Signe1704 SKREV:
Frede SKREV:
Når jeg hører om alle, der har været sammen med den ene og den anden i weekender og til hverdag om aftenen, tænker jeg tit på, hvor de får tiden fra. Jeg klager tit over den manglende vennekreds, omvendt har jeg heller ikke tid til at være sammen med ret mange. Hverdagene er fyldt op med arbejde og ungernes fritidsinteresser og lektier, mens weekenderne hos os bliver brugt til at de praktiske gøremål, vi ikke når i hverdagen.
Det er præcis sådan vi også har det, men omvendt kan jeg blive rigtig misundelig på dem der ser en masse. Flere af vores venner har efterhånden også børn og vores unger synes jo også det er rigtig hyggeligt når vi får gæster med børn.
Så vi må vist have smidt nogle invitationer ud.....
Det er så præcis det jeg ikke kan forstå. Vi går også på arbejde og børnene har fritidsinteresser, men vi har da ofte besøg i weekenden og besøger andre. Hvad er det I skal, som tager hele weekenden? Tag det endelig ikke som en fornærmelse, men jeg forstår det ikke.
Jeg bruger måske 2-3 timer (max) på rengøring i weekenden. Måske yderligere en time på at købe ind. Og det er så det. Det levner ret meget tid til at se venner.
Jeg ville faktisk synes det var lidt mærkeligt hvis mine venner ikke havde tid til mig, fordi de skulle støvsuge... Vi kommer ofte forbi til en kop kaffe eller til frokost uden det er planlagt i forvejen. Så spiser vi bare rugbrød og spegepølse og bliver et par timer. Eller folk kommer her og så må de tage huset og forplejningen som den er.
Vi bruger ret mange anledninger til at invitere folk - valgaften, 'vi griller alligevel så kom bare over', lørdag aften hvor vi har et par ekstra bøffer og kartofler, juleklip, påskefrokost. Jeg har endnu ikke hørt folk brokke sig over middagen (måske har de tænkt deres når de er kommet hjem :-) ) men vi får set en masse folk. Det kan være vores egne 'gamle' venner, kollegaer, børnenes venner og deres forældre, naboer eller en blanding af det hele.
Hvis man gerne vil have folk hos sig, skal man da bare invitere dem, så kommer de nok
Anmeld