negativ på min krop!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2012

Janni-Martina-vb

Med min graviditet med Alexander sad jeg også og græd ved jm, og tiggede om at blive sat i gang før termin (ikke kejsersnit, bare sat i gang) fordi jeg var så besværet til sidst. Jeg havde ufatteligt meget vand i kroppen, og røg ind og ud af sygehus hver anden dag, fordi jeg viste alle tegn på svangerskabsforgiftning, men jeg havde det heldigvis ikke.

Men jeg fik at vide at man ikke satte folk igang før termin pga af fare for babys helbred, men blev lovet at jeg ville blive sat i gang på terminsdagen eller dagen efter. Endte så med at føde en uge før helt normalt.

Men går ud fra der ikke er sådanne risici ved kejsersnit før termin eller???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Signe1704-vb

Puhaa så er der pludselig lang tid til juli måned..... Og nu kommer varmen også - ved jeg alt om med tre sommerbørn. Håber for dig at resten af graviditeten bliver lidt bedre. Kan du ikke lave noget håndarbjde (som ikke er kager)? Noget du kan sidde stille og roligt og lave?

Eller få læst nogle bøger?

Jeg ved det er skidesvært - blev selv lagt ned med vores datter grundet svangerskabsforgiftning - måtte ikke engang hente et glas vand selv w00t Det er bare så kedeligt og man vil så gerne alt muligt. 

Hvad med at invitere veninder på kaffe-hygge (og sæt dem til at lave kaffen)?

Anmeld

3. maj 2012

Jeamie-vb

Hvordan går det med dig ? cheerful

Anmeld

7. maj 2012

Meesalith-vb

Så fik jeg overskud til at få skrevet herinde. Synes det er træls, at jeg ikke kan lave linjeskift fra mobilen, og har ikke haft ro til at tænde computeren...

Kejsersnit før tid er noget jeg har set på Viborg sygehus' hjemmeside. De skriver at det er 7-10 dage før tid, for at undgå man går i fødsel selv. Jeg ved så ikke om de vurderer ud fra den enkelte og ud fra vigtigheden af, at man ikke må gå i fødsel, eller om de bare skærer alle over en kam.

Arbejde har ejg masser af. Skal skrive 25 siders eksamensopgave til d. 6. juni, plus får en ugeopgave d. 7 juni, så kan bare sætte mig og læse og skrive. Det kniber bare med motivationen, plus jeg har en masse andre tanker om baby og graviditet, der er svær at slippe. Kender desuden mig selv godt nok til at jeg ikke vil kunne nyde en god bog før jeg enten er færdig med opgaven eller har accepteret at den ikke bliver lavet. Og der er jeg ikke endnu.

Lige pt har jeg det af h til, men tror det er min egen skyld. Min søn havde fødselsdag i går, så vi skulle da lave noget, som han gerne ville. Valget faldt på bowling o-mur Så mor her skulle da lige vise at jeg jo godt kunne bowle. Første gang jeg sender kuglen af sted, så giver det det største jag i bækken og underliv, at jeg ikke kunne lade være med at bande og svovle. Heldigvis væltede alle keglerne, så kunne sætte mig ned og slappe af tongue Resten af tiden gik jeg stille hen og kastede kuglen, hvilket også kunne ses på mit resultat. For det er jo helt klart mit bækkens skyld at kuglen blev ved med at ryge i renden whistling

I morgen skal jeg til andet jordemoderbesøg, så der håber jeg på at få noget mere at vide om lillepigen :-)

Anmeld

7. maj 2012

Jeamie-vb

Hvad er det for tanker der kører rundt ? Omkring baby og graviditet !? Er der andet ud over kejsersnittet ?

Det lyder slet ikke rart. Måske hjælper det at tænke at, på samme tid næste år, går der en lille pige rundt med små buttede ben smile

Anmeld

7. maj 2012

Meesalith-vb

Nej, men jeg har en tendens til at bekymre mig for meget... Amningen fylder f.eks. en hel del, fordi jeg ikke kunne sidst. Så vil gøre alt for at kunne denne gang... Derudover er der de normale bekymringer om søskendejalousi, hvordan Chr tager det og om jeg kan klare rollen som mor til to... Af de lidt mindre tunge emner er der navne, da vi har droppet det navn hun har haft den sidste måned. Det viste sig at alle kvinder på min fars side hedder det, og det vil skabe splid, hvis min mor vidste vi 'opkalder' hende efter min farmor. Plus det vil sende et forkert billede til min far, da vi bare ikke er tæt knyttede...

Anmeld

7. maj 2012

Meesalith-vb

Ja, enten en lille pige, eller en kønsforvirret dreng i kjole med pigenavn ;-) hvis vi noglesinde får besluttet os. Lige pt overvejer jeg at få godkendt Lillepigen som navn :-P

Anmeld

7. maj 2012

Jeamie-vb

Prøv at stav det på en fancy måde så får du sq nok lov cheerful.. Hvad er den Franske udgave af 'lillepigen?? hmmwink

Anmeld

9. maj 2012

Meesalith-vb

petite fille...? Synes ikke det klinger

Så hellere på Hollansk, så det macher mit efternavn: Klein Meisje

Mon man kan få godkendt navnet Meisje...?

Anmeld

11. maj 2012

Jeamie-vb

JA!!!! Det er sq da sødt faktisk... Tænker da ikke det er noget problem - vi er så godt blandet af alle antionaliteter så hvorfor skulle staten gå ind og blande sig i dèn stavemåde ? 

Det Franske er sq lidt hmmmm små vulgært egentlig laughing

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.