Jeg synes vi er rimeligt gode på det område.
Gemalen eller jeg kan sagtens finde på lige at smutte forbi til en kop kaffe ved en ven eller et vennepar. Med eller uden børn. Vi behøver ikke altid følges.
Manden kan fx finde på lige at tage på besøg med ungerne, mens jeg bliver hjemme og svinger støvsugeren, laver mad eller lektier mm.
Min egen veninde kigger lige forbi ca 1 gang om ugen. På vej hjem fra dagpleje omkring kl 15, svinger hun vej af mig, ungerne leger mens vi sladrer og omkring kl 16 kører hun hjem igen, for så kan hun lige handle lidt ind på hjemvejen, og de kan stadig spisetil normal tid.
Stort set hver lørdag eller søndag spiser vi med et vennepar - på skift hos hinanden. Vi skal jo alligevel spise, og det kan vi lige så godt gøre sammen. Ikke noget med fornemme og tidskrævende retter. Bare ganske alm husmandskost og gryder på bordet. Det er samme princip i mødregruppen.
Vi spiser med mødregruppen om onsdagen på skift hos hinanden. Der er vi 5 familier samlet.
Derudover lusker jeg jævnligt afsted med en veninde eller min mor - med eller uden unger - til div tam tam, dagligdagsindkøb osv. Kan jo lige så godt få dækket noget af mit sociale behov, mens jeg foretager mig det praktiske. Det er hyggeligt at handle ind sammen og man får lidt ny inspiration indkøbene, gode tilbud osv.
Denne her uge, synes jeg godt kan være lidt presset (personalefest igår, ud til svigermor mandag, mødregruppe onsdag, familiefest torsdag, og 40 års fødselsdag lørdag + det løse) men så sætter jeg bare endnu mere pris på når vi bare er os selv.
Anmeld