Jeg skammer mig så meget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. september 2009

Dictes mor

Nøj hvor har jeg det dårligt med mig selv, og jeg spekulerer på om den der følelse af at være ufrivillig barnløs nogensinde slipper mig. Jeg fik at vide, at en meget tæt på mig er gravid, og jeg blev rigtig ked af det, helt ind i hjertet og misundelig, fordi hun havde kunnet normalt.

Sig mig lige en gang, hvad fanden er der lige galt med mig. Det kan jeg ikke tillade mig. Jeg er så sur på mig selv, ja og det er nok det jeg er mest ked. Jeg fik det at vide mens jeg var en i stor forsamling af mennesker, så jeg hiver min bedste veninde til siden og siger det. Hun giver et knus og siger, at det kan hun godt forstå kan være svært. Hun kan jo så godt mærke, at jeg er lidt trist. Så da jeg kommer hjem ligger der den sødeste sms fra hende. Hun er utrolig, den bedste veninde, man kan have.

Men det ændrer ikke på, hvor dårligt jeg har det med mig selv. Jeg kan bare ikke slet ikke holde mig selv ud lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2009

Zelania

Åh altså! Jeg bliver helt øm af at læse det!

Syntes ikke du behøver se sådan ned på dig selv, du er jo ikke herre over din krop. Nogle bliver bare gravide nemmere end andre, sådan er det desværre!

Jeg syntes du har alt mulig grund til at give dig selv lov til at væe ked af det!

Jeg ved selfølgelig ikke hvordan du har haft det, hvordan det har været og hvordan du har det lige nu. Men jeg kan godt følge din sorg. Syntes den er begrundet! Det er vidunderligt din veninde tager det så fint. Og jeg syntes det er flot du kan erkende de ting du føler! -som jeg i øvrigt tror er helt normalt!

Glæd dig over din graviditet uanset hvordan den er nået dig.

Knuser herfra!!

Anmeld

8. september 2009

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Nøj hvor har jeg det dårligt med mig selv, og jeg spekulerer på om den der følelse af at være ufrivillig barnløs nogensinde slipper mig. Jeg fik at vide, at en meget tæt på mig er gravid, og jeg blev rigtig ked af det, helt ind i hjertet og misundelig, fordi hun havde kunnet normalt.

Sig mig lige en gang, hvad fanden er der lige galt med mig. Det kan jeg ikke tillade mig. Jeg er så sur på mig selv, ja og det er nok det jeg er mest ked. Jeg fik det at vide mens jeg var en i stor forsamling af mennesker, så jeg hiver min bedste veninde til siden og siger det. Hun giver et knus og siger, at det kan hun godt forstå kan være svært. Hun kan jo så godt mærke, at jeg er lidt trist. Så da jeg kommer hjem ligger der den sødeste sms fra hende. Hun er utrolig, den bedste veninde, man kan have.

Men det ændrer ikke på, hvor dårligt jeg har det med mig selv. Jeg kan bare ikke slet ikke holde mig selv ud lige nu.

du er nødt til at tilgive dig selv dette!! du har været SÅ meget igennem.... jeg synes ikke der er forkert eller underligt at du kan være misundelig... det er meget menneskeligt at være misundelig når det man ønsker sig aller mest i verden lykkedes for andre.... det ville ikke være så godt hvis du ikke selv lagde mærke til følelsen og vidste at du ikke ønskede at føle sådan... MEN det gør du!! og det er helt okay at føle sådan!!

Anmeld

8. september 2009

Pia

Din reaktion er så narturlig og efter min mening ikke noget og skamme sig over..
Jeg havde det selv på præcis samme måde, da vi var i behandling for og få vores første datter...
Jeg kunne slet ikke glæde mig på andres vegne og havde meget svært ved og sige tillykke..
selv da min egen søster kom og sagde hun var gravid ( de vidste ikke vi prøvede og havde problemer) ja selv da var jeg meget kort for hovdet da jeg sagde tillykke..
Hun "klagde" så også over at de havde måtte prøve i 8 måneder før det lykkedes..
Mit svar der til var meget hårdt og jeg svarede at der var jo de mennesker der skulle kæmpe meget længere..
Vi havde selv prøvet i 2 år der, men det vidste de jo ikke..
da de senere fik det hele afvide havde de meget forståelse for min reaktion..

Men det er skide svært og man får det så dårligt med sig selv hver gang man tænker de grimme tanker..
Men jeg tror samtidig det er vigtig at man gir sig selv lov til og tænke sådan...

Faktisk kunne jeg stadig tænke tankerne efter at vi havde fået Lærke,,,
Da min søster kom og fortalte hun ventede nummer 2 , ja der tænkte jeg det er sku snyd..
Og der sad jeg jo ellers med min dejlige Lærke.. Men jeg vidste jo desværre også at vi skulle kæmpe for og få nummer to..

NU har vi så to dejlige piger og jeg håber helt vildt at du også får dine drømme børn og meget snart endda søde..

Knus Pia.

Anmeld

8. september 2009

ønskebørn74

Majastina skriver:

Jeg ved precist hvordan du har det. Er lige så skamfuld når jeg har de tanker. Men min læge siger det er naturligt.. Kæmpe

Anmeld

8. september 2009

dorthemus

Majastina skriver:

Den følelse kender jeg godt  Da min veninde for snart  ni måneder siden kom og fortalte, at hun og kæresten, som hun havde kendt i mindre end et år, ventede barn...fik jeg fremtvunget et TILLYKKE. Hvorefter jeg TUDBRØLEDE da vi lagde på.
Jeg var selv meget skamfuld over de forræderiske følelser, som jeg jo ikke mente inderst inde, men jeg blev bare totalt overrumblet af nyheden som jeg slet ikke havde set komme og kunne slet ikke styre det.
Efter at have sundet sig ringede jeg op og fortalte hende det og hun forstod mig heldigvis...præcis som din veninde

Du skal ikke være så hård ved dig selv, for dine følelser er helt okay og du har heldigvis en dejlig veninde der synes det samme

Anmeld

8. september 2009

finkedinke

Der er ikke noget forkert i at du føler sådan. Du behøver ikke skamme dig, men jeg havde det lige sådan og jeg skammede mig også.
Dilemmaet hvor man gerne vil glæde sig på andres vegne og så at der sidder en lille trold inde i der bare æder alt glæde og erstatter det med misundelse.
Det er jo nok en konflikt mellem fornuft og følelse. Man ved jo godt at det er "grimme"  følelser men man kan jo ikke benægte at have dem. Jeg er overbevist om at det er normalt.

For mit vedkommende var det efter at have fået første barn at andet barn lod vente på sig og at jeg havde to ufrivillige aborter i undervejs. Jeg følte at der var noget helt elementært jeg ikke kunne. Jeg var utilstrækkelig og defekt. Når andre så kom og var gravide så jeg dem som en bedre udgave af menneske-racen end mig. Og hvem vil ikke være misundelig på det
Det der kurerede mig var at det lykkedes mig at få barn nr 2 og 3

Anmeld

8. september 2009

Pige2009

Majastina skriver:

Sikke en forfærdentlig følelse, du må sidde med, for naturligvis er du ked af det, og det er der jo ikke noget at sige til. Jeg havde det lige omvendt, for jeg har en veninde, der også kæmper r.... ud af bukserne for at så et lille frø i maven med behandlinger osv, og da jeg blev gravid, hvilket slet ikke var planlagt, da jeg var på P-piller, havde jeg bare så dårlig samvittighed over, at det kunne ske, når de nu har så svært ved det. Da hun fik det at vide, fik jeg et kæmpe kram og tillykke.

Inderst inde er jeg overbevist om, at hun følte som dig, hvilket jeg absolut ikke kan bebrejde hende. Så den følelse du sidder tilbage med er bare så naturlig og ikke noget at skamme sig over.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet, og jeg håber inderligt, det vil lykkes i nær fremtid.

Sender et stort

Anmeld

8. september 2009

oo

puha! jeg kan godt forstå hvad du mener, det ved du jo , og jeg er egentlig ikke så overrasket over, at den følelse kan fortsætte selv efter man er blevet gravid. jeg kan mærke, at jeg er blevet sådan et rigtig surt røvhul, så når jeg hører folk der siger "ja, vi kæmper virkelig, vi er på 8. måned i projekt baby", så tænker jeg "luk røven mand, otte måneder ingenting". det er sååååå grimt, for jeg akn sgu da godt huske da vi havde prøvet i 8. måneder og hvor ondt det også gjorde den gang.

det mest tåbelige jeg har oplevet i det her behandlingsfis er dog, at jeg pludselig føler, at jeg er slyngveninder med celine dion og halle berry osv, fordi de også har været i behandling for at få børn...mmmja...

Anmeld

9. september 2009

christina2412

du skal ikke have dårlig samvittighed, det er helt normalt.

jeg er også først lige blevet gravid efter 8 års kamp.
har en veninde der er blevet gravid nu, og når hun siger ej mund nu jeg kan klare en mere, tænker jeg bare ej hør dog dig selv kvinde, du sku skamme dig, og siger til hende, vær dog glad for det igen lykkedes efter 2 mdr.

forstår dine følelser så meget, og du skal ikke føle du er en dårlig veninde, man styre ikke selv sine følelser, og det lyder også til din veninde forstår dig.

christina 30+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.