Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har for nylig læst et ellere anet sted, at alt alt for mange børn diagnostiseres fejlagtigt, 'blot' fordi de har svært ved at sidde stille, er urolige og kan have svært ved at koncentrere sig.
Faktisk fandt man ud af, at mange af de piger, og også drenge, der er født sidst på året, kan være senere udviklede og alligevel bliver de sendt i skole det år de fylder seks, hvor man faktisk bør vente til de er 7, fordi de ikke har koncentrationen på samme måde som de der er født tidligere på året.
Jeg arbejder i en daginstitution, og kan godt se det. Pt har vi et par drenge på en stue, der er født sidst i december, og selv om de fylder 6 i år, så overvejer vi at opfordre til at udsætte skolestarten, netop fordi de er usikre, ret sensitive overfor nye ting, opgaver etc.. Det er bedre for dem at have ro til at lære end at de kommer for tidligt afsted og får en dårlig start!
Ja det kan jeg godt forstå... de er jo næsten også et HELT halvt år yngre end de andre - og i den alder er et halvt år meget...
Jeg har svært ved at vurdere om mange fejlagtigt bliver diagnosticeret, eller om vi bare har fået en bedre og mere fokuseret behandling ?! Det gælder både børn og voksne. Med det du beskriver skal man selvfølgelig lige ha det for øje, men hvis en voksen tumler med de problemstillinger en hverdag kan give, så er det bestemt fedt at lidt medicin kan hjælpe.. Kan dog godt forstå Meesalith at hun ikke vil eksperimentere når der er en lille ny på vej...
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ok ??! Det virker simpelthen SÅ hurtigt ? Vildt
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128