Hvilke emner er I mest optaget af lige nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

Webredaktøren-vb

Som forældre gennemgår vi alle perioder, hvor vi bliver ekstremt optagede af de faser vores børn gennemgår.

Lige nu er jeg igen optaget af SFO/skolestart, men det føltes som var det i går, at jeg konstant tænkte på manglende nattesøvn og bekymringen over at overlade guldklumpen i vuggestue, da barslen sluttede.

Hvilke emner fylder mest hos jer lige nu?

Og hvilke områder, føler I at I har mest behov for inspiration og gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

jetkar-vb

Det der optager os mest ved den ældste på 9 år (2 kl.) er.

Pigefnider, de er 11 piger i klassen, så er de venninder så er de ikke, vi aftalte godt at lege i denne frikvarter, men nu har jeg en ny venninde.

Hvornår skal man blande sig, for de skal jo også lære at klare det selv.

Den yngste 7 år (1 kl.)

Hvorfor skal man have timer når det er sjovere at have frikvarter?

Lektier... hvorfor skal jeg lave dem, jeg har da været i skole?

Så er der når forældre vil sammenligne, ' ja mit barn har knækket læsekoden, hvad med dit'

Jeg ved ikke hvornår man knækker læsekoden, er det når man kan stave sig igennem et par ord uden hjælp eller når man kan læse fejlfrit.

Ja det er vist det der optager os mest lige nu.

Anmeld

3. maj 2012

Janni-Martina-vb

Den ældste 6 år er lige startet i SFO, og skal starte skole til sommer, så det optager mig meget hvordan han vil klare sig i skolen.

Med den mindste 11 mdr. Så er han lige startet i vuggestue, og selvom alle tilbagemeldinger lyder på han klarer sig helt fantastisk, så er det svært at give slip. Derudover virker han ekstremt tæt på at tage sine første skridt, så det går jeg lidt og venter på.

Derudover er jeg jo også gravid, og det at jeg skal føde en gang til august optager mig ekstremt meget. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er rædselslagen for at skulle føde igen. Jeg har haft 2 nemme og meget hurtige fødsler, og mange vil sikkert synes at jeg bestemt ikke skal klage, men jeg er nu stadig bange for at skulle føde igen. Og datoen kommer nærmere og nærmere, jeg går nok mest og venter på at frygten skal forsvinde af sig selv på en eller anden måde...

Det tror jeg var det...men det er vist også rigeligt for mig :)

Anmeld

3. maj 2012

Meesalith-vb

Børnehavestart, søskendejalousi og kejsersnit. Pt er det også amning og mælk i brysterne i graviditeten. Men det er nok fordi jeg er vågnet op i en sø, og skal skifte sengetøj og tshirt...

Anmeld

3. maj 2012

Cilottemor-vb

Hejsa

For mig er det lige nu, den sidste svære ventetid i graviditeten, som har interesseret mig mest. Jeg synes ikke der har været den store tilslutning af gravide i min terminsgruppe. Det kunne jeg godt savne lidt. Men jeg synes det er rigtig rart at folk herinde med erfaringer giver tips og råd :0)

Ellers har jeg et børnehavebarn, skolebørn i 3. og 6. klasse, og snart en nyfødt.  Jeg synes meget har interesse og følger gerne forum herinde.cheerful

Anmeld

4. maj 2012

Signe1704-vb

Min mindstes øreproblemer og hans savleri. Jeg skal op i et kommunalt tilbud der hedder motorikhuset på onsdag - de sagde i efteråret at hvis han stadig savlede ligeså meget om et halvt år skulle vi komme igen - det er noget med nogle slappe muskler i kinderne. Så det bliver ret spændende.

Ørene skal vi også op og have tjekket igen (han er ørebarn) - det er som om han ikke hører så godt. Jeg kan stå og kalde mens han løber forvirret rundt og ikke kan se mig (og jeg kalder så højt at mine andre unger sagtens havde kunnet høre mig). Virker virkelig som om han ikke kan høre mig. Desuden kæmper vi lidt med hans motorik som følge af hans øreproblemer (og det gjorde jeg også med storebroderen). Jeg ved at mange ørebørn er længere tid om at lære at cykle, holder sig fra løbehjul og lignende. Det kunne være dejligt hvis i kunne sætte fokus på dette.

Vores datter er en af de store i BH nu (pr. 1. maj) og det er da også ret spændende - hun synes bogstaver og tal er ret spændende, så det bruger vi en del krudt på.

Min ældste er jo teenager så det batter og har de deraf udløste teenageproblemer - det er nu meget skægt at være tilskuer til.

Anmeld

4. maj 2012

babytrunte-vb

Pt er det tænder, min datter har været ekstremt hysterisk i denne uge, tror der er en tand på vej. Men kan næsten ikke genkende det ellers normalt meget glade barn. Derudover er det mad, hvad kan/vil hun spise nu, hvor mange måltider er hun klar til at spise osv.

Pga hendes humør denne uge har hun ikke ville spise. måske er det varmen, måske noget andet. Det er meget interessant lige nu.

Anmeld

4. maj 2012

Jeamie-vb

Signe.. min søn er også ørebarn.. Synes ikke han var langsommere til det du nævner, dog bare mere forsigtig. Men om det vurderes som langsom eller forsigtig er nok en smags sag, ja smile. Men balance nerven er helt bestemt ude af fokus, så forståeligt nok. Til gengæld fræser han uhæmmet rundt nu. Han har dog ikke prøvet løbehjul og tvivler på han vil, med den forsigtighed der ligger ham naturligt for. Han gik første gang da han var 6 1/2 mdr gammel. Det èneste jeg har bidt mærke i er at de der 'vilde lege' som at vende på hovedet, blive kastet osv, det kunne han bare ikke ha`... Og stadig ikke vil.

Ellers ligger fokus jo på rigtig mange ting i min dagligdag. Primært er det nok at lære mig selv at være lidt mere ligeglad smile... Mht min søn er det de daglige skænderier og konflikter. I skrivende stund og i de øjeblikke vi konfronteres er det jo så tydeligt hvorfor vi har de kampe. Han er et spejlbillede af mig eget temperament. Og præcis den del slås jeg jo selv med, og irriteres når jeg møder den i en vilje der er lige så stærk... Det er skide skægt set i et psykologisk perspektiv men nøj manner det trækker tænder i øjeblikket. 

Anmeld

4. maj 2012

Signe1704-vb

Jeamie, jeg ved fra en ergoterapeut at det er meget typisk for ørebørn at være senere til en del ting motorisk. Dog er det typisk ikke sådan noget som at gå og kravle, men præcis som du beskriver at blive vendt på hovedet og lignende. Desuden kan sådan noget som at gynge også være et problem. Så der er altså en ubalance i deres balance....

Begge mine drenge har også været (og er) meget forsigtige og det tror jeg skyldes at de ikke helt føler at de har kontrol over det. Min store dreng var 8 år før han kravlede op i et træ! Han kravlede heller aldrig op på ting da han var lille - det fik han kusinen til wink

Nu skal jeg have den lille tjekket igen på onsdag - det bliver rigtig spændende.

Vi har i øvrigt fået besked på at udfordre ham med de ting han ikke vil - han må selvfølgelig ikke blive bange, men vi skal gå lige til grænsen. Og vi skal gøre det dagligt.

Anmeld

4. maj 2012

Jeamie-vb

Signe1704 SKREV:

Jeamie, jeg ved fra en ergoterapeut at det er meget typisk for ørebørn at være senere til en del ting motorisk. Dog er det typisk ikke sådan noget som at gå og kravle, men præcis som du beskriver at blive vendt på hovedet og lignende. Desuden kan sådan noget som at gynge også være et problem. Så der er altså en ubalance i deres balance....

Begge mine drenge har også været (og er) meget forsigtige og det tror jeg skyldes at de ikke helt føler at de har kontrol over det. Min store dreng var 8 år før han kravlede op i et træ! Han kravlede heller aldrig op på ting da han var lille - det fik han kusinen til wink

Nu skal jeg have den lille tjekket igen på onsdag - det bliver rigtig spændende.

Vi har i øvrigt fået besked på at udfordre ham med de ting han ikke vil - han må selvfølgelig ikke blive bange, men vi skal gå lige til grænsen. Og vi skal gøre det dagligt.

Jamen det lyder som skrevet til en bog, med vores unger så smile. Har bare ikke tænkt videre over det. Men nu tænker jeg da om jeg bør ha gjort /gøre mere ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.