Får i passet jeres sengetider ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. januar 2012

Jeamie-vb

Jeg forsøger HVER dag...

Hver morgen når sønnen vågner, manden sendt afsted og jeg desperat kæmper for at få hjernen i gear lover jeg mig selv at i aften bliver det.. At komme i seng senest 22 Så jeg kan vågne frisk og klar til en hel dag uden vat i hjernen hvor den vigtigste samtale er med èn selv, og går ud på hvorvidt det er helt ok at tage en lur på sofaen. Der er bare så meget jeg gerne vil nå på en dag.

Har altid været et nattemenneske, så kl når tit at blive over midnat før jeg lopperi seng. Selvom jeg er træt og ved dagen starter kl 6 næste dag smile

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2012

Happymummy-vb

Det korte svar: NEJ.

Jeg kender så udmærket situationen. Selv når drengen er kommet nogenlunde rettidigt i seng, jeg har fået ryddet op og ordnet, OG måske ligefrem nået at få lidt mig-tid inden kl 22 (sker dog sjældent), så skal jeg liiiige tjekke fb, mail, nyheder og ikke mindst se fjernsyn. Faktisk kommer det meste, jeg gerne vil se efter kl 22, men hvor ville det dog være meget bedre at gå i seng og få sin søvn (eller læse en bog!), fremfor at sidde og se en eller anden i bund og grund ligegyldig film eller krimi.

Jeg har fundet ud af, at for mig personlig handler det i virkeligheden meget om mit selvbillede af at være aften/nattemenneske. Det er som jeg er lidt bange for at gå glip af noget, ved at gå i seng.blink

Men i virkeligheden ender jeg netop med at gå glip af mere, ved konstant at rende rundt med søvnunderskud, have kortere lunte og sværere ved at huske på ting og aftaler i hverdagen. Selv nu, hvor jeg for tiden er arbejdsløs, og min søn får lov til at sove, til han selv vågner, vågner jeg op med søvnunderskud, fordi jeg bare er gået endnu senere i seng, og alligevel skal op og fungere næste dag.

Så jeg er begyndt at spørge mig selv om HVORFOR jeg sidder oppe, når det begynder at være over andre folks normale sengetid. Indtil videre går det ikke så godt med omlægningen af urgamle vaner, men giv tid giv tid! tænker jeg. Der kan jo være gode grunde til at man er oppe - regninger, der skal betales, breve, der skal sendes, spændende ting, der skal ses, læses, undersøges, skrives - men sidder man i  virkeligheden bare og glor på et afsnit af 'Lewis', som man allerede har set før, så kunne man jo overveje, om det virkelig beriger ens liv nok til at man bør blive siddende... 

Anmeld

15. januar 2012

babytrunte-vb

Synes faktisk jeg er ret god. Men gik også i seng omkring kl 22-23 før jeg fik barn. Men kan mærke at det er endnu vigtigere nu end før... ellers er man jo helt væk dagen efter.

Anmeld

15. januar 2012

babytrunte-vb

Synes faktisk jeg er ret god. Men gik også i seng omkring kl 22-23 før jeg fik barn. Men kan mærke at det er endnu vigtigere nu end før... ellers er man jo helt væk dagen efter.

Anmeld

15. januar 2012

babytrunte-vb

Hov den kom vist 2 gange...

Anmeld

15. januar 2012

kongster-vb

Nej, jeg render også konstant rundt med søvnunderskud. Klokken er som regel 21-22 før der for alvor er ro i hytten og så ender det også med det bliver midnat før jeg synes jeg er faldet nok ned til at skulle i seng. Dog er det sjældent at jeg 'spilder tiden' om aftenen med serier jeg har set før eller ligegyldigt fjernsyn. Jeg ser meget sjældent fjernsyn, men har ofte en serie på DVD som jeg er i gang med. For øjeblikket ser jeg 'Lost' sammen med manden og det er super hyggeligt. Ellers sidder jeg ofte med en bog eller læser blogs på nettet - det ser jeg ikke som spildtid, fordi jeg hygger mig ret meget med det. Eller også går vi tidligt i seng, men så bliver den alligevel henad midnat før vi sover - og det er I HVERT FALD ikke spildtid ;-)

Anmeld

15. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Normalt ja så holder jeg min sengetid som er kl 22....jeg kan simpelthen ikke holde mig vågen længere tid......

Lige i øjeblikket er det så et stort og rungende NEJ......men det er ikke fordi jeg går senere i seng tværtimod så går jeg tidlig i seng......MEN den bette vil bare ikke sove lige i øjeblikket...så jeg har de sidste 3 nætter siddet op nede ved siden af hans seng for at få ham til at sove sad så jeg er i mega søvnunderskud i øjeblikket blink

Vi Xer fingre for at det i nat vender og at hanbare sover som han plejer.......men nu må vi se....tror han er ved at få tænder igen igen igen......

Men altså JA normalt passer jeg min sengetider smile

Anmeld

15. januar 2012

Signe1704-vb

Nej det er jeg meget dårlig til. Selvom jeg har mødt kl 6.30 på mit gamle job kom jeg aldrig i seng før midnat. Den kunne let blive 1 før jeg lå i sengen. Jeg er rigtig træt først på aftenen, men når klokken nærmer sig 20 vågner jeg og kan slet ikke sove.

Men jeg føler faktisk ikke at der er så stor forskel på hvor udhvilet jeg er.

Desværre er jeg en natteravn og har altid været det - det ville passe mig allerbedst at arbejde om natten og sove om dagen - der får jeg den bedste søvn.

En gang i mellem går jeg så vildt tidligt i seng (kl 20-21) og så får jeg lige laddet lidt op der.

Anmeld

16. januar 2012

Polyp-vb

Jeg går i seng, når jeg er træt uanset klokkeslæt - og det har jeg altid gjort. Har også været begunstiget med et barn, der sov igennem lige fra dag 1 og stadig her knap 14 år efter passer sin sengetid på hverdage - så jo, får den søvn jeg har brug for, når jeg har brug for den for jeg kan slet ikke fungere, hvis jeg er træt 

Anmeld

16. januar 2012

Titte-vb

kongster skrev:
Eller også går vi tidligt i seng, men så bliver den alligevel henad midnat før vi sover - og det er I HVERT FALD ikke spildtid ;-)
;) Dejligt med kvalitetstid!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.