Hvad skal jeres børn være til fastelavn og syr I selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Webredaktøren-vb

For få måneder siden mente børnene, at de skulle være Harry Potter og en Ninja Turtle til fastelavn... men nu har de så begge sadlet om. Min knægt vil være soldat og datteren læge... så det går jo hånd i hånd.

Hvad skal jeres børn være i år? Og syr I selv kostumerne?

Hvis I mangler inspiration, så er der hjælp at hente her:

KLAR TIL FASTELAVN

FASTELAVNSKOSTUMER PÅ UNDER EN TIME

Nedenfor er mine unger sidste år o-nar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har lånt et supermandskostume til adam.

Alma skal være hjemmelavet pippi langstrømpe. Mangler bare at sy lapperne på forklæde og t-shirt. Det var mø' nemmere at farve strømpebukser 2 farvede end jeg lige troede...

Parykken er dog købt i BR.

Anmeld

8. februar 2012

kongster-vb

Min knægt skal være Harry Potter. Vi har den flotteste kappe, med Gryffindor-mærke og alt, som min far engang har købt i en kostumebutik.

Så har jeg købt hvid polotrøje, en kost og et slips. Har fundet en tryllestav og fik idag min søde optiker til at omforme et par gamle solbriller til helt rigtige Harry-agtige briller.

Mangler blot at sy noget gult kantebånd på slipset i striber og male ungens hår sort med vandfarve og smøre lidt gele i det - så er han klar :-)

Datteren er 11 og ved ikke om hun skal til fastelavn og hvornår det i give fald er og virker heller ikke ret interesseret i at finde ud af det. Det varer nok til aftenen før hun skal afsted og pludselig skal bruge et kostume på 3 minutter.... Hun siger hun vil være præst, så det må vi se om vi kan lave

Anmeld

8. februar 2012

Polyp-vb

åhhh...det bal er heldigvis forbi, men vi har da været ude i både hjemmegjort og købeting, da han blev lidt ældre

temaerne har været:

livgarde (hjemmelavet)

Harry Potter

Ham købmanden i grønt tøj fra Simpsons

Søofficer i hvid galla

Diverse rollespilsfigurer (hvor vi alligevel har multomeget udstyr)

Supermand

Kok

Anmeld

8. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Den mindste skal være tigerdyr, arvet fra den store...

Den store skal være et skelet....

Og nej det er ikke hjemmelavet men købt....jeg aner ikke hvordan jeg skal lave sådan noget selv wassat

Anmeld

9. februar 2012

als-vb

Sidste år var tøsen klokkeblomst. (købt)

i år skal hun være spiderman, var ude og købe kostumet i gårt, gider virkelig ikke selv gå i gang når jeg kan købe det til 150,-. Hune r helt besat af spiderman for tiden....ved ikke lige hvad der sker der og det skulle vær spiderman og ikke spiderwoman!!! og hvorfor skulle hun ikke have hendes vilje?

Anmeld

9. februar 2012

Webredaktøren-vb

Vis billeder, vis billeder o-klapperio-klapperi

Anmeld

9. februar 2012

als-vb

håber på jeg kan fange et af hende i morgen når hun skal have det på. Hun gider ikke have taget billeder. Hun vil gerne se billeder og gerne af sig selv men vil ikke have dem taget blink

Anmeld

9. februar 2012

Meesalith-vb

Her har vi købt, men tror helt klart jeg laver til næste år, hvis ikke det kan genbruges. Han skal være pirat fra Pirates of the caribbean. Ville helst have han skulle være Jake fra ønskeøens pirater, men det må være en ultralækker og meget ung Johnny Depp i stedet :-) Måtte bløde 300kr i toys :-O

Sidste år var vi sent ude, så der købte vi et træningsæt i rød og hvid, så han skulle være landsholdsspiller. Det kan vi så bruge til gymnastik og til hverdag nu. Året før var han i et købt løvekostume.

Selv var jeg sidste år en hippie, og skal helt klart klædes ud igen i år. Har bare ingen ideer, ud over gravid dame, men det er jo 'kostumet' jeg bruger til hverdag.

Anmeld

9. februar 2012

Spunk-vb

Gider ikke at sy selv - selvfølgelig fordi jeg er ultradårlig til det wink

Men vil da bestemt ikke udelukke at det bliver noget hjemmegjort engang, hvis det er noget med papmaché, balloner eller andet.

I år skal spunken være Peter Plys. Stødte på kostumet i Genbrugsen til 25 kr. Det er str. 3 år og det er perfekt for hun går i naturinstitution hvor fastelavn holdes udenfor, så det skal udenpå flyverdragten.

Købte også en 'tryllestav' og et par vinger for 25 kr. og regner med at det kan parres med et tylskørt hun havde i forvejen. Så er der også noget til hvis vi selv skal noget, eller til næste år - og begge dele kan jo bruges til udklædning bagefter - det er nu nemlig begyndt at synes om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.