fejede ham væk, og så blev han ked af det. Derefter gik jeg ind på værelset og stortudede fordi jeg ikke bryder mig om den person jeg er lige nu. Jeg er normalt den som krammer min 6 årig indtil han skriger af grin og dårligt kan bede mig om at stoppe fordi han griner for meget. Og den glade positive person som jeg altid er, er bare væk i øjeblikket.
Det kommer meget i bølger, så jeg kan godt sidde med børnene og hygge og putte. Men den følelse af lykke som jeg normalt har haft når jeg har siddet med dem, er udskiftet med en mere ligegyldig 'nå men det her er da okay' følelse.
Og så er jeg begyndt at ryge igen :( Stoppede ellers 2 januar da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Så det er bare rigtig træls lige i øjeblikket. Øv øv.
Sundhedsplejersken kommer her på onsdag hvor vi så skal snakke om det. Og tirsdag i næste uge skal jeg op og snakke med min læge om det.
Har da også fået fortalt det til min mand, min familie og mine nærmeste venner. Ikke fordi jeg føler at det hjælper mig, men fordi jeg har læst mig frem til at det er vejen frem.
Det er rigtig svært at snakke med familie om det, men alle har bare været så søde og forstående, så det er rigtig dejligt.
Anyway... ville bare dele det med jer herinde også. Det er jo ærgeligt det er lidt af et tabu, men kan nu godt forstå det, da det er rigtig svært at snakke om.
Men som sagt er det dejligt at vide jeg ikke står med det alene. :)