NAN brikker Vs pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

als-vb

anbefalingerne i dag er at begynde ske mad allerede fra 4 måneder, så måske i stedet for at vænne baby til flaske at du bare skal begynde at introducere skemad som supplement til brystet.

Din sundhedsplejerske har en bog med nemme opskrifter. Grøden skal bare være meegt tynd til at starte på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

maiken77-vb

Dejligt at høre, at der også er andre der har mærket forskel på brik og pulver. Men jeg har heldigvis fået hende til at tage flasken nu, nemt går det ikke, men uden skrig og skælden ud nu - ja, hun kunne ligefrem se ud som om hun nyder den. Jeg har tilsat en smule sukker - ja fy, det må man sikker heller ikke, men tænker, at det kun bliver en kort periode, og så trapper jeg hende langsomt ned - bare hun bliver mæt!

Og ja, så skal vi også snart igang med skemaden også, men nu må vi hellere tage lidt ad gangen.

Man kan da blive så frustreret, når man ikke kan mætte sit barn længere...wassat Så det var dejligt det lykkedes. Hun får i øvrigt flasken på hendes svævegynge med ryggen til mig, så hun ikke ser den 'ægte vare' - mon ikke hun med tiden kan tage den uden at skulle gyngeswink

Anmeld

19. februar 2012

Polyp-vb

jeg ville jo være ganske gammeldags og sige, at der ikke skal leges med/under maden her...og at der ikke skal tilsættes sukker. Enten er man sulten eller også er man ikke - hvis man ellers er sund og rask og alderssvarende

Der skal en anden sugeteknik til flasken - der for kan det tage noget tid at vænne sig til, men nu hun har fanget den og fundet ud af at den også er lig mæthed, så er al staffagen unødig underholdning

Anmeld

24. februar 2012

maiken77-vb

Ja måske, men når nu sutteteknikken ikke fejler noget, hun har jo vist flere gange, at hun kan tage en flaske. Det er helt tydelig smagen hun vrænger ansigt ad. Og så længe det kun er en kort periode der bruges en smule ekstra sukker, så kan det vel ikke skade. Har hørt at man også finder på at gøre det på hospitalet, hvis mor af en eller anden grund pludselig må stoppe amning, og baby ikke vil tage flaske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.