NAN brikker Vs pulver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.242 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

maiken77-vb

Hej.

Min datter på snart 4 mdr har indtil videre klaret sig fint kun på brystmælk - men nu er der ikke så meget mælk til hende længere, hvilket også betyder at hun hænger i brystet konstant. Der går sjældent mere end en time mellem amningerne. Der er jo ikke så meget mælk, og derfor bliver hun hurtigt sulten igen.

Om natten sover hun flot, ca 6 timer i træk og så igen 2-3 timer. Så hun virker umiddelbart til, at hun får nok mad, hun er bare tit utilfreds når hun slipper brystet, hun vil gerne lige ha' lidt mere. Derfor er jeg begyndt at tilbyde hende flaske som opfølgning på amningen. Men kun hvis mælken kommer fra brik tager hun imod. Hvis flasken er lavet af pulver, spytter hun samtlige dråber ud, vrænger ansigt og ligner én der har fået gift i munden. Hun ligger og bider i flaskesutten, men spiser intet af det. Kan der virkelig være så stor forskel på brik og pulver???? For det kan da hurtigt blive dyrt i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Her har vi mærket forskel på brik og pulver.. Men det var med hård mave. Ingen problemer med brikkerne, men straks vi gik over til pulver så fik Alma hård mave..

Anmeld

16. februar 2012

maiken77-vb

Mærkeligt der er sådan en forskel - det skulle jo være de samme indholsstoffer?

Anmeld

16. februar 2012

Englemor81-vb

Den dyre Nan med pulver (kan ikke lige huske hvad den hedder) er til dem der døjer med en del hård mave... Det fortalte sundhedsplejersken os sidst, da jeg gerne vile vide hvad forskellen var på priserne ;-)

Anmeld

16. februar 2012

Meesalith-vb

Overvej måske at skifte til Arla babymælk. De er billigere, men kan dog alligevel ikke helt svare sig i forhold til prisen på pulver.

Her havde vi en altædende unge, som er mega kræsen nu med almindelig mad :-S

Anmeld

16. februar 2012

Englemor81-vb

Vi var nød til at skifte til suttehætte nummer to, da Nichlas kun var knap en månede og ikke gad spise fra flaske ordentligt... Han gad ikke 'arbejde for føden' som det hedder...

Han er nu knap 4 måneder gammel og er oppe på hætte nr. 3 ;-)  og spiser omkring 210-270ml pr måltid, så nu kan vi snart begynde med skemad og om en lille uges tid, når vores sundhedsplejerske kommer igen :-)

Anmeld

16. februar 2012

Polyp-vb

Når hun er fire måneder - hvorfor så modermælkserstatning og ikke bare (tynd) vælling? Må man ikke det mere - det måtte man for 14 år siden ... og det er laaaaaaaaaaaaaaaaaangt billigere ;-()

Anmeld

16. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Enig med Polyp....hvorfor ikke tynd vælling når hun er 4 måneder.....

Begge mine drenge fik vælling og risgrød da de var 4 måneder gamle da de overhovedet ikke ble mæt af mælk....det mætter også noget mere end mælk....

Anmeld

16. februar 2012

Spunk-vb

Anbefalingerne for vælling er vist blevet ændret til 6 måneder - men de vil jo også gerne have at man ammer fuldtids i de 6 første måneder. Da spunken alligevel var på flasken syntes vi lige så godt at hun kunne få noget mere, da hun lod til at have behov for det, så vi begyndte så småt med grød og grøntsagsmos da hun var blevet 4 måneder.

Anmeld

17. februar 2012

babytrunte-vb

De Kloge anbefaler at hvis en på 4 mdr skal begynde på andet end mælk, er det i starten kun for at smage... Men snak med din Sp om det, for de er som regel gode til at finde en mulig løsning (i hvert fald min erfaring)

Har godt hørt om det før, at der er forskel på brikker og pulver. Jeg synes også at mærke en forskel (min datter på 4 mdr har været flaskebarn siden hun var 10 dage). Men det er 'heldigvis' til fordel for pulveret. Hun kan dog godt klare sig med en brik, hvis vi er nogen steder.

Men mærkeligt er det, for det burde jo være det samme. Ville egentlig bare sige du ikke er den eneste med den opfattelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.