Jeg er a-menneske om en hals! Jeg kan bare ikke sove længe.
Allerede ved 20-tiden, når jeg sætter mig foran tv'et, går der et splitsekund, inden jeg sidder og nikker og sover. Til gengæld står jeg også meget tidligt op. Jeg sætter gerne uret ved 5-tiden i hverdagen, hvor jeg så får en masse arbejde fra hånden, inden jeg skal afsted. Jeg kan godt lide at sidde i fuldstændig ro og få arbejdet overstået, og så til gengæld slippe for det om eftermiddagen og aftenen. Om eftermiddagen kan jeg så tage til alle de mange hundredetusinde fritidsinteresser, mine børn går til, og om aftenen kan jeg... komme tidligt i seng
Min mand er så vild med at arbejde, at han også må afsted om aftenen, og det passer mig udmærket. Han er totalt b-menneske, og i en alder af 45, ligger han stadig og sover som en teenager i weekenden til langt op af dagen. Selv kan jeg ikke sove længe i weekenden. Jeg sover til kl. max. 7, så må jeg op.
Da jeg var ung, kunne jeg indstille mig på begge dele - sent op sent i seng og omvendt, men med alderen har a-menneske-genet simpelt hen bare overtaget.
Anmeld