Ammede I? Og hvor længe er ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2012

Hannah-vb

Jeg ammede første barn til 9 mdr. så stoppede mælken fordi jeg var gravid igen, ville ellers gerne have fortsat. 2. barn blev ammet til 4 mdr. Fortrød jeg stoppede, barnet tålte ikke så godt erstatning.
Ammer nu 3. barn som er 6 mdr. og har tænkt mig at fortsætte så længe som muligt. Tror det er vigtigt for barnets psykiske udvikling at have den tætte kontakt med sin mor under måltiderne, hvad enten det er bryst eller flaske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Tumle-vb

Jeg ammede min datter i 14 måneder, og jeg nød det. Vi stoppede, da hun rejste sig op midt i amningen og gik over til sin far og så tilbage igen til mig for at spise videre. Så var det ikke så vigtigt for hende længere, når hun ikke kunen fokusere på det, men skulle rende og lege imens. Og hun tog det rigtig pænt, at vi stoppede, så det var helt sikkert det rigtige tidspunkt.

Jeg tror dog, det er meget forskelligt, hvornår børn selv siger far og ikke har brug for det mere. Jeg havde aldrig troet, jeg skulle amme til ud over et år, men hvis vores næste barn gerne vil ammes ud over et år, bliver jeg ved igen. Det skal dog være fordi barnet får noget ud af det - og ikke kun moderen.

Jeg bryder mig heller ikke om at se store børn blive ammet. Min datter er snart tre og for mig virker det helt forkert, hvis hun skulle ammes endnu!  

Anmeld

31. maj 2012

arielblirup-vb

Først bliver jeg lige nødt til at rette Janni-Martina, som skrev at sundhedsstyrelsen anbefaler, at man ammer i 6 måneder. Det er ikke helt korrekt. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man ammer fuldt ud, til barnet er 6 måneder, og derefter delvist, til barnet er et år eller længere.

Selv ammede jeg mit første barn, til hun var 16 måneder. Så mistede hun interessen. Det synes jeg, er det mest naturlige, altså at blive ved, til barnet selv mister interessen, hvilket som regel vil ske, når barnet er mellem et og to år. Skulle de blive ved, til de er tre, ser jeg intet problem i det. Modermælk er fortsat sundt for barnet, men det er da klart, at det ikke er noget, man skal fortsætte med længere, end man selv synes det føles naturligt, og jeg vil da også mene, at det er lige rigeligt længe at blive ved, til barnet er seks år. Men det er nu nok også se færreste børn, som af sig selv vil bevare interessen så længe, så det er ikke noget, man skal være bekymret for, skulle ske for en selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.