Ferietur til Sverige - forslag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2012

Jeamie-vb

Da jeg var i kontakt med en elg var det under helt andre forhold og midt i deres brunstperiode. Så var det bare med at tage benene på nakken w00t. Vi sov i folkedytten og kunne høre både ulve og elge, se rensdyrene på et plateau ovenover os når vi stod op om morgenen. Helt oppe nord på hvor vandet smagte af ren is og luften var så fantastisk at man ville ønske man kunne putte dem i dåser og tage med hjem... 

Men det er ikke ligefrem en børnevenlig tur. Eller er det ? Hmm det er vel bare et spørgsmål om forholdsregler og betænksomhed ?! 

Har nogle af jer hørt en ulv hyle tæt på ? Det er uden tvivl den mest skræmmende lyd - men samtidig så vanvittig fascinerende... Et tydeligt instinkt fortæller at hèr har vi da vidst været nederst i fødekæden en gang ..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Webredaktøren-vb

Jeamie SKREV:

Har nogle af jer hørt en ulv hyle tæt på ? Det er uden tvivl den mest skræmmende lyd - men samtidig så vanvittig fascinerende... Et tydeligt instinkt fortæller at hèr har vi da vidst været nederst i fødekæden en gang ..... 

Nej ikke en ulv, men når jeg besøger min familie i USA, så skal der også tages lidt forholdsregler... på deres store grund kan man støde ind i både bjørne og sjakaler w00t Så der får mine børn ikke lov at lege uden opsyn wink

Anmeld

24. januar 2012

Hobitten-vb

Stockholm skulle for øvrigt være en meget børnevenlig by. Barnevogn/klapvogn og den der kører den, kommer gratis med offentlige transportmidler, og cafeer og restauranter er mindet på at tage i mod børnefamilier.

Anmeld

24. maj 2012

Hobitten-vb

Jeamie SKREV:

He, sjovt nok lå der i min mail indbakke, her til morgen, en mail fra 'Feline Club' hvor alle de steder i foreslog, og mere til, var nævnt og vist med billeder, priser, datoer osv smile.... 

Men vil rigtig gerne ha meldinger og foto`s alligevel smile de er nok lidt mere sandfærdige tænker jeg.. Men godt ser det ud smile

Så er vi lige kommet hjem fra Sverige. Vi har kun set en meget lille del af de utallige spændende steder Sverige rummer.

Vi var i Stockholm over to dage. En by som i sig selv byder på rigtig meget. Vi var på Skansen, som kan anbefales. Der er lidt dyrepark, lidt forlystelser og så noget gammel by.

Ellers var vi i Uppsala flere dage, hvor vi så domkirken, og besøgte parker og legepladser.

Astrid Lindgrens verden er klart et besøg værd. Vi valgte med overnatning og morgenmad, så vi havde to dage i parken. En dag havde været for lidt.

Havde vi haft mere tid, havde vi nok taget til nogen af de byer astrid lindgren har med i sine bøger. Vi havde nok også besøgt Brios lekoseum, elgsafari i Virum elgpark, kalmar slot, som har masser af børneprogram, ladbilslandet på øland osv....

Anmeld

25. maj 2012

Jeamie-vb

Ååååh jeg kan godt se der er til et par års oplevelser smile. I var da også heldige med vejret ? Eller var det anderledes dèr ?

Anmeld

31. august 2012

Willysmor-vb

Hvis nogen vil have andre forslag ang ture til Sverige så sig endelig til...

Er selv svensker....

Anmeld

31. august 2012

Jeamie-vb

Jamen kom endelig med dem smile.. At besøge Sverige behøver heldigvis ikke kun være en sommerbegivenhed smile

Anmeld

31. august 2012

Willysmor-vb

så er jeg lige nød til at høre hvad der intresserer jer...

så er det nemmere at finde de gode steder..

Sverige er et stort land...

med mange ting..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.