Jubilæum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. januar 2012

Pia S-vb

Er jeg virkelig den eneste som har tilbragt rigtig meget tid foran tv her i weekenden? Jeg har i den grad set kjoler og alt mulig andet fra jubilæumsfesten.

I går tog sønnen og jeg til Amalienborg Slotsplads og var der kl. 10. Vi fik vinket til Dronningen i Krone 1, da hun kom tilbage fra statsråd og så fik vi vinket til et hav af andre kongelige. Vi fik set og hørt vagtskiftet og vi stod i næsten forreste række, da de alle kom ud på balkonen. Det var en sjov og hyggelig oplevelse og vi talte om følelsen af at være med til at skrive historie. Sønnen havde en rigtig god oplevelse og vi fik lige listet en masse historie ind.

Jeg ved godt, at der er en del, som mener, at monarkiet er dødt og forældet men på trods af det, har kongehuset og i særdeleshed Dronningen aldrig været så populært som nu. Var jeg virkelig den eneste VB'er som stod og frøs på slotspladsen og som slugte jubilæumsfesten råt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2012

als-vb

Jeg er også for monarkiet (sammen med 85% af den danske befolkning :) ) Men jeg har ikke set så meget af jubilæet denne weekend. Men kunne jeg godt have fundet på.

Anmeld

16. januar 2012

Webredaktøren-vb

Ville gerne have haft børnene med inde at vinke, men havde desværre andre planer i går på det tidspunkt.

Min datter har dog flere gange spurgt, om vi kunne komme ind og vinke, så nu må det blive på fødselsdagen istedet o-flag

Min datter drømmer jo som mange andre piger om at blive prinsesse en dag, så jeg regner med, at vi skal ind og se udstillingen af dronningens kjoler wink

Anmeld

16. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Jeg er også for kongehuset....synes de gør en fantastisk reklame for vores lille land.....og jeg følger også med i hvad de går og laver og hvad der ellers sker....

MEN jeg synes det er vildt irriterende at hele 2 kanalers tv program skal ødelægges i en HEL weekend....jeg synes de kunne have lavet et program hvor der blev vist nogen af alle højdepunkterne istedet for at ødelægge en hel weekends tv wink

Jeg elsker at se de store kjoler når der sker noget i kongehuset uanset om det er jubilæumsfest eller bryllup.....

Så nej jeg har ikke været på Amalienborg slotsplads og vinke, nu bor jeg så også i Kolding sååååå......og nej jeg har ikke siddet foran skærmen hele weekenden for at se jubilæum wink

Så dog lige den halvetime hvor de kom til gallafest på Christiansborg i aftes, kun for at se kjolerne....

Anmeld

16. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Jeg er også for kongehuset....synes de gør en fantastisk reklame for vores lille land.....og jeg følger også med i hvad de går og laver og hvad der ellers sker....

MEN jeg synes det er vildt irriterende at hele 2 kanalers tv program skal ødelægges i en HEL weekend....jeg synes de kunne have lavet et program hvor der blev vist nogen af alle højdepunkterne istedet for at ødelægge en hel weekends tv wink

Jeg elsker at se de store kjoler når der sker noget i kongehuset uanset om det er jubilæumsfest eller bryllup.....

Så nej jeg har ikke været på Amalienborg slotsplads og vinke, nu bor jeg så også i Kolding sååååå......og nej jeg har ikke siddet foran skærmen hele weekenden for at se jubilæum wink

Så dog lige den halvetime hvor de kom til gallafest på Christiansborg i aftes, kun for at se kjolerne....

Anmeld

16. januar 2012

Signe1704-vb

Jeg er meget enig med Heidi - lige bortset fra at jeg er fuldstændig ligeglad med deres kjoler.

Kongehuset må for min skyld meget gerne eksistere og jeg følger da også lidt med i sladderblade osv, men jeg gider altså ikke sidde og se på dem i tv.

Jeg har også en datter i prinsessealderen og vi må vist også ind og vinke engang, men jeg kommer afgjort ikke til at sidde og dyrke det og se dåb, bryllup og alt det andet (eftermin mening) bras de sender og som jeg synes en del mødre dyrker med deres døtre ( for bagefter at fortælle at de ikke kan forstå hvor deres døtre har interessen fra blink  ) - undskyld sidste sætning gik vist mest på en bekendt wink

Anmeld

16. januar 2012

babytrunte-vb

Jeg elsker det, og brugte lørdagen i selskab med min mor og mine søstre. Min datter på 3 mdr var selvfølgelig med, men sov det meste af tiden.

Jeg har altid fulgt med i kongehuset laver, sammen med min familie. Men jeg er da ikke spor i tvivl om at det er pga min mor... og tror da også min egen datter vil blive påvirket af det.

En dag vil vi også stå inde på Amalienborg og vinke, og vi vil sikkert gøre det flere gange. Synes bare lige i går at hun var for lille til at få noget ud af det. Så det venter til hun bliver lidt større.

Anmeld

16. januar 2012

kongster-vb

Jeg er i den grad imod kongehuset - dog kan jeg godt se at det er lidt synd at nedlægge verdens ældste monarki, men jeg så det meget meget gerne lavet om. Fx så vi kun skulle forsørge regentpar og kronprins. Resten af familien burde kunne klare sig selv. Og så burde der være meget mere styr på hvilke gaver etc de modtager fra private firmaer (fx Lego som stiller privatfly til rådighed) og hvad de yder som gengæld til disse virksomheder. Så nej - jeg har ikke set 2 minutter af jubilæumsfest. Men jeg har nok brugt et par timer på at brokke mig over kongehuset :-)

Anmeld

16. januar 2012

MetteNB-vb

Jeg er klart for kongehuset. Har dog ikke nået at se ret meget af festligheden i weekenden, da der har været fyldt op med alt muligt andet - desværre. Ellers ville jeg meget gerne have kigget på kjoler.

Der er store omkostninger ved kongehuset, men jeg vurderer også, at det giver os en stor gevninst at have og at det kan betale sig for danske virksomheder, at bruge kongehuset i reklameøjemed m.m.

Er spændt på, hvornår vi skal have en konge på tronen. Er der nogen af jer, der har et bud på, hvor længe i vurderer dronningen bliver 'siddende'?

Anmeld

16. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg ville rigtig gerne have set det.

Men Alma skulle have total udrensning af tarmene, så potten har stået foran tv'et med pippi langstrømpe kørende på repeat siden fredag middag.

Nøj hvor jeg nyder hun sover middagslur, og tv'et er slukket.. er helt ør i hovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.