Mellemnavne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

Jeamie-vb

Jo men de lange navne ser da cool nok ud - på papiret smile.. Og ikke ensbetydende med man skal bruge dem.. Det gør jeg heller ikke selv.. Bare tænk på vores dyrs stamtavle navne blink - dem kalder vi jo også hvad vi har lyst til.. Og ikke de 13bogstavers super noller kinesiske / arabiske navne.. 

Det er jo bare ren nostalgi smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Jeamie-vb

.. og forøvrigt,  Martha Florence le Blanc Frandsen-Hansen  

lyder sq da meget cool cheerful

Anmeld

9. juni 2012

k11923-vb

cheerful Hvorfor en masse navne, man ikke skal bruge til noget?

Selvfølgelig er der lidt nostalgi ved at bruge et bedsteforældrenavn, men de der 4-5-6-leddede navne, fordi hele familien skal tilgodeses, forstår jeg slet ikke. Det virker heldigvis som om, tendensen med at slå forældrenes efternavne sammen med en bindestreg er aftagende. Der har jeg godt nok hørt mange lange og mærkelige sammensætninger.

Min hund har også kun to navne smile  Måske plages nogle racer af samme tendens som med børnene? 

Anmeld

9. juni 2012

Janni-Martina-vb

Vores børn får både min mands og mit efternavn, ved ikke om det bliver med bindestreg eller ej, hvis vi kan få det som mellemnavn i stedet for bindestreg så vil jeg da foretrække det. Men min mand er englænder og de har traditioner med navne i deres familie, og det skal selvfølgelig videreføres hos børnene. Og jeg vil have samme efternavn som mine børn, så det var en nem beslutning for os.

Vores børn skal vide og føle at de har rødder i både England og Danmark, og det synes jeg også gerne et navn må udstråle, også hvis det betyder at navnene bliver lidt lange.

Så lange bliver ungernes navne:

Oliver xxxx xxxxxxxxxxx (-) xxxxxxxx

Alexander xxxx xxxxxxxxxxx (-) xxxxxxxx

William xxxxxx xxxxxxxxxxx (-) xxxxxxxx

Til sammenligning bliver mit når jeg bliver gift med min forlovede:

Janni Martina xxxxxxxxxxx xxxxxxxx

og det generer ikke mig :)

Anmeld

9. juni 2012

Titte-vb

k11923 SKREV:

cheerful Hvorfor en masse navne, man ikke skal bruge til noget?

Selvfølgelig er der lidt nostalgi ved at bruge et bedsteforældrenavn, men de der 4-5-6-leddede navne, fordi hele familien skal tilgodeses, forstår jeg slet ikke. Det virker heldigvis som om, tendensen med at slå forældrenes efternavne sammen med en bindestreg er aftagende. Der har jeg godt nok hørt mange lange og mærkelige sammensætninger.

Min hund har også kun to navne smile  Måske plages nogle racer af samme tendens som med børnene? 

Jeg kunne ikke være mere enig i den første linje. 

Jeg bruger aldrig mit mellemnavn, har aldrig gjort det og kommer ikke til det, ville egentlig gerne slette det, men det betød meget for min mor at jeg hed det, og jeg kan ikke få mig selv til at slette det, selv ikke her 5 år efter hun er død...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.